5. poziom PRK w przemyśle motoryzacyjnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Język obcy w przedszkolu
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
- Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki. Plan prezentacji: Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki  Wsparcie przygotowawcze  Warunki udziału.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
w Regionalnym Programie Operacyjnym
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Polityka rynku pracy w Polsce
Kształcenie dualne.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Przetestowanie 5. poziomu kształcenia dla rozwoju kadry dla sektora motoryzacji

5. poziom PRK w przemyśle motoryzacyjnym 5. POZIOM POLSKICH RAM KWALIFIKACJI PRZEMYSŁ MOTORYZACYJNY sektor strategiczny wskazany w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju wzrost produkcji pojazdów i części samochodowych w Polsce wzrost zatrudnienia w przemyśle motoryzacyjnym kształcenie odbywa się we współpracy ze środowiskiem pracodawców („kształcenie dualne”) „krótkie cykle” maksymalnie 2-letne kształcenie realizowane w formie kursów – profil zawodowy kształcenia

Nabór wniosków wniosek o dofinansowanie w formie elektronicznej od 15 września do 15 października br. alokacja na konkurs 20 mln PLN wniosek o dofinansowanie w formie elektronicznej Nabór wniosków Koniec naboru 15 października o godz.23:59 w SOWA www.sowa.efs.gov.pl Wkład własny 3%

Etapy projektu I ETAP Maksymalnie 6 miesięcy II ETAP opracowanie programu kształcenia dla przemysłu motoryzacyjnego testowanie kształcenia na uczelni przez rok lub dwa lata rekomendacje dotyczące uruchomienia 5.poziomu w PL I ETAP Maksymalnie 6 miesięcy II ETAP Maksymalnie 30 miesięcy III ETAP

WNIOSKODAWCA szkoła wyższa publiczna lub niepubliczna prowadzi kształcenie na kierunkach: automatyka, robotyka, elektronika, elektrotechnika, mechanika i budowa maszyn, mechatronika, transport, zarządzanie i inżynieria produkcji lub inżynieria testowa pozytywna ocena PKA dla kierunku na którym prowadzone będzie kształcenie na 5. poziomie PRK uczelnia składa maksymalnie 1 wniosek o dofinansowanie

brak wymogu posiadania świadectwa dojrzałości Grupa docelowa dodatkowe wymagania, w szczególności minimalne kwalifikacje, jakie musi posiadać potencjalny uczestnik projektu, tak by możliwe było osiągnięcie przez niego konkretnych efektów kształcenia wymaganych na danym kierunku osoby pracujące i bezrobotne gotowe do podjęcia kształcenia w celu nabycia specjalistycznych kwalifikacji w przemyśle motoryzacyjnym brak wymogu posiadania świadectwa dojrzałości osoby posiadające kwalifikacje na 4. poziomie PRK zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji Art. 8. Do kwalifikacji pełnych przypisuje się następujące poziomy Polskiej Ramy Kwalifikacji: 5) dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe po ukończeniu technikum lub szkoły policealnej albo po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 10 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, oraz po zdaniu egzaminów potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie – potwierdza nadanie kwalifikacji na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji, chyba że minister właściwy do spraw oświaty i wychowania w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty określi dla danej kwalifikacji inny poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji; 6) dyplom ukończenia szkoły artystycznej potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego – potwierdza nadanie kwalifikacji na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji, chyba że minister właściwy do spraw oświaty i wychowania w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty określi dla danej kwalifikacji inny poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji; 7) świadectwo dojrzałości – potwierdza nadanie kwalifikacji na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji;

Współpraca z pracodawcą Przygotowanie wniosku o dofinansowanie nawiązanie formalnej współpracy z co najmniej jednym przedsiębiorcą prowadzącym działalność w Polsce w przemyśle motoryzacyjnym* Opracowanie programu kształcenia włączenie pracodawcy w zdefiniowanie zakresu wniosku o dofinansowanie oraz programu kształcenia Testowanie programu kształcenia realizacja w miejscu pracy u pracodawcy co najmniej 50% zajęć praktycznych w ramach programu * przemysł motoryzacyjny rozumiany jako produkcja pojazdów samochodowych, nadwozi, przyczep i naczep oraz części i akcesoriów motoryzacyjnych

