Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sugestie dotyczące pisania pracy magisterskiej na seminarium prof
Advertisements

w ramach prac doktorskich i magisterskich
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Seminarium dyplomowe Wymagania
Audity Opracował: Tomasz Greber
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Oddział Informacji Naukowej Biblioteki Głównej Akademii Świętokrzyskiej e-źródła.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Jak pisać pracę dyplomową?
Tytuł wystąpienia Imię Nazwisko Nr i tytuł grantu Instytucja Sesja Sprawozdawcza Centrum KDM, Sesja Sprawozdawcza Centrum KDM, Warszawa, 2008 Warszawa,
Bibliografia Geologiczna Polski Baza danych
Źródła informacji z zakresu nauk przyrodniczych
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Zbiory biblioteczne W bibliotekach gromadzone są różnorodne zbiory, między innymi: książki, filmy na kasetach VHS oraz DVD, różne programy multimedialne,
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
XII Studencka Sesja Naukowa
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Naukowy charakter pracy dyplomowej
istotne cechy kryterium:
Idea oceniania kształtującego
BAZA PUBLIKACJI PRACOWNIKÓW, DOKTORANTÓW I STUDENTÓW AMW
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Index. Mówi: czym jest Oxford Index jak może Ci pomóc jak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Język i styl Leszek J Chmielewski
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Seminarium dyplomowe Wymagania Leszek J Chmielewski Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.  możliwość zamawiania, rezerwowania oraz przedłużania terminu zwrotu książek,  dostęp ze strony
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Polskie Konsorcjum NATURE. Elastyczny model licencji NPG Wybór tytułów wg preferencji użytkowników Dowolny termin rozpoczęcia prenumeraty Cena ustalana.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Prezentacje Nowoczesne materiały konstrukcyjne, metaliczne, używane na kawerny solne i rurociągi zatłaczające przeznaczone do przechowywania wodoru Nowoczesne.
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Seminarium dyplomowe5 Jan Brzozowski, Katedra Studiów Europejskich.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Poradnik: Wirtualna Biblioteka Nauki - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
ORCID - stały, unikalny identyfikator dla naukowca
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Ewaluacja jakości działalności naukowej
Tytuł projektu naukowego
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Logo afiliacji Autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja Autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) INFORMACJE.
Raport postępu lub stanu
Wyniki projektu naukowego
Tytuł spotkania firmowego
Temat pracy dyplomowej
Praca oryginalna ateriał Tytuł pracy Wstęp Cel pracy Materiał i metody
Zapis prezentacji:

Struktura artykułu naukowego – uniwersalne wytyczne i przydatne wskazówki Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów Prowadząca: mgr Zuzanna Augustyniak

IMRaD Introduction Methods Results Discussion

Struktura artykułu naukowego Sekcja Artykułu Część procesu badawczego Abstrakt Co zrobiłam i co osiągnęłam? Wprowadzenie Co jest problemem badawczym, jaka jest rama interpretacyjna? Ew. przegląd literatury na ten temat i stan badań. Materiały i dowody Jak rozwiązałam problem, jakie dane analizowałam? Rezultaty Co jest wynikiem moich badań i analiz? Dyskusja Podsumowanie Co to w ogóle znaczy, jak moje badania mają się do wcześniejszych wyników? Wyrazy uznania Kto mi pomógł i sfinansował badania? Bibliografia Do kogo nawiązuję, kogo cytuję?

Akademickie pozycjonowanie (Academic SEO) Struktura tekstu Akademickie pozycjonowanie Abstrakt Tytuł Wprowadzenie Materiały i dowody Rezultaty Słowa kluczowe Dyskusja Podsumowanie Bibliografia Wyrazy uznania

Wstęp Cel sekcji: Przedstawienie celów pracy można poprzedzić krótkim wstępem – wprowadzenie kontekstu. W tej części muszą zostać przestawione (oprócz celów) również hipotezy badawcze i przedmiot badawczy. Musimy opisać swoje podejście, perspektywę badawczą oraz to, co nasze rezultaty wnoszą do nauki (zajawka wyników).

Wstęp (cd.) W tej części odpowiadamy na pytania: Co badaliśmy? Dlaczego podjęty problem badawczy jest ważny? Co o tym problemie wiedzieliśmy, zanim podjęliśmy się badań? W jaki sposób nasze badania poszerzyły wiedzę na temat problemu? Używajmy strony czynnej, tak często jak to możliwe.

