Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Doskonalenie łańcuchów dostaw Supply Chain Operations Reference Model
INFORMATYZACJA FIRMY PRONAR
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
4. Ewolucja systemów informatycznych zarządzania (SIZ)
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
Współczesne rozwiązania mobilne dla logistyki
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Wsparcie pracy grupowej systemem Workflow
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Istota konkurencji w internecie …
Oprogramowanie do zarządzania produkcją Systemy Zarządzania Produkcją - symulacje procesów wytwórczych By produkowało się lepiej. Wszystkim!
– Poznań Zbigniew Kowala -
Przemysław Błoński Architekt rozwiązań biznesowych, SAP Polska
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
ZINTEGROWANY SYSTEM INFORMATYCZNY KS-PRODIS ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ
Makroekonomia I Ćwiczenia
Planowanie przepływów materiałów
Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji
Internetowego Biura Rachunkowego
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Procesy wg QAD & DSR Przegląd obecnej oferty wsparcia procesów i przykłady zastosowań Paweł Daszkiewicz Dyrektor Realizacji Usług DSR sp. z o.o.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
System ERP w mojej praktyce
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Nowoczesne zarządzanie
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o. Zinformatyzowane procesy zarządzania jako czynnik przewagi konkurencyjnej „ Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.

Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Plan wystąpienia Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Osiągane korzyści – obserwowane w przemyśle hutniczym Pytania

Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Plan wystąpienia Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Osiągane korzyści – obserwowane w przemyśle hutniczym Pytania

Pytania, które warto zadać ... Jaką rolę spełnia informacja w złożonej organizacji gospodarczej? Jakie procesy zarządzania poddają się informatyzacji? Jakie praktyczne znaczenie ma informatyczne wspomaganie procesów zarządzania? Jaka jest rola Technologii Informacji w tym wspomaganiu? Jak wygląda oferta SAP w tym obszarze?

W 1924 roku prof. Karol Adamiecki pisał[1]: „Wskazałem na dwa rodzaje harmonii, mianowicie na harmonię ustroju organizmu i na harmonię w działaniu. Te dwa rodzaje harmonii dotyczą wszystkich czynników pracy zbiorowej, a więc maszyn, urządzeń i ludzi. Ale jest jeszcze trzeci rodzaj harmonii, który dotyczy czynnika ludzkiego, a który, niestety, nie daje się ująć w wykresy ułatwiające harmonizację, jest to mianowicie harmonia duchowa, która powinna łączyć wszystkie jednostki ludzkie, współpracujące w jednym zbiorowym organizmie, jakim jest zakład wytwórczy.” [1] Adamiecki K., O nauce organizacji, wybór pism, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1970

Perspektywa Finansowa Perspektywa Procesów wewnętrznych Perspektywa Klienta Perspektywa Rozwoju

Wartość podmiotu gospodarczego cena jednostki udziałowej zwrot z zaangażowanego kapitału Perspektywa Finansowa Strategia wzrostu przychodu Strategia produktywności Perspektywa Klienta Wartość dla klienta Perspektywa Procesów wewnętrznych Zwiększanie wartości dla klienta poprzez doskonalenie procesów zarządzania kontaktami handlowymi Dążenie do doskonałości operacyjnej poprzez doskonalenie procesów zarządzania produkcją i logistyką Perspektywa Rozwoju Rozwój kompetencji pracowników Rozwój efektywnego zarządzania informacją Stosowanie nowoczesnych i efektywnych technologii Podnoszenie efektywności pracy

Wartość podmiotu gospodarczego cena jednostki udziałowej zwrot z zaangażowanego kapitału Strategia wzrostu przychodu Strategia produktywności Wartość dla klienta Zwiększanie wartości dla klienta poprzez doskonalenie procesów zarządzania kontaktami handlowymi Dążenie do doskonałości operacyjnej poprzez doskonalenie procesów zarządzania produkcją i logistyką Rozwój kompetencji pracowników Rozwój efektywnego zarządzania informacją Stosowanie nowoczesnych i efektywnych technologii Podnoszenie efektywności pracy