Współpraca z pracodawcą cd. wymiar i miejsce praktyk co najmniej 50% łącznego czasu kształcenia mniejszy wymiar praktyk w przypadku uczestnictwa osoby pracującej wskazanie pracodawcy, u którego odbędą się praktyki zawodowe, określenie ich wymiaru godzinowego, liczby godzin zadań praktycznych wykonywanych tygodniowo monitorowanie praktyk wybór miejsca praktyk zgodność zakresu praktyk i celów programu kształcenia uczestnika projektu odpowiednie warunki pracy i wyposażenia miejsca praktyk realna i efektywna rola opiekuna uczestnika projektu podsumowanie rezultatów praktyki zawodowej finansowanie wydatki ograniczone wyłącznie do finansowania działań bezpośrednio dotyczących odbywania przez uczestników projektu praktyk: wynagrodzenie stażowe, wynagrodzenie dla opiekuna praktyk, koszt dojazdu, zakwaterowania i utrzymania, koszt ubezpieczenia, badań lekarskich, odzieży roboczej itp. Monitorowanie praktyk W zakresie realizacji zajęć praktycznych Wnioskodawca musi zobowiązać się do prowadzenia stałego monitoringu praktyk zawodowych pod kątem gwarantowania ich wysokiej jakości w zakresie zgodnym z zaleceniami zawartymi w Zaleceniu Rady z dnia 10 marca 2014 r. w sprawie ram jakości staży (2014/C 88/01) oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży obejmującymi co najmniej: - wybór miejsca praktyk w sposób przejrzysty oraz gwarantujący zdobycie specjalistycznych umiejętności i doświadczenia w środowisku pracy, - zgodność zakresu praktyk i celów programu kształcenia uczestnika projektu, - odpowiednie warunki pracy i wyposażenia miejsca praktyk, - realnej i efektywnej roli opiekuna uczestnika projektu, - podsumowanie rezultatów praktyki zawodowej. Beneficjent zobowiązany jest zagwarantować realne wypełnianie tych obowiązków - będzie to przedmiotem kontroli dokonywanej przez IOK w toku realizacji projektu. Polskie Ramy Jakości Praktyk i Staży przygotowane przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Współpraca z pracodawcą cd. miesięczne wynagrodzenie uczestnika praktyk równowartość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w gospodarce narodowej w województwie, na terenie którego realizowane są praktyki miesięczny koszt wynagrodzenia opiekuna po stronie pracodawcy koszt brutto za godzinę opieki nad uczestnikiem praktyk, zgodny z kosztami ponoszonymi przez pracodawcę w przeliczeniu na godzinę pracy zatrudnionego pracownika

Program kształcenia – zgodnie z opisem koncepcji załącznik nr 4 do regulaminu organizacja kształcenia w formie dualnej (naprzemiennie kształcenie teoretyczne z praktycznymi zajęciami u pracodawcy sposób doboru kadry prowadzącej kształcenie opis kwalifikacji zdobytych przez uczestników projektu oraz sposób zaliczenia toku zajęć (obligatoryjnie poprzez weryfikację umiejętności praktycznych analiza potrzeb pracodawców prowadzących działalność na obszarze organizacji praktyk zawodowych kształcenie prowadzi do uzyskania przez uczestnika projektu minimum 75, a maksymalnie 120 punktów w ramach Europejskiego Systemu Akumulacji i Transferu Punktów (ECTS) minimalny standard organizacji praktyk zawodowych praktyka zawodowa u przedsiębiorcy prowadzącego działalność w przemyśle motoryzacyjnym w wymiarze minimum 50% łącznego czasu kształcenia Program kształcenia musi zostać zatwierdzony przez radę wydziału, na kierunku w ramach którego odbywa się kształcenie

określenie kierunku w ramach którego testowany będzie 5. poziom Kierunek kształcenia określenie kierunku w ramach którego testowany będzie 5. poziom wskazania jego zakresu i udowodnienie, że odpowiada on kwalifikacjom dostosowanym do 5. poziomu PRK, które zdobędą uczestnicy kształcenia automatyka/robotyka/elektronika/elektrotechnika/mechanika i budowa maszyn/mechatronika/transport/zarządzanie i inżynieria produkcji /inżynieria testowa Wnioskodawca we wniosku o dofinansowanie zobowiązany jest określić, w ramach jakiego kierunku studiów prowadzone będzie kształcenie (spośród wskazanych w akapicie powyżej), biorąc pod uwagę jego ściśle sprofilowany charakter, który będzie obejmować wyłącznie wąski wycinek kwalifikacji przewidzianych do nabycia w ramach całego kierunku studiów. Ponadto, z uwagi na to, że nie każdy kierunek kształcenia jest odpowiedni dla 5. poziomu PRK, wnioskodawca zobowiązany jest do wskazania jego zakresu i udowodnienia, że odpowiada on kwalifikacjom dostosowanym do 5. poziomu PRK, które zdobędą uczestnicy kształcenia.

Kryteria premiujące Wnioskodawca przewidział w ramach rekrutacji preferencję dla udziału kobiet w projekcie Udział w projekcie podmiotu prowadzącego kształcenie na 5. poziomie w innym niż Polska kraju UE. Zadaniem tego podmiotu w projekcie jest merytoryczne wsparcie polskiej uczelni w przygotowaniu programu kształcenia w ramach projektu

Złożenie wniosku o dofinansowanie Wersja elektroniczna w SOWA Opis koncepcji kształcenia na 5. poziomie PRK (załącznik nr 4 do regulaminu) List intencyjny w przypadku partnerstwa ponadnarodowego (jeśli dotyczy) Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie Samodzielna weryfikacja czy wniosek spełnia kryteria dostępu w oparciu o listę sprawdzającą (załącznik nr 16 do regulaminu)

Warsztaty Katowice – 18 września br. Warszawa – 21 września br.