rodzaje przyczyny rozpoznanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Agresja i przemoc rówieśnicza
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
CYBERPRZEMOC.
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Agresja wśród dzieci i młodzieży
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Przemoc i agresja w szkole.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Przemoc i agresja rówieśnicza
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK
..
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Przemoc i agresja wśród dzieci
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Bezpieczeństwo w szkole
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Mówimy przemocy.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
PRZEMOC I AGRESJA.
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
KINGA REJ V G.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZEMOC I AGRESJA.
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI UCZNIÓW I UCZENNIC
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

rodzaje przyczyny rozpoznanie 2017-03-22 AGRESJA W SZKOLE rodzaje przyczyny rozpoznanie 7 październik 2003 r.

DEFINICJA AGRESJI agresja [łac.], psychol. działanie (fiz., słowne, symbol.) zmierzające do spowodowania szkody,wyrządzenia krzywdy fizycznej lub psychicznej,skierowane na inną osobę, przedmiot lub siebie samego (samoagresja); także zamiar takiego działania lub względnie trwała tendencja do takich działań. Wg Internetowej Encyklopedii PWN 7 październik 2003 r.

FORMY AGRESJI AGRESJA SŁOWNA AGRESJA FIZYCZNA 7 październik 2003 r.

AGRESJA SŁOWNA wyśmiewanie grożenie ośmieszanie plotkowanie przeżywanie wyśmiewanie grożenie ośmieszanie plotkowanie namawianie się, szantaż obrażanie 7 październik 2003 r.

AGRESJA FIZYCZNA bicie popychanie wymuszanie pieniędzy niszczenie własności kopanie plucie napastowanie seksualne 7 październik 2003 r.

2017-03-22 PRZYCZYNY AGRESJI 7 październik 2003 r.

Przyczyny tkwiące w rodzinie brak ciepła, brak zainteresowania sprawami dziecka, pobłażliwość, przyzwolenie na stosowanie agresji, brak rozgraniczenia co wolno, a czego nie wolno, kryzysy rodzinne, wychowanie w duchu „dziecko nie ma głosu” 7 październik 2003 r.

Przyczyny tkwiące w szkole hałas, ocenianie i narzucony porządek, wiele sytuacji nakazanych bez wyboru, złe relacje nauczyciel - uczeń np. chłód, poniżenie, ośmieszenie przed klasą, straszenie, wymagania bez nagród, błędy procesu nauczania np.. Zbyt dużo wymagań, brak doceniania wysiłku, niesprawiedliwość w traktowaniu, nuda podczas lekcji, 7 październik 2003 r.

Wpływ grupy rówieśniczej naśladowanie złych przykładów, popularność, brak reakcji dorosłych, brak odpowiedzialności 7 październik 2003 r.

Wpływ mediów uczenie się agresywnych zachowań, media nie pokazują cierpienia ofiary i negatywnych skutków przemocy, 7 październik 2003 r.

Przejawy zachowań agresywnych sposób poruszania się (chodzi bardziej energicznie niż zazwyczaj, cokolwiek bierzemy do ręki używamy do tego zbyt wiele energii); ton wypowiedzi (ostry, suchy, stanowczy, despotyczny); postawa (głowa wysunięta do przodu, dłonie zaciśnięte ...); mimika twarzy; 7 październik 2003 r.

Przejawy zachowań agresywnych postawa ciała głowa wysunięta do przodu, ramiona podniesione do góry, dłonie zaciśnięte, nogi mocno osadzone w podłożu; podczas wykonywania polecenia będą mieli niekontrolowane odruchy np. stukanie palcem, długopisem o ławkę, stukanie nogą o podłogę, nerwowe szukanie w teczce, rysowanie bez celu na kartkach lub w zeszycie, rzucanie papierkami itp. 7 październik 2003 r.

Wszystkie powyższe przykłady (i wiele innych) dają wychowawcy sygnał, że czas wytężyć wysiłki w celu odnalezienia źródła konfliktu i zastosowania metod mediacyjnych. W przeciwnym wypadku bądźmy pewni, że w najbliższym czasie wybuchnie poważny konflikt. 7 październik 2003 r.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 7 październik 2003 r.