„Dziecko w sieci” – badanie zagrożeń związanych z poznawaniem ludzi przez Internet wśród dzieci w wieku 12-17 lat 20-25 października 2004.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Badanie zagrożeń związanych z poznawaniem nowych osób
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
„Moje dziecko i Internet”
opracowała Justyna Tokarz
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Analiza wyników ankiety
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Jak bezpiecznie korzystać
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Pytania konkursowe.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
„BEZPIECZNY INTERNET”
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Bezpieczeństwo w SiECi
„Bezpieczna Dwunastka
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Bezpieczny internet.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
B e z p i c n y I n t e r.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
młodzieży gimnazjalnej
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
8 LUTY 2011 – DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE ODBYWAJĄ SIĘ PRZEZ CAŁY MIESIĄC LUTY.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Aleksander Kuliński klasa II A
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

„Dziecko w sieci” – badanie zagrożeń związanych z poznawaniem ludzi przez Internet wśród dzieci w wieku 12-17 lat 20-25 października 2004

Podsumowanie

Podsumowanie (1) Zdecydowana większość badanych (91%) korzystała z Internetu codziennie lub prawie codziennie, w domu (55,2%) lub w szkole (25,1%). Badani najczęściej przeglądają strony www (95,8%), ale drugą pod względem popularności formą korzystania z Internetu jest używanie komunikatorów (89,2%). Najpopularniejsze jest korzystanie z komunikatorów tekstowych (88,4% korzystających z komunikatorów). W związku z tym, że komunikowanie się z innymi przez Internet należy do najpopularniejszych sposobów wykorzystywania tego medium, przeprowadzenie kampanii uświadamiającej dzieciom niebezpieczeństwa związane z poznawaniem nowych osób przez Internet jest jak najbardziej wskazane. Akcja „Dziecko w sieci” była dobrze zapamiętana. Wśród internautów do których przekaz był skierowany (12-17 lat) aż 85,3% słyszało o tej akcji. Podobnie silne było zapamiętanie akcji wśród osób dorosłych. Znajomość akcji ma duże przełożenie na postrzeganie zagrożenia związanego z poznawaniem nowych osób przez Internet, natomiast nie zanotowano wyraźnego wpływu znajomości akcji na zmianę zachowań związanych z nowymi internetowymi znajomościami. Podstawowym medium, które wpłynęło na zapamiętanie kampanii była telewizja. Na młodych internautów (wiek 12-17 lat) w znacznie większym stopniu niż na dorosłych oddziaływały takie media jak Internet (bannery widziało 50,6% badanych) oraz prasa (reklamy prasowe widziało 49,4% badanych).

Podsumowanie (2) Badani są generalnie dość ostrożni, jeśli chodzi o przekazywanie swoich danych personalnych osobom poznanym w Internecie. Najrzadziej podają swój adres zamieszkania, najczęściej – adres e-mail, który wydaje im się być najbardziej anonimową informacją. Ostrożność badanych wynika przede wszystkim z faktu, że zdają sobie oni sprawę z tego, jak bardzo niebezpieczne może być podawanie danych osobowych obcym osobom. Aż 41,9% badanych zgadza się „zdecydowanie” z tym, że takie zachowanie może być niebezpieczne, kolejne 40,1% „raczej się zgadza”. Ponad połowie badanych przynajmniej raz zdarzyła się sytuacja, gdy ktoś usilnie wbrew ich woli usiłował z nimi rozmawiać. Spośród zaczepianych w sieci 23,7% przyznaje, że taka sytuacja ich przestraszyła. Aż 64,5% badanych przyznaje, że przynajmniej jedna osoba próbowała się z nimi umówić na spotkanie poza Internetem. Można rozróżnić sposoby zachowań ze względu na cechy społeczno-demograficzne. I tak na znajomość akcji i reklam wśród dziewcząt bardziej wpływają tradycyjne media, chłopcy są bardziej podatni na reklamę internetową. Dziewczęta są bardziej świadome zagrożeń związanych z poznawaniem nowych ludzi przez Internet, rzadziej przekazują obcym dane osobowe, a zwłaszcza adres e-mail, rzadziej decydują się pójść na spotkanie z osobą poznaną w Internecie, a jeśli już idą, częściej informują o nich (zwłaszcza rówieśników) oraz zabierają ze sobą osobę towarzyszącą. Jednocześnie dziewczęta częściej niż chłopcy są zaczepiane w Internecie i częściej przeraża je taka sytuacja.

