System lokalizacji urządzeń mobilnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca dyplomowa inżynierska
Advertisements

20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Sieci VLAN.
WEB SERVICE Stefan Rutkowski.
Sieci komputerowe.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Platforma .Net i Vs.Net.
Biblioteka do tworzenia agentów w środowisku RoboCup
Systemy operacyjne.
Użytkowanie Sieci Marcin KORZEB WSTI - Użytkowanie Sieci.
Proxy (WWW cache) Sieci Komputerowe
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Wzorce projektowe w J2EE
Inżynieria Oprogramowania
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
IT Asset Management Service
Web Serwisy w praktyce Technologie internetowe ( )
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Protokół Komunikacyjny
Architektura Systemu Źródło:
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Jerzy Jelinek Paweł Korpowski
Gra mobilna wykorzystująca GPS „Dead City”
Budowa systemu komputerowego
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Co to jest Internet? home Wykonał: Michał Kęska.
Grzegorz Stasiak (KIO)
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
Wykonał: Michał Kęska. Wydaje Ci się, że wiesz co to jest Internet?
Projektowanie stron WWW
W W W Łukasz Stochniał.
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Przykłady analiza i projektowanie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Podstawy języka skryptów
Rozwiązania biznesowe RIM. Czym jest RIM? kanadyjska firma Research In Motion założona w 1984 roku w Waterloo. producent znanej linii urządzeń BlackBerry.
Obiekty COM Przemysław Buczkowski. Plan prezentacji 1.Wprowadzenie do COM 2.Historia standardu 3.Jak działa COM 4.Interface IUknown 5.Paradygmaty COM.
1. Podaj definicję kartografii internetowej. 2. Geographic Markup Language: a) Jest schematem XML a) Opisuje obiekty w fizycznej przestrzeni a) Jest formatem.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
INTERNET jako „ocean informacji”
Środowisko wspomagania automatycznej instalacji GNU/Linux „Multistart” Marta Szcześniak.
Tryby adresowania i formaty rozkazów mikroprocesora
Bartosz Pawlak Wiktor Paliwoda Bezpieczeństwo Systemów Operacyjnych IMAP vs POP.
Środowisko wspomagania automatycznej instalacji GNU/Linux „Multistart” prezentacja pracy dyplomowej Marta i Paweł Szcześniak.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
GEOTAGOWANIE. Geotagging (nazywany także Geocodingiem) - proces łączenia informacji o położeniu danego punktu (jego współrzędnych geograficznych) z innymi.
Zaawansowane technologie Internetowe Hurtownia strumieni GPRS Dominika Grębowiec Marcin Sikoń Przemysław Gałązka Paweł Głogowski.
System lokalizacji GPS
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Wady i zalety pracy w chmurze
Anonimowo ść w sieci. Sposoby zachowania anonimowośc i VPNProxyTOR.
Statystyki serwera www Serwer proxy Cash .....
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Ethernet interface Agregaty wody lodowej 1.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
JavaBeans by Paweł Wąsala
Zapis prezentacji:

System lokalizacji urządzeń mobilnych Czyli gdzie jestem, kim jestem?

Plan prezentacji: Założenia Pojęcia Architektura Czego używamy?

Założenia: Język – Java Architektura klient-serwer Bezpieczeństwo – SSL Adaptacja do istniejącego systemu przesyłu danych opartego o GPRS Łatwość dostępu do danych lokalizacyjnych Niskie koszty użytkowania Wykorzystanie różnych ciekawych i darmowych rozwiązań Keep It Simple Stupid 

Zarys całokształtu: System lokalizujący samochody przedstawicieli handlowych firmy. Każdy przedstawiciel wyposażony jest w jednostkę GPS, PDA oraz telefon komórkowy pełniący rolę modemu GPRS. Aplikacja agenta umieszczona na PDA zbiera dane o aktualnym położeniu samochodu przez określony czas, następnie łączy się przy użyciu modemu GPRS i wysyła do serwera dane reprezentujące trasę którą przebył agent od ostatniej aktualizacji. W centrali firmy aplikacja kliencka łączy się z serwerem, pobiera z bazy danych informacje o trasie wybranego agenta i prezentuje ją na mapie.

Architektura Internet GPRS GPRS Serwer Komputer PC firmowy Agent mobilny

Architektura – Agent mobilny GPRS Bluetooth Bluetooth Telefon komórkowy PDA GPS Komunikacja pomiędzy Pocket PC a modułem GPS poprzez Bluetooth W tym celu używamy darmowego API – OpenLAPI API to jest podobne do standardu przemysłowego (JSR-179), który niestety często nie jest implementowany na urządzeniach przenośnych. OpenLAPI jest w całości napisane w Javie (J2ME) dzięki czemu może być użyte na każdej platformie sprzętowej Rozważamy przeniesienie aplikacji klienckiej na komórkę (zmniejszenie liczby potrzebnych urządzeń).

