„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
BEZPIECZNE WAKACJE Okres wakacji – to czas, na który czekają nie tylko dzieci, ale i również nauczyciele. Po dziesięciu miesiącach.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
Z przedszkola do szkoły.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
„Bezpieczne dziecko w szkole i domu”.
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
Omówienie znaków drogi ewakuacji
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
Wychowanie ekologiczne
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
BEZPIECZNA DROGA DZIAŁANIAREALIZOWANEW PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 15 W RADOMIU W ROKU 2015.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Mały Bohater Kurs pomocy przedmedycznej dla dzieci Źródło zdjęcia: Passio/ Dawid Rychel Photography.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Bezpieczeństwo podczas wakacji
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Bezpieczni w szkole i w drodze do niej
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Bezpieczne Ferie Zimowe
Zapis prezentacji:

„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” Projekt edukacyjny „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”

Autorzy projektu: dyrektor Przedszkola Nr 145 w Bemowie Piskim Ewa Kaczkowska oraz nauczycielka Anna Orzechowska Zasięg projektu: środowiskowy, obejmujący współpracę z instytucjami zajmującymi się bezpieczeństwem publicznym. Miejsce realizacji projektu: Bemowo Piskie Termin realizacji : rok szkolny 2013-14

Współczesny świat jest pełen zagrożeń, a bezpieczeństwo odgrywa istotną rolę w życiu każdego człowieka, zwłaszcza małego. Wiek przedszkolny to czas, w którym dzieci powinny stopniowo poznawać zagrożenia związane z codzienną egzystencją oraz nauczyć się jak radzić sobie z niebezpieczeństwami. Najlepszymi sprzymierzeńcami w osiągnięciu zamierzonego celu są przede wszystkim zasady i normy wpajane dzieciom każdego dnia i konsekwentne ich przestrzeganie zarówno przez pracowników przedszkola, jak i poszczególnych członków rodzin dzieci.

Edukacja w zakresie bezpieczeństwa powinna być łącznikiem pomiędzy wiedzą i doświadczeniem dziecka  wyniesionym z domu, a tym co powinno znać i umieć, kiedy wkroczy w dorosłe życie. Wszystkie działania podejmowane w przedszkolu muszą być wspierane przez rodzinę dziecka, inaczej przekazywana wiedza jest niewiarygodna. Dlatego warunkiem prawidłowego przebiegu edukacji jest współdziałanie rodziców i nauczycieli.

PROJEKTU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” CELE OGÓLNE PROJEKTU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” Kształcenie postawy prozdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym. Kształtowanie u dzieci umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia. Wdrożenie dzieci do stosowania zasad bezpieczeństwa. Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.

BEZPIECZEŃSTWO W DOMU dziecko wie, jak zachować się w kontakcie z obcym (gdy dzwoni lub puka do drzwi); wie, że nie należy bawić się lekarstwami i środkami chemicznymi; wie, jak należy się zachować w trakcie ewakuacji gdy wybuchnie pożar w budynku (zna symbole oznaczające drogę ewakuacyjną); zachowuje ostrożność przy korzystaniu z urządzeń technicznych;

BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE 1) dziecko zna, rozumie i stosuje w praktyce zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym (podczas poruszania się po chodniku , ulicy, na przejściu dla pieszych, w trakcie jazdy rowerem itp.) 2) zna podstawowe zasady pierwszej pomocy (przemycie rany, założenie opatrunku); 3) potrafi wezwać służby ratownicze na miejsce wypadku (zna numery alarmowe, adres zamieszkania);

BEZPIECZEŃSTWO PO ZA DOMEM dziecko wie, które miejsca są przeznaczone do zabawy, a które nie; zna podstawowe zasady zachowania się nad wodą, w lesie, na placu zabaw, na śniegu, na lodzie; potrafi w sytuacji zagrożenia prosić o pomoc dorosłego; potrafi zachować asertywną postawę wobec nieznanych osób obcych;

METODY PRACY Ćwiczenia praktyczne: wycieczki, spacery, obserwacje połączone z pogadanką. Zabawy dramowe , Inscenizacje, teatrzyki, Filmy edukacyjne, prezentacje multimedialne, Zabawy dydaktyczne,

Zabawy tematyczne, Konkursy, wystawy, Spotkania ze specjalistami: strażakiem, policjantem, ratownikiem medycznym, leśnikiem, myśliwym.

Dziękujemy za uwagę