Podsumowanie (3) Istnieją również zależności w zachowaniu nastolatków ze względu na ich wiek – im dziecko młodsze, tym lepiej zapamiętało kampanię. Natomiast wraz ze wzrostem wieku spada poczucie zagrożenia związanego z poznawaniem nowych osób w Internecie oraz zwiększa się procent osób chodzących na spotkania z osobami poznanymi przez Internet. Starsi również częściej dostają propozycje takich spotkań. Dzieci mieszkające na wsi rzadziej niż ich miejscy koledzy deklarują, że korzystają z Internetu w domu. Z kolei dzieci z dużych miast lepiej zapamiętały zarówno akcję „Dziecko w sieci” jak i reklamy tej akcji. Częściej również zdarza im się dostawać propozycję spotkania.

Spis treści O badaniu .......................................................................................................................... 7 Korzystanie z Internetu ...................................................................................................... 9 Zapamiętanie akcji „Dzieci w sieci” .................................................................................. .19 Orientacja w zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet ..... 25 Zachowania związane z poznawaniem nowych osób w Internecie .................................. 35

O badaniu

O badaniu Badanie realizowane było na serwisach skupionych w ramach sieci reklamowej GRP Net. Ankiety (której pierwszą wersję przedstawiła Fundacja Dzieci Niczyje, a ostateczna wersja była efektem współpracy Fundacji oraz Gemius SA) wyświetlały się losowo. Grupa ankietowana to internauci w wieku 12-17 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Dla potrzeb określenia skuteczności akcji reklamowej „Dziecko w sieci” o zapamiętanie kampanii pytano również dorosłych badanych. W ramach badania zebrano 3218 ankiet, w tym 1487 ankiet wśród dzieci w wieku 12-17 lat. Response rate (liczba ankiet wypełnionych do liczby wyświetlonych zaproszeń do badania) kształtował się na poziomie 2,3%. Celem badania było określenie: stopnia zapamiętania kampanii „Dziecko w sieci” oraz medium reklamowego najbardziej skutecznego w reklamowaniu akcji sposobu korzystania z Internetu przez dzieci zachowania się dzieci w czasie nawiązywania kontaktów z innymi internautami poziomu świadomości zagrożeń związanych z poznawaniem ludzi w Internecie

Korzystanie z Internetu

Korzystanie z Internetu Zdecydowana większość badanych (91%) korzystała z Internetu codziennie lub prawie codziennie. Dzieci ze wsi rzadziej niż ich rówieśnicy z większych miast (pow. 20 tys. mieszkańców) deklarują, że korzystają z Internetu „codziennie lub prawie codziennie”. Zdecydowana większość dzieci korzysta z Internetu w domu (55,2%), co czwarty badany – w szkole. Dzieci ze wsi nieco rzadziej deklarują, że korzystają z Internetu w domu. Badani najczęściej przeglądają strony www (95,8%), ale drugą pod względem popularności formą korzystania z Internetu jest używanie komunikatorów (89,2%). W związku z tym, że komunikowanie się z innymi przez Internet należy do najpopularniejszych sposobów wykorzystywania tego medium, przeprowadzenie kampanii uświadamiającej dzieciom niebezpieczeństwa związane z poznawaniem nowych osób przez Internet jest jak najbardziej wskazane. Chłopcy częściej niż dziewczęta korzystają z serwisów P2P i gier internetowych, natomiast dziewczynki nieco chętniej poświęcają czas na czaty. Można również zauważyć, że wraz z wiekiem maleje chęć korzystania z gier internetowych i chatów, natomiast rośnie – korzystanie z serwisów P2P. Osoby korzystające z komunikatorów najczęściej używały komunikatorów tekstowych (88,4% wszystkich badanych). Osoby mieszkające na wsi rzadziej deklarują korzystanie z tych komunikatorów.

