LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
WSPARCIE REWITALIZACJI ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Zawadzkie, 18 marca 2016 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji
Konsultacje społeczne 1
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Dofinansowanie UE [PLN]
„Nie wystarczy mieć cel – 
Konsultacje społeczne
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Warsztat konsultacyjny
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
ZAŁĄCZNIK 17 REWITALIZACJA WŁOCŁAWKA
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Projekt Programu Rewitalizacji Gminy Dziwnów
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Postęp wdrażania RPO WSL
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Zmiany społeczno-gospodarcze w subregionach województwa mazowieckiego
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac GMINA KORNOWAC 2017 r.

to kompleksowy proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powiązane wzajemnie przedsięwzięcia obejmujące kwestie społeczne oraz gospodarcze lub przestrzenno-funkcjonalne lub techniczne lub środowiskowe), integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji. REWITALIZACJA

Akty prawne Ustawa o rewitalizacji; Wytyczne MR w zakresie rewitalizacji w ramach w programach operacyjnych na lata 2014-2020; Krajowa Polityka Miejska; Założenia Narodowego Planu Rewitalizacji; Zasady wsparcia rewitalizacji w ramach RPO WSL 2014-2020.

sfery objęte rewitalizacją: Sfera społeczna Sfera przestrzenno - funkcjonalna Sfera środowiska naturalnego Sfera infrastrukturalna Sfera gospodarcza

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wyznaczenie obszarów zdegradowanych oraz obszarów objętych Lokalnym Programem Rewitalizacji nastąpiło w oparciu o: • Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 3 lipca 2015 roku opracowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wraz z późniejszymi aktualizacjami; • Opracowanie pn. „Zasady wsparcia rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 – opracowanie – styczeń 2017 r.” • dane statystyczne Głównego Urzędu Statystycznego; • dane Urzędu Gminy w Kornowacu oraz dane udostępnione przez jednostki organizacyjne Urzędu Gminy tj. (Ośrodek Pomocy Społecznej); • dane udostępnione przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; • dane udostępnione przez Komendę Powiatową Policji w Raciborzu; • dane Powiatowego Urzędu Pracy w Raciborzu; • przeprowadzoną ankietyzację; • uwagi Komitetu ds. rewitalizacji; • konsultacje społeczne. Lokalny Program Rewitalizacji nie może obejmować więcej niż 20% powierzchni Gminy Kornowac i nie więcej niż 30% jej mieszkańców.

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH W ramach prac dotyczących wyznaczenia obszarów objętych oraz obszarów objętych rewitalizacją określono następujące wskaźniki: Wskaźnik 1 – „Pomoc społeczna” – udział osób korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w przeliczeniu na 100 mieszkańców. W celu identyfikacji osób i obszarów wymagających wsparcia wzięto pod uwagę ustawę o pomocy społecznej ponieważ ustawa przyznaje pomoc w oparciu o najszerszy katalog dysfunkcji (m.in. ubóstwo, bezrobocie, bezradność, długotrwała choroba, narkomania, niepełnosprawność, potrzeba ochrony macierzyństwa, przemoc, sytuacja kryzysowa). Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów cechujących się największym wsparciem z pomocy społecznej na terenie Gminy Kornowac; Wskaźnik 2 - Liczba osób z problemem alkoholowym na 100 mieszkańców sołectwa.   Wskaźnik 3 - Liczba bezrobotnych ogółem. Wskaźnik 4 – „Przestępczość” – ilość przestępstw na obszarze sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które charakteryzują się najwyższą stopą przestępczości; Wskaźnik 5 – „Niebieskie karty” – ilość wydanych niebieskich kart na obszarze sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które charakteryzują się najwyższą stopą przemocy w rodzinie;