Wstęp (cd.) Przegląd literatury Cel sekcji:  Naszkicowanie tła teoretycznego, przywołanie najważniejszych podobnych prac z danej działki. Skupiamy się na tekstach opublikowanych w najlepszych czasopismach. Odnosimy się do literatury pierwotnej (oryginalne prace badawcze + artykuły przeglądowe), a nie do podręczników. Oczywiście monografie są również literaturą pierwotną.

Materiały i dowody Cele sekcji: Pokazanie, jak pozyskaliśmy bazę empiryczną, czym ona w ogóle jest i jak będziemy ją analizować Szczegółowy opis stosowanych metod. Opis procedur (eksperymentalnych, ankietowych itd.) Procedura zbierania materiałów. Opis kryteriów przeszukiwania. Opis odczynników. Opis grupy kontrolnej (grupy osób itd.)

Rezultaty Cele sekcji: obiektywne pokazanie – na ile jest to możliwe – kluczowych wyników, ale bez ich interpretacji. Pokazuje, jakie wyniki osiągnęliśmy. Dzielimy wyniki zgodnie ze zbiorami danych (np. jeśli analizowaliśmy wywiady oraz ankiety, to musimy je osobno omówić)

Dyskusja Cele sekcji: Pokazanie, co nasze wyniki w ogóle znaczą i dlaczego nasze analizy są ważne Co ustaliliśmy nowego w naszych badaniach? Co wiedzieli inni, a co my wiemy? Jakie są podobieństwa i różnice w wynikach? Jakie wnioski z tego można wyciągnąć? Jakie plany badawcze mamy? Czy nasze wyniki potwierdziły hipotezę?

Struktura artykułu wg Academic SEO TYTUŁ Tytuł jest podsumowaniem głównej idei naszych badań. Dlatego powinien zawierać dokładnie tyle słów, aby adekwatnie opisać treść oraz cel artykułu. Ważne jest to, abyśmy byli pewni, że tytuł naszego artykułu: Oddaje zawartość artykułu. Zachęca do przeczytania artykułu. Zachęca do przeczytania artykułu naukowców reprezentujących różne dziedziny.

Struktura artykułu wg Academic SEO TYTUŁ (cd.) Podstawowe wskazówki: Tytuł powinien zawierać do 12 słów. Tytuł powinien zawierać jak najwięcej informacji. Tytuł powinien być konkretny. Tytuł nie powinien być pytaniem. Tytuł powinien być zrozumiały.

Struktura artykułu wg Academic SEO ABSTRAKT Dlaczego abstrakt jest ważny: Abstrakty są oceniane. Abstrakty są publikowane. Abstrakty są wyszukiwane. Abstrakty współdecydują o tym, czy będziemy cytowani.

Struktura artykułu wg Academic SEO SŁOWA KLUCZOWE Ile słów kluczowych: Większość czasopism wymaga od 5 do 12 słów kluczowych. Czasami trzeba wybrać słowa kluczowe z listy czasopisma. Słowo kluczowe może składać się z wielu elementów np. „społeczeństwo obywatelskie”. Słowa kluczowe muszą zawierać wszystkie istotne terminy z tytułu i abstraktu. Najlepsze słowa kluczowe składają się z 1-3 wyrazów (więcej to już opis).

Struktura artykułu wg Academic SEO BIBLIOGRAFIA Kształt bibliografii zależy od wytycznych czasopisma oraz wskazanego stylu bibliograficznego. Tę pracę warto sobie ułatwić menedżerem bibliografii.

Struktura artykułu wg Academic SEO PODZIĘKOWANIA Czym jest sekcja podziękowań: „Podziękowania” są formalnym oświadczeniem, w którym dziękujemy, ale – przede wszystkim – uznajemy czyjś wkład. Chodzi o wkład w badania (a nie w „karmienie nas”, „doglądanie” itd.). W tej sekcji nie powinno się dziękować za rzeczy nie związane bezpośrednio z badaniami. „Podziękowani” zawiera proste podziękowania, a nie składanie hołdu czy dedykowanie swojej pracy „mamie, tacie, żonie i bratu”.

Struktura artykułu wg Academic SEO PODZIĘKOWANIA (cd.) Komu dziękujemy: Osobom, które dały nam naukowe wskazówki, prowadziły nas w argumentacji. Uczestnikom dyskusji. Osobom, które komentowały robocze wersje naszego tekstu. Osobom, które dostarczyły próbki. Studentom i asystentom, którzy pomagali w badaniach. Pracownikom technicznym. Instytucjom grantowym. Podajemy: nazwę instytucji finansującej, nazwę grantu, numer umowy. Jak dziękujemy: Wskazujemy tylko imię i nazwisko. Nie używamy tytułów, stanowisk czy nagród.

Dziękuję tym z Państwa, którzy mnie słuchali ;)