Jak często korzystasz z Internetu? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Średnia dla wszystkich badanych Jak często korzystasz z Internetu? – odpowiedzi „codziennie lub prawie codziennie” w podziale demograficznym Średnia dla wszystkich badanych Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Gdzie korzystasz z Internetu? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Gdzie korzystasz z Internetu? – dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Z jakich usług internetowych korzystasz? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Z jakich usług internetowych korzystasz Z jakich usług internetowych korzystasz? – dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Z jakich komunikatorów korzystasz? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Z jakich komunikatorów korzystasz?– dane w podziale demograficznym N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Zapamiętanie akcji „Dzieci w sieci”

Zapamiętanie akcji „Dzieci w sieci” Akcja „Dziecko w sieci” była dobrze zapamiętana. Wśród internautów, do których przekaz był skierowany (12-17 lat) aż 85,3% słyszało o tej akcji. Podobnie silne było zapamiętanie akcji wśród osób dorosłych. Wśród dzieci w wieku 12-17 lat lepsze zapamiętanie kampanii zanotowano dla: Dziewczynek (88,3%) Dzieci z największych miast – powyżej 500 tys. mieszkańców (89%) Można również zaobserwować zależność, że im młodsze dziecko, tym lepiej zapamiętało kampanię, Podstawowym medium, które wpłynęło na zapamiętanie kampanii była telewizja. Na młodych internautów (wiek 12-17 lat) w znacznie większym stopniu niż na dorosłych oddziaływały takie media jak Internet (bannery widziało 50,6% badanych) oraz prasa (reklamy prasowe widziało 49,4% badanych). Można zauważyć, że w zależności od płci na badanych w różny sposób oddziałują media reklamowe. O ile dziewczęta poddane były w większym stopniu tradycyjnym mediom reklamowym, o tyle chłopcy nieco częściej zauważali reklamy w Internecie. Dodatkowo dzieci z większych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców) częściej zapamiętywały reklamy na ulicznych plakatach – wynika to z większej możliwości kontaktu z reklamą uliczną.

Czy słyszałe(a)ś o akcji „Dziecko w sieci” Czy słyszałe(a)ś o akcji „Dziecko w sieci”? – porównanie znajomości akcji przez dorosłych i dzieci Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Średnia dla wszystkich badanych Czy słyszałe(a)ś o akcji „Dziecko w sieci”? – porównanie znajomości akcji przez dorosłych i dzieci Średnia dla wszystkich badanych Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Zapamiętanie reklam akcji „Dziecko w sieci” – porównanie zapamiętania przez dorosłych i dzieci Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Zapamiętanie reklam akcji „Dziecko w sieci” – dane dla dzieci w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Orientacja w zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet

