Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Rola patentu w rozwoju firmy
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Finanse międzynarodowe
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
5. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Blended Value System wskaźników dla indeksu WIG Spożywczy
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Successes and failures in the transformation of economicsRichard G. Lipsey Łukasz Sepczyński Wydział Nauk Ekonomicznych.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Cz. 3 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Analiza potencjału firmy
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Praktyka zarządzania portfelem projektów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
INWESTYCJE KAPITAŁOWE I STRATEGIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Analiza kluczowych czynników sukcesu
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Technologie w marketingu Business Intelligence w marketingu, czyli jak zamienić dane w decyzje biznesowe Technologie w marketingu czyli jak skutecznie.
Dlaczego kraje handlują?
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
D. McCloskey "The Rhetoric of Economics" Justyna Kołodziejuk.
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe 8. Modele portfelowe (macierzowe) - najbardziej znane modele tworzenia strategii KMN Podstawowym problemem KMN.
Wykład nr 1 Wartość pieniądza w czasie Pomiar ryzyka
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Z czego wynika SMART SPECIALIZATION STRATEGY? 1 Strategia inteligentnej specjalizacji to krajowa lub regionalna strategia innowacji, polegająca na określeniu.
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe 1. Definicja korporacji międzynarodowych i zakres kursu (1) Dlaczego warto się zajmować KMN? –Możecie zostać.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
Oligopol oferentów Założenia modelu: 1.Na rynku danego dobra jest kilku dużych oferentów i bardzo wielu drobnych nabywców. 2.Na rynku a) nie ma preferencji.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Rola próbnych obciążeń w diagnostyce konstrukcji mostowych w wybranych krajach Unii Europejskiej Piotr Olaszek Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Zależność ryzyko-dochód wybranych spółek odpowiedzialnych społecznie
Budownictwo energooszczędne - Dyrektywy unijne a ich realizacja projekt ZEBRA 2020 Andrzej Rajkiewicz– Narodowa Agencja Poszanowania Energii.
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
INWESTYCJE ZAGRANICZNE W POLSCE Warszawa, 7 lipca 2016 r.
Konkurencja a polityka konkurencji
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Prezentacja biznesplanu
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Elżbieta Książek Poznański Park Naukowo-Technologiczny s
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Podejście narzędziowe (tools approch) w naukach
Prezentacja biznesplanu
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe 8 Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe Modele portfelowe (macierzowe) - najbardziej znane modele tworzenia strategii KMN Podstawowym problemem KMN jest selekcja: produktów, kierunków inwestowania, itd. - w małych firmach problemem jest raczej wykreowanie produktu, który „zaistniałby” na rynku KMN potrzebują „obiektywnego narzędzia” podejmowania decyzji w zakresie selekcji priorytetów H. Markowitz i jego rola Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Modele portfelowe (macierzowe) - „wielka trójka” najbardziej znanych Model BCG Model General Electric/ McKinsey Model ADL Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Modele portfelowe (macierzowe) - model BCG Pierwsze zastosowania modelu datują się na lata 60-te, opublikowanie metodologii miało miejsce w 1973 r. W szczytowym okresie jej popularności, który przypadł na lata 70-e używało jej ponad 100 wielkich korporacji USA z listy Fortune 500 (Obłój, str. 273-277) Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Model BCG - „krzywa uczenia się” (experience curve) Krzywa uczenia się bazuje na intuicyjnym przekonaniu, że powtarzając jakiś proces wielokrotnie wprowadza się usprawnienia, które redukują koszt jednostkowy. Za naukowe „odkrycie” krzywej uczenia się uważa się opublikowanie w 1963 r. pracy A.A. Alchiana – „Reliability of Progress Curves in Airframe Production” (nb. dot. II WŚ – wcześniej utajniona) Źródło: Ian C. Runge, „Mining Economics and Strategy”, SME, Littleton, 1998 r. Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Model BCG - „krzywa uczenia się” (experience curve) Źródło: Hax, Majluf, ”Strategic Management”, str. 111 Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Model BCG - postać modelu Tempo wzrostu rynku: (sprzedaż b.r. - sprzedaż u.r.)/ sprzedaż u.r. Względny udział w rynku: udział w rynku KMN/udział najsilniejszego konkurenta Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Model BCG - wnioski wynikające z pozycji na macierzy Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Modele portfelowe (macierzowe) - krytyka modelu BCG Wzrost i rentowność nie są ze sobą skorelowane - wręcz przeciwnie często ze sobą rywalizują a dobra strategia nie powinna pozwalać na rezygnację z zyskownych inwestycji Krzywa uczenia się nie zawsze ma zastosowanie: dojrzałe gałęzie przemysłu gałęzie wymagające wysokiej specjalizacji Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Model BCG - „krzywa uczenia się” (experience curve) Źródło: Szacunki własne autora Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Modele portfelowe (macierzowe) – kierunki rozwoju Możliwe definicje udziału w rynku: Absolutny udział w rynku (wartościowo) Absolutny udział w rynku (wolumenowo) Pozycja na rankingu udziału w rynku Udział względny do lidera rynku Udział względny do 3 największych konkurentów Udział względny do przeciętnego (np. indeksu Herfindahla) (Roberts Keith, PIMS, „Getting the right business metrics”, mat. niepublikowany) Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe

Modele portfelowe tworzenia strategii KMN - krytyka Krytyka koncepcji zrównoważonego portfela: traktowanie KMN jako luźnego portfela jednostek biznesowych podważa sens istnienia korporacji jako całości wymóg komponowania właściwego portfela doprowadził do fali przejęć i fuzji, a odwrócił uwagę zarządów od kontroli procesów wewnętrznych wymóg zgodności inwestycji z pożądanym kształtem portfela prowadzi do rezygnacji z potencjalnie opłacalnych projektów Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe