Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trening przed klasówką.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jednostki objętości.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
1 1.
MATEMATYKA.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Matematyka w życiu codziennym
Jednostki wokół nas ..
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
Graniastosłupy proste i nie tylko
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
1.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jednostki długości, objętości i masy – Czym tak naprawdę są?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Jednostki pola powierzchni.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
GĘSTOŚĆ.
GIMNAZJUM NR 1 W SZCZECINIE
Jednostki długości i ich zamiana
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
1.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Matematyka w życiu Codziennym.
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Układy jednostek miar na świecie.
Matematyka wokół nas.
Matematyka w życiu codziennym
GEOMETRIA.
MATEMATYKA Figury płaskie mgr inż. Ireneusz Tkocz.
3. Parametry powietrza – ciśnienie.
Ułamki Dziesiętne.
„Opole matematycznie”
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Agnieszka Szybowska Vc
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Zaliczenie ćwiczeń i egzamin Egzamin: –W sem. Letnim (pisemny, ustny). Od pięciu do siedmiu zadań. Ćwiczenia: –Obecność na ćwiczeniach. –Pozytywne oceny.
Przekształcanie jednostek miary
Opracował: Mateusz Grzelka
metrcentymetrmilimetrcalmilakilometrdecymetrjardkrokpiędźłokiećstopakabelwiorstasążeń.
Fizyka Jednostki układu SI.
Zamiana jednostek długości i pola
1.
Jak przeliczać jednostki miary
Zamiana jednostek pola i objętości.
JEDNOSTKI MIARY System metryczny
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości

Spis treści: definicja pomiaru przyrządy pomiarowe podstawowe jednostki: masy, długości, pola powierzchni i objętości jednostki pochodne zamiana jednostek źródła wiedzy

Pomiar- definicja Pomiar- jest to proces oddziaływania przyrządu pomiarowego z badanym obiektem; pomiar jest zespołem czynności, które wykonuje się aby określić wartość jakiegoś ciała fizycznego.

Przyrządy do pomiaru wielkości fizycznych waga linijka (masa) (długość) cylinder miarowy (objętość)

Jednostki podstawowe kilogram (kg) metr (m) metr kwadratowy (m2) metr sześcienny (m3)

Jednostki pochodne kg: m2: - tona (t) - dekagram (dag) - dm2 - gram (g) - cm2 - miligram (mg) - mm2 m: m3: - kilometr (km) - km3 - decymetr (dm) - dm3 - centymetr (cm) - cm3 - milimetr (mm) - mm3

t = 1000 kg km2 = 1000000 m2 kg = 100 dag m2 = 100 dm2 kg = 1000 g m2 = 10000 cm2 kg = 1000000 mg m2 = 1000000 mm2 km = 1000 m km3 = 1000000000 m3 m =10 dm m3 = 1000 dm3 m =100 cm m3 = 1000000 cm3 m =1000 mm m3 = 1000000000 mm3

Zamiana jednostek a) masy: 1. 6,75 kg = ? dag 6,75 kg = 6,75 * 100 dag = 675 dag 2. 3,5 t = ? kg 3,5 * 1000 kg = 3500 kg 3. 345kg = ? t 345 * 0,001 t = 0,345 t

b) długości: 1. 380 mm =. m 380 mm = 380. 0,001 m = 0,38 m 2. 23 m = b) długości: 1. 380 mm = ? m 380 mm = 380 * 0,001 m = 0,38 m 2. 23 m = ? km 23* 0,001km = 0,023 km 3. 5 cm = ? m 5 cm = 5 * 0,01 m = 0,05 m

c) pola powierzchni: 1. 14 m2 =. cm2 14 m2 = 14. 1 m. 1m = 14. 100 cm c) pola powierzchni: 1. 14 m2 = ? cm2 14 m2 = 14 * 1 m * 1m = 14 * 100 cm * 100 cm = 140000 cm2 2. 6 km2 = ? m2 6 km2 = 6 * 1 km * 1 km = 6 * 1000 m * 1000 m = 6000000 m2

d) objętości: 1. 55 dm3 = ? m3 55 dm3 = 55 * 1 dm * 1 dm * 1 dm = 55 * 0,1 m * 0,1 m * 0,1 m = 0,055 m3 2. 25 m3 = ? cm3 25 m3 = 25 * 1 m * 1 m * 1m = 25 * 100 cm * 100 cm * 100 cm = 25000000 cm3

Źródła www.wikipedia.pl www.medianauka.pl www.efizyka.net.pl www.money.pl podręcznik wraz z obudową multimedialną Wykonała Agnieszka Krawczyk kl. I A