Wartość podmiotu gospodarczego cena jednostki udziałowej zwrot z zaangażowanego kapitału Strategia wzrostu przychodu Strategia produktywności Wartość dla klienta Zwiększanie wartości dla klienta poprzez doskonalenie procesów zarządzania kontaktami handlowymi Dążenie do doskonałości operacyjnej poprzez doskonalenie procesów zarządzania produkcją i logistyką Rozwój kompetencji pracowników Rozwój efektywnego zarządzania informacją Stosowanie nowoczesnych i efektywnych technologii Podnoszenie efektywności pracy

Cechy produktu/usługi Wartość dla klienta Przewaga konkurencyjna oparta na jakości produktu Współpraca ukierunkowana na indywidualne potrzeby klienta Doskonałość operacyjna strategia wiodąca Cechy produktu/usługi Cechy kontaktu Opinia rynku (image) cena czas Doskonały dostawca jakość wybór Czynnik przewagi konkurencyjnej

Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Plan wystąpienia Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Osiągane korzyści – obserwowane w przemyśle hutniczym Pytania

Perspektywa Finansowa Procesy zarządzania dla przemysłu hutniczego wspomagane informatycznie – mapa rozwiązań SAP Perspektywa Finansowa Zarządzanie Organizacją Zarządzanie Strategiczne Analityka Biznesowa Business Intelligence i Wspomaganie Decyzji Księgowość Analityka Kadrowa i Zarządzanie Relacjami Pracowniczymi Sprzedaż i Marketing Marketing Sprzedaż Usługi Analiza Perspektywa Klienta Zarządzanie Rozwojem Produktu i Procesem Ochrona Środowiska i Bezpieczeństwo Gospodarka Remontowa Zarządzanie Jakością Eozwój Produktu Zarządzanie Danymi i zmianami Zarządzanie Danymi Podstawowymi Zarządzanie Danymi Produktu Zarządzanie Danymi Klienta Zarzadzanie Zmianami w Danych i Dokumentach Sprzedaż Planowanie Popytu Uzgadnianie Zleceń Sprzedaży Potwierdzenia realizacji zleceń sprzedaży Zarządzanie Cyklem Sprzedaży Perspektywa Procesów wewnętrznych Gospodarka Materiałowa i Zarządzanie Zasobami Planowanie Zaopatrzenia Zakupy Surowca Transport Surowca Zarządzanie Zapasami Kontrola Jakości Zarządzanie Procesem Technologicznym Planowanie i Harmonogramowanie Wykonanie Produkcji Sterowanie Procesem Produkcja zewnętrzna Kontrola Jakości Dystrybucja Planowanie Logistyki Wysyłka Transport Zarządzanie miejscami odkładczymi Zarządzanie Magazynem Perspektywa Rozwoju Wspomaganie Biznesu Wspomaganie Rozwoju Kadr Zakupy Finansowy Łańcuch Dostaw Zarządzanie Środkami Trwałymi Zarządzanie Globalnymi Procesami Handlowymi

Procesy zarządzania dla przemysłu hutniczego wspomagane informatycznie – mapa rozwiązań SAP Zarządzanie Organizacją Zarządzanie Strategiczne Analityka Biznesowa Business Intelligence i Wspomaganie Decyzji Księgowość Analityka Kadrowa i Zarządzanie Relacjami Pracowniczymi Sprzedaż i Marketing Marketing Sprzedaż Usługi Analiza Zarządzanie Rozwojem Produktu i Procesem Ochrona Środowiska i Bezpieczeństwo Gospodarka Remontowa Zarządzanie Jakością Eozwój Produktu Zarządzanie Danymi i zmianami Zarządzanie Danymi Podstawowymi Zarządzanie Danymi Produktu Zarządzanie Danymi Klienta Zarzadzanie Zmianami w Danych i Dokumentach Sprzedaż Planowanie Popytu Uzgadnianie Zleceń Sprzedaży Potwierdzenia realizacji zleceń sprzedaży Zarządzanie Cyklem Sprzedaży Gospodarka Materiałowa i Zarządzanie Zasobami Planowanie Zaopatrzenia Zakupy Surowca Transport Surowca Zarządzanie Zapasami Kontrola Jakości Zarządzanie Procesem Technologicznym Planowanie i Harmonogramowanie Wykonanie Produkcji Sterowanie Procesem Produkcja zewnętrzna Kontrola Jakości Dystrybucja Planowanie Logistyki Wysyłka Transport Zarządzanie miejscami odkładczymi Zarządzanie Magazynem Wspomaganie Biznesu Wspomaganie Rozwoju Kadr Zakupy Finansowy Łańcuch Dostaw Zarządzanie Środkami Trwałymi Zarządzanie Globalnymi Procesami Handlowymi