Orientacja w zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet Badani w wieku 12-17 lat w zdecydowanej większości przyznają, że słyszeli lub czytali o zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet (94,1%). Częściej deklarują to dziewczęta niż chłopcy. O zagrożeniach badani dowiadywali się przede wszystkim z telewizji (92,2%), gazet (75,8%) i Internetu (66,1%). Dziewczynki częściej wskazują na rolę tradycyjnych mediów, podczas gdy na chłopców nieco bardziej oddziałuje Internet. Nastolatki zdają sobie sprawę z tego, jak bardzo niebezpieczne może być podawanie danych osobowych obcym osobom. Aż 41,9% badanych zgadza się „zdecydowanie” z tym, że takie zachowanie może być niebezpieczne, kolejne 40,1% „raczej się zgadza”. Co ciekawe, internautom wydaje się, że podawanie danych osobowych jest o wiele bardziej niebezpieczne niż spotkanie z osobą poznaną w Internecie. Z tym stwierdzeniem zgadza się „zdecydowanie” 23,7% badanych a dalsze 39,8% „raczej się zgadza”. Chłopcy wykazują znacznie więcej beztroski niż dziewczęta, jeśli chodzi o ocenę bezpieczeństwa w sieci. Także wraz z wiekiem spada poczucie zagrożenia związanego z poznawaniem ludzi w sieci. Znajomość akcji „Dziecko w sieci” w dużym stopniu wpływa na zwiększenie postrzegania zagrożenia związanego z poznawaniem nowych ludzi przez Internet. Nie ma to jednak znacznego przełożenia na zachowania nastolatków w sieci.

Czy słyszałe(a)ś lub czytałe(a)ś kiedykolwiek o zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Średnia dla wszystkich badanych Czy słyszałe(a)ś lub czytałe(a)ś kiedykolwiek o zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet? Dane w podziale demograficznym Średnia dla wszystkich badanych Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Gdzie słyszałe(a)ś lub czytałe(a)ś o zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet? N=1400 (badani w wieku 12-17 lat, którzy słyszeli o zagrożeniach) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Gdzie słyszałe(a)ś lub czytałe(a)ś o zagrożeniach związanych z poznawaniem nowych osób przez Internet? Dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Ocena zagrożenia związanego z kontaktowaniem się z osobami poznanymi przez Internet N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Ocena zagrożenia związanego z Ocena zagrożenia związanego z kontaktowaniem się z osobami poznanymi przez Internet w podziale demograficznym Tylko odpowiedzi „zdecydowanie się zgadzam” Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Ocena zagrożenia związanego z kontaktowaniem się z osobami poznanymi przez Internet w zależności od znajomości akcji „Dziecko w sieci” Czy uważasz, że podawanie obcym w Internecie prywatnych informacji o sobie, może być niebezpieczne? Czy uważasz, że spotkania z osobami poznanymi w Internecie mogą być niebezpieczne? Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło Ci się wysłać komuś poznanemu w Internecie: Ocena zagrożenia związanego z kontaktowaniem się z osobami poznanymi przez Internet w zależności od znajomości akcji „Dziecko w sieci” Czy zdarzyło Ci się wysłać komuś poznanemu w Internecie: Odpowiedzi „często” lub „kilka razy” Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Zachowania związane z poznawaniem nowych osób w Internecie

Zachowania związane z poznawaniem nowych osób w Internecie (1) Badani są generalnie dość ostrożni, jeśli chodzi o przekazywanie swoich danych personalnych osobom poznanym w Internecie. Najrzadziej podają swój adres zamieszkania, najczęściej – adres e-mail, który wydaje się być najbardziej anonimową informacją. Chłopcy są odważniejsi, jeśli chodzi o przekazywanie swoich danych osobowych, a zwłaszcza adresu e-mail. Można również zauważyć, że im badany starszy, tym większe jest prawdopodobieństwo, że przekaże on swój adres e-mail lub zdjęcie osobie poznanej w Internecie. Ostrożność badanych wynika przede wszystkim z faktu, że zdają sobie oni sprawę z tego, jak bardzo niebezpieczne może być podawanie danych osobowych obcym osobom. Aż 41,9% badanych zgadza się „zdecydowanie” z tym, że takie zachowanie może być niebezpieczne, kolejne 40,1% „raczej się zgadza”. Ponad połowie badanych zdarzyło się przynajmniej raz, że ktoś usilnie, wbrew ich woli, usiłował z nimi rozmawiać. Częściej takie doświadczenia miały dziewczęta i osoby z większych miast. Spośród zaczepianych w sieci 23,7% przyznaje, że taka sytuacja ich przestraszyła. Dziewczęta częściej przyznają, że była to sytuacja, która je przestraszyła. Aż 64,5% badanych przyznaje, że przynajmniej jedna osoba próbowała się z nimi umówić na spotkanie poza Internetem. Częściej przyznają się do tego dziewczęta, osoby z większych miast. Częstotliwość propozycji spotkania rośnie również wraz z wiekiem badanego.

