Łukasz Andrzejowski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski
Cel pracy Dokonanie trójwymiarowej rekonstrukcji zniszczonych zabytków archeologicznych Przygotowanie animacji komputerowej w środowisku 3D, prezentującej efekty rekonstrukcji
Etapy tworzenia pracy Zbieranie materiałów referencyjnych Modelowanie Teksturowanie Przygotowanie animacji komputerowej Montaż i postprodukcja animacji
Zbieranie materiałów referencyjnych Wybór przedmiotów do rekonstrukcji Wykonanie dokumentacji fotograficznej Poszukiwanie dodatkowych materiałów
Zbieranie materiałów referencyjnych (1) Wybór przedmiotów do rekonstrukcji Zniszczone, ale dające się zrekonstruować Efektowne przy wizualizacji Mogące wchodzić w skład wyposażenia ówczesnego wojownika
Zbieranie materiałów referencyjnych (2) Wykonanie dokumentacji fotograficznej
Zbieranie materiałów referencyjnych (3) Poszukiwanie dodatkowych materiałów
Modelowanie Przygotowanie materiałów referencyjnych do pracy w Cinema4D Techniki modelowania Symetria Lathe NURBS Loft NURBS Ponowne wykorzystanie wcześniej wykonanych modeli Składanie modeli z mniejszych elementów
Modelowanie (1) Przygotowanie materiałów referencyjnych
Modelowanie (2) Przygotowanie materiałów referencyjnych
Modelowanie (3) Techniki modelowania - symetria
Modelowanie (4) Techniki modelowania – Lathe NURBS
Modelowanie (5) Techniki modelowania – Loft NURBS
Techniki modelowania – ponowne wykorzystanie gotowych modeli Modelowanie (6) Techniki modelowania – ponowne wykorzystanie gotowych modeli
Modelowanie (7) Techniki modelowania – składanie modeli
Teksturowanie Problemy Wyzwania Wykończenia i korekty Wykonanie tekstur możliwie wiernie naśladujących cechy prawdziwych materiałów Nakładanie tekstur na wygładzane modele Wyzwania Mapowanie tekstur Wykończenia i korekty
Teksturowanie (1) Problemy Słaba obsługa tekstur parametrycznych w Cinema4D Problemy przy wygładzaniu HyperNURBS
Teksturowanie (2) Wyzwania – Mapowanie UV
Teksturowanie (3) Wyzwania – Mapowanie UV
Teksturowanie (4) Wyzwania – tekstury parametryczne
Teksturowanie (5) Wyzwania – Łączenie materiałów
Teksturowanie (6) Wykończenia i korekty
Przygotowanie animacji komputerowej Wykonanie otoczenia dla animacji Modelowanie sceny Oświetlenie Wykonanie poszczególnych scen Rendery testowe Nanoszenie poprawek Rendery docelowej jakości Głębia ostrości
Przygotowanie animacji komputerowej
Montaż i postprodukcja Montaż scen w jedną animację Dodanie podkładu muzycznego Dodanie komentarza
Podsumowanie Co zostało zrealizowane? Co nie zostało zrealizowane – dlaczego? Nabyte doświadczenie