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw w trzech zakładach hutniczych - przykład Planowanie Międzyzakładowe (P1) Planowanie Łańcucha Dostaw Odlewnia Planowanie Wsad Odlew Wlewek S1 M2 D2 Klient Planowanie Międzyzakładowe (P1) Walcownia P2 P3 P4/P2 P3 P4 Planowanie Zaopatrzenia Planowanie Produkcji z Ograniczeniami Planowanie Dystrybucji Wlewek Walcowanie Produkcja w Toku Obróbka Arkusz S2 M2 D2/S2 M2 D2 Planowanie Międzyzakładowe (P1) Obróbka Końcowa P2 P3 P4/P2 P3 P4 Planowanie Zaopatrzenia Planowanie Produkcji z Ograniczeniami Planowanie Dystrybucji Arkusz Trasowanie Produkcja w Toku Obróbka Produkt Finalny S2 M2 D2/S2 M2 D2

Wspomaganie informatyczne – oferta SAP mySAP Business Suite Zarządzanie Relacjami z Dostawcami Zarządzanie Łańcuchem Dostaw Zarządzanie Finansami Zarządzanie Kapitałem Ludzkim Zarządzanie Cyklem Życia Produktu Zarządzanie Relacjami z Klientami Rozwiązania SAP SAP Web Application Server Technologia SAP Integracja użytkowników: SAP Enterprise Portal, mechanizmy kooperacji, … Integracja Informacji: BI, zarządzanie wiedzą, zarządzanie danymi podstawowymi Process Integration: XI, zarządzanie procesami

Wspomaganie informatyczne – oferta SAP mySAP Business Suite Zarządzanie Relacjami z Dostawcami Zarządzanie Łańcuchem Dostaw Zarządzanie Finansami Zarządzanie Kapitałem Ludzkim Zarządzanie Cyklem Życia Produktu Zarządzanie Relacjami z Klientami Usługi korporacyjne Obsługa działań na poziomie operacyjnym Utrzymanie ruchu i zarządzanie jakością Obsługa zleceń zakupów Zapasy i produkcja Obsługa zleceń sprzedaży SAP Web Application Server Technologia SAP Integracja użytkowników: SAP Enterprise Portal, mechanizmy kooperacji, … Integracja Informacji: BI, zarządzanie wiedzą, zarządzanie danymi podstawowymi Process Integration: XI, zarządzanie procesami

Technologia SAP SAP NetWeaver™ Technologia SAP .NET WebSphere … Zintegrowane Środowisko Aplikacji Integracja Procesu Mechanizmy Integracji Zarządzanie Procesami Biznesowymi Zarządzanie cyklem życia aplikacji Integracja użytkowników Portal Współpraca Dostęp wielokanałowy SAP NetWeaver™ DB and OS Abstraction J2EE ABAP Platforma Aplikacji Środowisko współpracy z bazami danych i platformami operacyjnymi Integracja Informacji Business Intelligence Zarządzanie Wiedzą Zarządzanie danymi podstawowymi Technologia SAP

SAP NetWeaver™ Technologia SAP .NET WebSphere … Zintegrowane Środowisko Aplikacji Integracja Procesu Mechanizmy Integracji Zarządzanie Procesami Biznesowymi Zarządzanie cyklem życia aplikacji Integracja użytkowników Portal Współpraca Dostęp wielokanałowy SAP NetWeaver™ DB and OS Abstraction J2EE ABAP Platforma Aplikacji Środowisko współpracy z bazami danych i platformami operacyjnymi Integracja Informacji Business Intelligence Zarządzanie Wiedzą Zarządzanie danymi podstawowymi

Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Plan wystąpienia Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Osiągane korzyści – obserwowane w przemyśle hutniczym Pytania

Proces Obsługi Klienta zintegrowany z Zarządzaniem Łańcuchem APO CRM Zlecenie sprzedaży Planowanie Popytu Zlecenie sprzedaży Sprzedaż przez Internet Planowanie rozpływu w sieci Dostępność (ATP) ATP (czas) Wycena oparta na char. Zarządzanie katalogami Harmono- gramowanie blok. Proces Obsługi Klienta zintegrowany z Zarządzaniem Łańcuchem Dostaw - Przykład Inforecord klienta Sprzedaż nadmiaru Kosztoryso- wanie zlecenia Szybkie wprow. danych CDP Produkcja Jednostka prod. Kalkulacja Kosztów Cięcie Transport Tworzenie dostawy Panel śledznia partii Setup time optimization Wycena dostawy Preselekcja Pobranie / Wydanie Oryginalna partia IDES-mill Scenario Overview Fakturowanie Śledzenie realizacji zlec.

Zarządzanie katalogami Śledzenie realizacji zlec. APO CRM Zlecenie sprzedaży Planowanie Popytu Zlecenie sprzedaży Sprzedaż przez Internet Planowanie rozpływu w sieci Dostępność (ATP) ATP (czas) Wycena oparta na char. Zarządzanie katalogami Harmono- gramowanie blok. Inforecord klienta Sprzedaż nadmiaru Kosztoryso- wanie zlecenia Szybkie wprow. danych CDP Produkcja Jednostka prod. Kalkulacja Kosztów Cięcie Transport Tworzenie dostawy Panel śledznia partii Setup time optimization Wycena dostawy Preselekcja Pobranie / Wydanie Oryginalna partia IDES-mill Scenario Overview Fakturowanie Śledzenie realizacji zlec.

Thyssen Krupp Edelstahl Boehler Vereinigte Aluminium Werke- VAW Alcan Klienci SAP posiadający zinformatyzowane procesy zarządzania – podobne do przedstawionego przykładu The Projects Hylsamex Salzgitter Thyssen Krupp Edelstahl Boehler Vereinigte Aluminium Werke- VAW Alcan ISPAT Tata Steel Benteler

Główne obszary informatyzacji Zaawansowane Planowanie Logistyczne Planowanie i szczegółowe harmonogramowanie produkcji (planowanie oparte o charakterystyki) Planowanie i szczegółowe harmonogramowanie produkcji (Optymalizacja czasów przezbrojeń) Planowanie i szczegółowe harmonogramowanie produkcji Globalne sprawdzanie dostępności Planowanie blokowe Planowanie podaży w łańcuchu log. (SNP) Programowanie popytu (DP) Planowanie produkcji (PP) Szczegółowe harmonogramowanie (DS) Planowanie dostaw Horyzont Planowanie załadunku (TLB)

Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Plan wystąpienia Zagadnienia strategiczne Rozwiązania SAP Przykłady zastosowań Osiągane korzyści – obserwowane w przemyśle hutniczym Pytania

Osiągnięte czynniki przewagi konkurencyjnej Wartość dla biznesu mySAP SCM Planowanie Popytu Planowanie Produkcji Planowanie Blokowe Szczegółowe Harmonogramowanie Wykonanie Produkcji Zarządzanie Zamówieniami Potwierdzanie Zamówień Zarządzanie Realizacją Zamówienia Zwiększenie jakości prognoz zamówień z 40% do 80% Zwiększenie terminowości i kompletności dostaw z 70% do 90% Zmniejszenia zapasu wyrobów gotowych o 16% Zwiększenie rotacji zapasów z 2.2 do 2.5 Skrócenie cykli planowania – z 3 dni do 2 godzin. Zwiększenie zdolności do reakcji na wystąpienie nieprzewidzianych zmian popytu.

Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o. Zinformatyzowane procesy zarządzania jako czynnik przewagi konkurencyjnej „ Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o. dariusz.samol@sap.com