Zmiany w PBN
Wprowadzenie
Sprawozdawczość w dwóch trybach
Sprostowanie – wstępna analiza jakości danych Artykuły: Liczba wszystkich artykułów: 361831 Artykuły z wypełnionymi polami obowiązkowymi na potrzeby oceny: 347465 (96%) Książki Liczba wszystkich monografii: 40915 Liczba monografii z wypełnionymi polami obowiązkowymi: 32639 (81%) Ponad 18% monografii nie ma wprowadzonej informacji o objętości - jest to główny brak formalny w rozumieniu oceny parametrycznej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Wyniki ankiety przedszkoleniowej
Aktorzy – część 1 Pracownik/Kierownik biblioteki w dużej uczelni, współpracujący z informatykiem. Pani Monika, lat 46, chce aby biblioteka funkcjonowała jak w zegarku. Zna przepisy, była na szkoleniach, zna aspekty merytoryczne. Chce dostać informacje, czy wszystkie publikacje wprowadzone w formacie xml i bib są wprowadzone, czy pola wymagane są wypełnione i dostać potwierdzenie poprawnego wprowadzenia publikacji, (podsumowanie) w formie do wydruku i przedstawienia władzom uczelni – kierownikowi wydziału, jednostki naukowej. Informatyk zatrudniony przez dużą jednostkę naukową lub z firmy zewnętrznej, wprowadzający dane w formacie XML. Tomek, lat 30, chce wykonać obowiązek jak najszybciej i przejść do kolejnych. Odpowiada za przetworzenie danych na temat publikacji z systemu bibliotecznego na pliki XML. Nie zna aspektów merytorycznych. Kieruje się wskazówkami technicznymi systemu bibliotecznego i PBN. Pracownik sekretariatu małej jednostki naukowej, wprowadzający dane ręcznie. Pani Barbara, lat 45, ma dużo zadań do wykonania, żadnej pracy się nie boi. Chce szybko wprowadzać dane manualnie, zapisać je i wydrukować podsumowanie poprawnie wprowadzonych danych, żeby mieć dokument potwierdzający dobre wykonanie pracy i móc zarchiwizować go w segregatorze.
Aktorzy – część 2 Osoba, która nadaje uprawnienia pracownikom uczelni, poszczególnym wydziałom. Może to być np.. informatyk współpracujący z władzami uczelni. Chce powiadomić wybrane osoby o nadanych im uprawnieniach i obowiązkach wprowadzania danych dokładnie i klarownie, żeby nie popełniały błędów. Jeśli błędy się pojawią, powinny być raportowane do niego. Uprawnieni powinni kontaktować się z helpdeskiem i rozwiązywać problemy, a on zainterweniuje, kiedy nie dostaną od helpdesku dostatecznych wyjaśnień. Oczekuje, że osoby wyznaczone poradzą sobie z zadaniem i dostarczą jemu lub osobie ze swojego wydziału raport z poprawnie wykonanej pracy w systemie PBN. Autor – naukowiec, który na prośbę uczelni, do której afiliował, wprowadza publikacje do modułu repozytoryjnego. Joanna, lat 40, chce odkryć nowy pierwiastek i opublikować wyniki w czasopiśmie. Chce mieć możliwość dodania swoich publikacji, żeby móc pokazać je innym naukowcom jako swój dorobek, a także żeby wydział, do którego afiliuje, miał mniej papierkowej roboty.
Statystyka Stan na wrzesień 2015 (z pierwszego okresu sprawozdawczego nowego operatora): ~86 000 artykułów ~50 000 rozdziałów ~9 000 książek
Nowe funkcjonalności - podsumowanie Procesy chodzące w tle (jawne duplikaty, ujednoznacznianie czasopism, oczyszczanie publikacji itd.) INST_ADM – całkowite wycofanie się z obiegu papierowego w zarządzaniu kontami importerów publikacji Nowy helpdesk – omówienie różnic, oraz zakresu danych Nowa pomoc - https://polon.nauka.gov.pl/help_pbn Widoki specjalne (prace niesprawozdane, ujednoznacznianie autorów/czasopism, prace usunięte, duplikaty, widoki z brakami, statystyki itd.) Eksporty danych (HTML, XML, XLS)
Procesy zachodzące w tle Nadawanie identyfikatorów systemowych publikacjom ręcznie wprowadzonym, Import masowy i przyrostowy z modułu repozytoryjnego do przeglądu repozytoryjnego w ramach modułu sprawozdawczego Usuwanie publikacji uszkodzonych i zaimportowanych bez tytułu Przenoszenie publikacji RS do mającej importerów jednostki nadrzędnej, przypisywanie punktów czasopismom, Wyszukiwanie publikacji afiliowanych do więcej niż jednej jednostki (raport multiafiliacji) Oznaczanie jawnych duplikatów w archiwum
Procesy zachodzące w tle Archiwizacja cykliczna: – codziennie o 300: – prace w manualnie zamkniętych sprawozdaniach, oraz prace odarchiwizowane Zamknięcie sprawozdań automatyczne Ujednoznacznianie autorów i czasopism Wyszukiwanie potencjalnych duplikatów do widoku specjalnego Zestawianie statystyk (dostępnych ze strony podsumowania instytucji)
INST_ADM (1)
INST_ADM (2)
INST_ADM (3)
Moduł HELPDESK (1)
Moduł HELPDESK (3)
Moduł HELPDESK (2)
Moduł HELPDESK (3)
Moduł HELPDESK (4)
Nowa pomoc
Dashboard
Statystyki
Prace z brakami
Masowe akcje – widok sprawozdawczy
Masowe akcje – widok repozytoryjny
Duplikaty – uproszczenie
Prace usunięte
Prace niesprawozdane
Prace odarchiwizowane
Autorzy z multiaficjami
Ujednolicanie czasopism
Ujednolicanie autorów
Eksport danych – Pobierz (xml, html, xls)
Quality Assurance Zbudowanie zestawu testów manualnych i automatycznych 140/200 scenariuszy zostało zautomatyzowanych przy użyciu Selenium Testy: Akceptacyjne releasu Bieżace tzw. wyrywkowe Eksploracyjne Uruchamianie co noc testów automatycznych na środowisku developerskim (minimalizowane błędów regresji)
Inne – gotowe na dniach Integracje np. Web of Science LAMR Search Lite Zmiany wynikajace z rozporzadzenia m.in.: hasła, mapy, ISMN Eksport raportu jakości na poziomie uczelni i całej bazy Filmiki – na youtubie Prezentacje – na stronie