Zachowania związane z poznawaniem nowych osób w Internecie (2) W 37,1% przypadków propozycje spotkania kończą się przyjęciem zaproszenia przez małoletnich internautów. Częściej przyjmują takie zaproszenia chłopcy i starsze dzieci. Kiedy już dochodzi do spotkania aż 48,5% badanych wychodzi na to spotkanie samotnie. Natomiast jeśli decydują się na towarzystwo, prawie zawsze jest to towarzystwo rówieśnika. 26,2% badanych informuje rodziców o spotkaniu już po jego zakończeniu. Częściej (54,2%) informowani są o tym rówieśnicy. Rzadko się również zdarza, że internauci nie dzielą się z nikim (16,6%) informacją o takim spotkaniu. Generalnie dziewczęta częściej niż chłopcy zarówno informują o spotkaniach, jak udając się na nie zabierają ze sobą osobę towarzyszącą. 13,2% badanych, którzy udali się na spotkanie z osobą poznaną przez Internet deklaruje, że osoba ta nie była tym za kogo się podawała. Była to osoba młodsza lub starsza, o wiele rzadziej zdarzało się, że była innej płci. Ponieważ na pytanie to odpowiadała bardzo mała grupa badanych (47 osób), wyniki nie mogą być miarodajne). Badani, którzy spotkali się z osobą poznaną w Internecie deklarowali najczęściej, że nie spotkali się ze złymi zamiarami ze strony tych osób.

Czy zdarzyło Ci się wysłać komuś poznanemu w Internecie: N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło Ci się wysłać komuś poznanemu w Internecie: w podziale demograficznym Tylko odpowiedzi „często” Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło Ci się w ciągu ostatniego roku będąc na czacie lub gdzie indziej w Internecie, że ktoś usilnie, wbrew Twojej woli próbował z Tobą rozmawiać? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło Ci się w ciągu ostatniego roku będąc na czacie lub gdzie indziej w Internecie, że ktoś usilnie, wbrew Twojej woli próbował z Tobą rozmawiać? Dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy taka sytuacja Cię przestraszyła? Średnia dla wszystkich badanych Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy w ciągu ostatniego roku, ktoś chciał się umówić z Tobą na spotkanie poza Internetem? N=1487 (wszyscy badani w wieku 12-17 lat) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy w ciągu ostatniego roku, ktoś chciał się umówić z Tobą na spotkanie poza Internetem? Dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy doszło do spotkania? N=959 (badani w wieku 12-17 lat, którzy dostali propozycję spotkania) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy doszło do spotkania? Dane w podziale demograficznym Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

W czyim towarzystwie poszedłeś (poszłaś) na spotkanie z osobą poznaną w Internecie? N=367 (badani w wieku 12-17 lat, którzy poszli na spotkanie) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy poinformowałe(a)ś kogoś o spotkaniu? N=367 (badani w wieku 12-17 lat, którzy poszli na spotkanie) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło się, że osoba z którą się spotkałe(a)ś nie była tym, za kogo podawała się w Internecie? N=367 (badani w wieku 12-17 lat, którzy poszli na spotkanie) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy zdarzyło ci się, że osoba z którą się spotkałe(a)ś była: W tej grupie (20 osób) – 3 osoby badane zadeklarowały, że spotkały się z kimś starszym o 10 lub więcej lat N=367 (badani w wieku 12-17 lat, którzy poszli na spotkanie) Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004

Czy kiedykolwiek osoba poznana w Internecie zachowywała się na spotkaniu z Tobą tak, jakby chciała zrobić Ci coś złego? Źródło: gemiusAdHoc, Październik 2004