Współczesne środki transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Advertisements

Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
TRANSPORT Roman Idczak.
POLITECHNIKA ŚLĄSKA WYDZIAŁ TRANSPORTU
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Skala to stosunek odległości na mapie do odległości w terenie
Podstawy trakcji elektrycznej
Trakcja elektryczna Katarzyna Bergiel Wiadomości ogólne
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
MIGRACJA W UJĘCIU KATOLICKIM
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Mobilność dla społeczności lokalnych
Matematyka w zastosowaniach Maciej Lipski klasa III e.
Zespół Szkół Szpitalnych
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Moją pasją są samochody
Skrajnia budowli.
Polityka transportowa
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
EMIGRACJE Z ZIEM POLSKICH OD XIX WIEKU
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Polscy emigranci w Europie Wyniki internetowego badania polskiej emigracji 2008 Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities.
Zebranie Klubu Warszawskiego SiTK Klubu Warszawskiego SiTK Warszawa dnia r.
Współczesne środki transportu : Samolot Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, Zespół Szkół.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Podstawy trakcji elektrycznej
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH GDAŃSK, POLSKA Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius,
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Samochód Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, Zespół Szkół Samochodowych w Gdańsku, Polska.
25.Miasta A, B i C leżą w tej kolejności na tej samej prostej. Z miasta A ruszył turysta w kierunku miasta C z prędkością 5km/h. W tej samej chwili z miasta.
Czas pracy kierowców i zużycie paliwa – ćwiczenia praktyczne
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
1 Środki transportu Transport kolejowy lokomotywy Klasyfikacja lokomotyw Opracował: Kazimierz Rudnicki.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
PRZEGLĄD PRASY 21 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Środki transportu kolejowego i drogowego
Dobór środków gaśniczych do stałych urządzeń gaśniczych w nastawniach kolejowych.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
METRO SZYBKA KOLEJ MIEJSKA.
76.Samochód osobowy rusza z przyspieszeniem 36 km/h2 w chwili, gdy mija go samochód ciężarowy jadący ze stałą prędkością 36km/h. Jaka odległość dzieli.
Kolej wąskotorowa Gliwice – Rudy - Racibórz
16.Jadący ze stałą prędkością 72km/h pociąg osobowy, mija stojący pociąg towarowy o długości 400m. Mijanie trwało 30s. Oblicz długość pociągu osobowego.
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
Magistrala Transsyberyjska
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
„NOWE ROZWIĄZANIA ELEKTRYCZNYCH NAPĘDÓW ZWROTNICOWYCH”
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

Współczesne środki transportu Pociąg Zespół Szkół Samochodowych Gdańsk, Polska Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Wybrane współczesne szybki pociągi w Europie Siemens Velaro Newag Impuls TGV Pendolino Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

TGV TGV - Train a Grande Vitesse - super pociąg dużej prędkości. Prędkość eksploatacyjna: 300 i 320 km/h. Obowiązujący rekord prędkości pojazdu szynowego na świecie został ustanowiony przez pociąg TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji i wynosi 574,8 km/h Przykładowy pociąg TGV TGV POS Rok budowy: 2006-2007 Maksymalnie osiągnięta prędkość: 380 km/h a razem z wagonami TGV Duplex tworząc rekordową jednostkę V150 - 574.8 km/h   Maksymalna dopuszczalna prędkość: 320 km/h Długość pociągu: 237,59 m Dworzec w Paryżu na którym można daną jednostkę spotkać: Gare de l'Est Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro Siemens Velaro – seria modeli zespołów trakcyjnych dużych prędkości konstruowanych przez Siemens Mobility. Modele Velaro wzorowane są na kursujących obecnie w Niemczech składach ICE 3. W zależności od kontrahenta istnieje kilka podstawowych wersji, różniących się parametrami. W 2006 roku podczas testów została osiągnięta prędkość maksymalna 403,7 km/h (AVE S-103) Przykładowy pociąg Velaro Siemens Velaro AVE Class 103 Lata produkcji: od 2006 Maksymalnie osiągnięta prędkość: 403,7 km/h podczas testów w 2006 roku Maksymalna dopuszczalna prędkość: 350 km/h Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Pendolino Pendolino (z wł. „wahadełko”) - rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Przykładowy pociąg Pendolino Pendolino ETR610 Maksymalna dopuszczalna prędkość : 250 km/h Długość pociągu: 187,4 m Wychylne nadwozie (Wychylne pudło) – Technologia stosowana w pojazdach szynowych pozwalająca na szybsze pokonywanie łuków dzięki kontrolowanemu wychylaniu pudła pojazdu w celu redukcji bocznego przyspieszenia działającego na pojazd i pasażerów. Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Newag Impuls Newag Impuls – rodzina normalnotorowych elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowana przez firmę Newag z Nowego Sącza w kilku wersjach, różniących się liczbą członów i przeznaczeniem. W skład rodziny wchodzą modele 31WE, 35WE, 36WE i 37WE. Maksymalnie prędkość to 211,6 km/h osiągnięte przez model 31WE podczas ostatniej próby testów na Centralnej Magistrali Kolejowej w nocy z 18 na 19 lutego 2013 Przykładowy pociąg Impuls Newag Impuls 35WE Lata produkcji: od 2012 Maksymalna dopuszczalna prędkość: 160 km/h Długość pociągu: 113,6 m Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Paryża w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Paryżem w linii prostej: 1218,68 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 3h 49’ 3h 29’ 4h 52’ 7h 37’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Berlina w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Berlinem w linii prostej: 396,03 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 1h 14’ 1h 08’ 1h 35’ 2h 28’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Rzymu w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Rzymem w linii prostej: 1442,23 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 4h 31’ 4h 07’ 5h 46’ 9h Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Tallina w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Tallinem w linii prostej: 690,24 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 2h 10’ 1h 58’ 2h 46’ 4h 19’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014

Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Ankary w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Ankarą w linii prostej: 1851,72 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 5h 47’ 5h 18’ 7h 25’ 11h 34’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014