Pojęcia – MIDlet MIDlet – Jest to aplikacja napisana w języku Java dla urządzeń obsługujących profil MIDP (Mobile Information Device Profile – konfiguracja zawierająca odpowiednie klasy języka J2ME) takich jak telefony komórkowe czy PDA. MIDlety dziedziczą po klasie MIDlet i muszą spełniać kilka wymagań takich jak metody: startAPP(), destroyApp(), pauseApp(), które wywołują odpowiednie stany

Pojęcia - Servlet Pojęcie to powinno być już wszystkim naszym wiernym słuchaczom znane  Jednakowoż przypomnijmy: Jest to program platformy Java wykonywany po stronie serwera – pozwala na dynamiczną modyfikację zawartości WWW. Servlety zwykle korzystają z zewnętrznych danych, takich jak informacje z formularzy i innych interakcyjnych elementów na stronie WWW.

Pojęcia - J2ME J2ME - Java Platform Micro Edition – Specyfikacja Sun Microsystems opisująca uproszczoną platformę Java. Zaprojektowana z myślą o urządzeniach z mocno ograniczonymi zasobami. Posiada własny (okrojony w stosunku do JSE) zbiór klas zwanych konfiguracją. Środowisko to posiada także (w zależności od wybranej konfiguracji) własne maszyny wirtualne.

Pojęcia NMEA – Standard opisujący komunikację pomiędzy urządzeniami lokalizującymi GPS (ale nie tylko – również sonary itp.). NMEA używa prostego protokołu opartego na ASCII i łączu szeregowym Google Earth KML (Keyhole Markup Language) – Język bazowany na XML służący do prezentowania informacji geograficznych.

Pojęcia - KML Przykładowy dokument KML:

Czego używamy - OpenLAPI Bardzo przydatny tryb emulatora: - Możliwość dostępu do urządzenia GPS przez Bluetooth - Emulowanie urządzenia ruchomego za pomocą pliku NMEA - Emulowanie urządzenia ruchomego z predefiniowanej trasy zapisanej w Google Earth KML. -Emulator pozwala na pisanie aplikacji na sprzęcie klasy PC i przeniesienie kodu na dowolne urządzenie ruchome (to działa!)

Czego używamy - OpenLAPI API to może być „zapakowane” jako część MIDlet’a Zapewnia dostęp do danych lokalizacyjnych modułu GPS (położenie, prędkość etc.) Rozwiązuje problem wielu urządzeń które zostały wyprodukowane przed zaadaptowaniem JSR-179 (wiele różnych interfejsów) Przeszukiwanie log’ów z historią położenia

Czego używamy – Net Beans IDE Mobility Pack – Zawiera Sun Java Wireless Toolkit dla CLDC. Oferuje to dużo gotowych rozwiązań dla urządzeń mobilnych, od API’s graficznych do API’s dla różnych interfejsów Ciekawe rozwiązanie – Paleta. Paleta pozwala w niezwykle intuicyjny sposób zaprojektować stronę wizualną programu, jednocześnie tworząc „szablon” dla całego MIDlet’a

Czego używamy – Net Beans Rozwiązanie zasługujące na uwagę: Paleta

Czego używamy – GoogleMapsAPI Firma Google stworzyła i udostępniła Google Maps API opisujący od podstaw wszystkie funkcje i komponenty potrzebne do tworzenia map na stronach www. Można tworzyć mapy kartograficzne, mapy satelitarne i mapy hybrydowe. API pozwala na rysowanie na mapie dowolnych obiektów – linii, znaczników, kształtów

Czego używamy – GoogleMapsAPI Przykładowy kod rysujący linię składającą się z wielu segmentów (na dwa sposoby)

Google Maps API Kod taki umieszczamy na stronie (w naszym przypadku będzie generowany przez servlet):

Google Maps API Rezultat na mapie:

Do zrobienia Przeniesienie aplikacji klienckiej na telefon komórkowy – zmniejszy to liczbę potrzebnych urządzeń – Dzięki doktrynie Javy „write-once-run-anywhere” nie powinno być to zbyt skomplikowane. Zaimplementowanie bazy danych – Obecnie (faza robocza) dane o trasie są wysyłane jako plik .csv Rozszerzenie systemu o akwizycję innych danych, takich jak paliwo, stan licznika itp.

Dziękujemy za uwagę