Współczesne środki transportu Pociąg Zespół Szkół Samochodowych Gdańsk, Polska Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Wybrane współczesne szybki pociągi w Europie Siemens Velaro Newag Impuls TGV Pendolino Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
TGV TGV - Train a Grande Vitesse - super pociąg dużej prędkości. Prędkość eksploatacyjna: 300 i 320 km/h. Obowiązujący rekord prędkości pojazdu szynowego na świecie został ustanowiony przez pociąg TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji i wynosi 574,8 km/h Przykładowy pociąg TGV TGV POS Rok budowy: 2006-2007 Maksymalnie osiągnięta prędkość: 380 km/h a razem z wagonami TGV Duplex tworząc rekordową jednostkę V150 - 574.8 km/h Maksymalna dopuszczalna prędkość: 320 km/h Długość pociągu: 237,59 m Dworzec w Paryżu na którym można daną jednostkę spotkać: Gare de l'Est Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro Siemens Velaro – seria modeli zespołów trakcyjnych dużych prędkości konstruowanych przez Siemens Mobility. Modele Velaro wzorowane są na kursujących obecnie w Niemczech składach ICE 3. W zależności od kontrahenta istnieje kilka podstawowych wersji, różniących się parametrami. W 2006 roku podczas testów została osiągnięta prędkość maksymalna 403,7 km/h (AVE S-103) Przykładowy pociąg Velaro Siemens Velaro AVE Class 103 Lata produkcji: od 2006 Maksymalnie osiągnięta prędkość: 403,7 km/h podczas testów w 2006 roku Maksymalna dopuszczalna prędkość: 350 km/h Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Pendolino Pendolino (z wł. „wahadełko”) - rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Przykładowy pociąg Pendolino Pendolino ETR610 Maksymalna dopuszczalna prędkość : 250 km/h Długość pociągu: 187,4 m Wychylne nadwozie (Wychylne pudło) – Technologia stosowana w pojazdach szynowych pozwalająca na szybsze pokonywanie łuków dzięki kontrolowanemu wychylaniu pudła pojazdu w celu redukcji bocznego przyspieszenia działającego na pojazd i pasażerów. Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Newag Impuls Newag Impuls – rodzina normalnotorowych elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowana przez firmę Newag z Nowego Sącza w kilku wersjach, różniących się liczbą członów i przeznaczeniem. W skład rodziny wchodzą modele 31WE, 35WE, 36WE i 37WE. Maksymalnie prędkość to 211,6 km/h osiągnięte przez model 31WE podczas ostatniej próby testów na Centralnej Magistrali Kolejowej w nocy z 18 na 19 lutego 2013 Przykładowy pociąg Impuls Newag Impuls 35WE Lata produkcji: od 2012 Maksymalna dopuszczalna prędkość: 160 km/h Długość pociągu: 113,6 m Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Paryża w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Paryżem w linii prostej: 1218,68 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 3h 49’ 3h 29’ 4h 52’ 7h 37’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Berlina w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Berlinem w linii prostej: 396,03 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 1h 14’ 1h 08’ 1h 35’ 2h 28’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Rzymu w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Rzymem w linii prostej: 1442,23 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 4h 31’ 4h 07’ 5h 46’ 9h Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Tallina w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Tallinem w linii prostej: 690,24 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 2h 10’ 1h 58’ 2h 46’ 4h 19’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014
Siemens Velaro AVE Class 103 Teoretyczny czas przejazdu danym pociągiem z Gdańska do Ankary w linii prostej. - Odległość na mapie między Gdańskiem a Ankarą w linii prostej: 1851,72 km Siemens Velaro AVE Class 103 Pendolino ETR610 Newag Impuls 35WE TGV POS Maksymalna dopuszczalna prędkość 320 km/h 350 km/h 250 km/h 160km/h Teoretyczny czas przejazdu 5h 47’ 5h 18’ 7h 25’ 11h 34’ Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, 2012-2014