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wskaźnik 6 – „Przedsiębiorczość” – ilość osób które prowadzących działalność gospodarczą w danym obszarze na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów gdzie przedsiębiorczość jest najmniejsza, dlatego też wartość wskaźnika została odjęta od pozostałych, które wskazują sytuację kryzysową; Wskaźnik 7 – „Długość dróg wojewódzkich [km] na terenie sołectwa” – wskaźnik mierzy długość dróg wojewódzkich [km] na terenie sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców; Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najwyższym poziom hałasu i emisji liniowej; Wskaźnik nr 8 – „Liczba budynków posiadających OZE” – wskaźnik mierzy liczbę budynków posiadających OZE na terenie sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów gdzie ilość budynków wyposażona w OZE jest najmniejsza, dlatego też wartość wskaźnika została odjęta od pozostałych, które wskazują sytuację kryzysową; Wskaźnik nr 9 „Ilość dróg gminnych do remontu” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych wymagających remontu na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się największym stopniem degradacji dróg gminnych;

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wskaźnik nr 10 „Ilość dróg gminnych do skanalizowania” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych wymagających skanalizowania na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najniższym stopniem skanalizowania; Wskaźnik nr 11 „Ilość dróg gminnych na których nie jest dostępna sieć gazowa” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych na których nie jest dostępna sieć gazowa na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najniższym stopniem pokrycia siecią gazową; Wskaźnik nr 12 „Ilość domów mieszkalnych do remontu na 50 budynków” – wskaźnik mierzy Ilość domów mieszkalnych do remontu na 50 budynków na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, na których znajduje się najwięcej budynków wymagających remontu. Pod pojęciem remontu należy rozumieć prace mające na celu przywrócenie budynkom utraconej wartości (prace modernizacyjne w tym termomodernizacja); Wskaźnik nr 13 „Ilość terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia” – wskaźnik mierzy ilość terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które cechują się największą liczbą terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia.

Obszary zdegradowane na terenie Gminy Kornowac

Podobszary rewitalizowane:

Obszary objęte rewitalizacją Na podstawie przeprowadzonej i przyjętej metodologii (patrz dokument), określono obszary które zostaną objęte Lokalnym Programem Rewitalizacji Gminy Kornowac. Wyznaczone obszary cechują się największą koncentracją negatywnych zjawisk społecznych i/lub przestrzennych (w tym infrastrukturalnych i środowiskowych) oraz gospodarczych. Są to następujące obszary: • część sołectwa Rzuchów (wybrane ulice); • część sołectwa Kornowac. Obszary zostały zobrazowane na poniższych mapach:

Podobszar nr 1 Podobszar „Rzuchów” zamieszkuje 936 osób, co stanowi 19,69% mieszkańców gminy. Powierzchnia obszaru wynosi 130 ha co stanowi 4,96% powierzchni gminy.

Podobszar nr 2 Podobszar zamieszkuje 936 osób, co stanowi 19,69% mieszkańców gminy. Powierzchnia obszaru wynosi 86,2 ha co stanowi 3,15% powierzchni gminy.

LPR – do czego jest nam potrzebny LPR – do czego jest nam potrzebny? DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Z UE DO 95% KK Priorytety inwestycyjne bezpośrednio związane z rewitalizacją w ramach regionalnych programów operacyjnych:

LPR – do czego jest nam potrzebny LPR – do czego jest nam potrzebny? DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Z UE DO 95% KK Priorytety inwestycyjne bezpośrednio związane z rewitalizacją w ramach regionalnych programów operacyjnych:

PROJEKTY UJĘTE W LPR – partycypacja społeczeństwa w tworzeniu dokumentu: Projekty nieinwestycyjne; Projekty inwestycyjne; Projekty nisko kosztowe, bez kosztowe, Inicjatywy obywatelskie. Zachęcamy do zgłaszania propozycji projektów

PROJEKTY UJĘTE W LPR:

Dziękuję za uwagę 

Lokalny Program Opracowuje: DANE ADRESOWE: FOKUS2 SP. Z O.O. UL. SUDECKA 8J/2  41-608 ŚWIĘTOCHŁOWICE M: + 48 690 950 083 ​TEL. STACJ. 32 307 31 12 @: FOKUS2@WINDOWSLIVE.COM @: biuro@fokus2.pl