Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
narzędzie w językowych pracach projektowych
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Prezentacja I Objaśnienie
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KOŁO PLASTYCZNE.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„Otwarta droga ku przyszłości
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Konferencja dla nauczycieli informatyki
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
„Świetlik – młody programista”
Zapis prezentacji:

Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3 "Mój cyfrowy świat" Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3 autor: Agnieszka Prokopowicz

Cele innowacji Rozwijanie myślenia logicznego i abstrakcyjnego oraz etapowego rozwiązywania problemów.

Cele innowacji Rozwijanie zainteresowań informatycznych. Przygotowanie do biegłego posługiwania się komputerem. Wprowadzenie do "świata programowania". Poznanie środowiska Scratch. Udział w projektach zespołowych. Przejawianie kreatywności. Stymulowanie wyobraźni i twórczości poprzez komputer.

Innowacja realizowana w klasach 1-3, począwszy od klasy pierwszej, wprowadziła uczniów do świata programowania, zapoznania ze środowiskiem Scratch oraz biegłego posługiwania się komputerem. Zajęcia przeprowadzane były na podstawie autorskiego programu w ramach koła komputerowego.

Dzieciom na zajęciach towarzyszyła Ruby - dziewczynka, która poprzez zabawę przedstawiała podstawowe pojęcia z programowania, technologii i komputerów.

Dzieci projektowały swoją własną grę i wymyślały swoje własne zasady.

Tworzenie sekwencji  Jest to ciąg znaków (symboli), który jest uporządkowany według określonej reguły, tworząc strukturę. Struktura ta jest powtarzana, a miejsce kolejnego elementu jest wyznaczone przez regułę.

Tworzyliśmy programy, animacje i gry w programie Scratch. Język Scratch - pozwala bardzo szybko osiągać efekty programowania - już jeden pojedynczy klocek można “wykonać” (co jest niecodzienną cechą na tle innych języków programowania). Dodatkowo do uruchomienia środowiska języka Scratch nie jest wymagana instalacja żadnych dodatkowych programów - wystarczy działająca przeglądarka internetowa, pracująca na komputerze z dowolnym systemem operacyjnym. Dodatkowo dzieci mogą założyć konto umożliwiające zapisywanie projektów w “chmurze”, dzięki czemu mają łatwy dostęp do swojej pracy również z poza szkoły.

Dzieci rozwiązywały dyktanda graficzne, które kształtują wyobraźnię , doskonalą umiejętności grafomotoryczne, wpływają na umiejętność skupienia się i koncentracji, doskonalą percepcję wzrokową, usprawniają koordynację wzrokowo – ruchową, służą rozwijaniu orientacji przestrzennej, doskonalą pamięć słuchową, angażują podstawowe procesy myślowe – kodowanie i odkodowywanie informacji.

GODZINA KODOWANIA Uczniowie rozwiązywali zadania na stronie godzinakodowania.pl

 Celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. 

Efekty innowacji: uczniowie stawiali pierwsze kroki w świecie programowania, poznali podstawowe pojęcia z zakresu kodowania, tworzyli algorytm, pętlę, szukali błędu w instrukcji, tworzyli programy, animacje i gry w programie Scratch, rozwijali logiczne i abstrakcyjne myślenie oraz etapowe rozwiązywanie problemów poprzez tworzenie własnych projektów, gier, sekwencji oraz rozwiązywanie dyktand graficznych;