Innowacja w planowaniu mediów Świat Danio Innowacja w planowaniu mediów
1A Rok 2010 był rokiem social mediów Dynamiczny rozwój Facebooka w Polsce oraz ugruntowana pozycja Nk.pl zachęcały do działań w ich obszarze. 11,9 mln RU 9,1 mln RU Niemal każdy z marketerów chciał wykorzystać potencjał drzemiący w portalach społecznościowych. Jak grzyby po deszczu powstawały nowe profile, sponsorowane szkoły/klasy czy likepage.
1B Komentarz lektora Niezwykłe korzyści dla marki oraz ewolucja możliwości komunikacji brandu z użytkownikiem przyczyniły się do wzrostu zainteresowania niestandardowymi akcjami na portalach społecznościowych… Problem w tym, że niestandardowe aktywności – zwłaszcza eksploatowane w nadmiarze – z czasem przekształcają się w zupełnie zwyczajne… Setki likepage’y, tysiące profili sponosorowanych – najczęściej napędzanych przeróżnymi konkursami zaczęło powoli nudzić użytkowników, którzy stawali się coraz bardziej obojętni na tego typu akcje.
2A My poszliśmy o krok naprzód Jako pierwsi w Polsce stworzyliśmy świat pełen gier, świat równolegle dostępny na czterech największych polskich portalach społecznościowych, Świat Danio. Jako pierwsi również osadziliśmy grę komercyjną wśród gier dostępnych na nk.pl!
2B Komentarz lektora Cel wyznaczony przez Klienta zakładał dotarcie do osób w wieku 12-24 oraz zwiększenie wśród nich świadomości marki Danio. Działania miały mieć charakter długofalowy. Nasze propozycja nie ograniczyła się jedynie do strategicznego podejścia w obrębie jednego, najchętniej odwiedzanego przez młodzież portalu społecznościowego, zabawy na jednym z profili czy likepage’u. Dlaczego? Gdyż to wszystko już było! Platforma Świat Danio jest dostępna na czterech największych społecznościowych portalach w Polsce, bez konieczności generowania dodatkowych loginów i haseł. Tworząc internetowy lunapark dajemy młodym użytkownikom możliwość zabawy i interakcji, a także zwiększamy kontakt z marką w obrębie naturalnych dla nich środowisk jakimi są serwisy społecznościowe.
3A Różnorodność nigdy się nie nudzi! W obrębie Świata Danio zostało zaimplementowanych 6 aplikacji, platforma jest ciągle rozwijana, a umieszczane w niej użyteczności nawiązują do okresowej strategii brandu. Skutkuje to wysoką lojalnością użytkowników, ok. 50% to użytkownicy powracający na platformę!
3B Komentarz lektora Aplikacje w obrębie Świata Danio obejmują różnorodne formaty – od angażujących użytkowników (Laboratorium, Łyżacy) przez zręcznościowe (Pac-Głód), dające możliwość rozgrywki wieloosobowej (Statki) po mini serial (Krowoloty). Każda z mini-aplikacji generuje od kilkudziesięciu tysięcy po kilkaset tysięcy użytkowników obrazując wielkie zainteresowanie platformą. Jakość platformy oraz implementacji w niej zawartych została doceniona przez użytkowników, którzy uważają ją w ponad 80% za atrakcyjną i bardzo atrakcyjną (niezależne badanie SMG/KRC).
4A Dotrzymane obietnice Postawione przed nami cele zostały spełnione w ponad 100%. Platformę od sierpnia do końca grudnia 2010 odwiedziło ponad 1,5 mln niepowtarzalnych użytkowników! W ramach platformy wygenerowanych zostało: Ponad 3 mln odwiedzin! Ponad 11 mln odsłon! Średni czas spędzony przez użytkownika na platformie: 2:16 (m:ss)
4B Komentarz lektora Efekty kampanii przeszły nasze oczekiwania – do końca grudnia zasięg działań promocyjnych objął ponad 20 mln użytkowników, wygenerowano ponad 220 mln odsłon bannerów. Samą platformę odwiedziło ponad 1,5 mln użytkowników, 30 % z nich spędziło na niej ponad 2 min. za każdorazowym wejściem. W sumie wygenerowanych zostało ponad 3 mln odwiedzin oraz 11 mln odsłon! Innowacyjność wykorzystanie mediów społecznościowych podkreślają zastosowane rozwiązania, takie jak: model samej platformy (dostępny z poziomu kilku portali), zamieszczenie dostępu na największym polskim portalu społecznościowym nk.pl wśród gier oferowanych przez wydawcę.