Czy można wpływać na jakość UGC? Kamil Dmowski, Heureka Rewolucja w komunikacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
i z jakich korzysta narzędzi
Advertisements

Seminar Watchdogs - Working Out Credibility Association of Leaders of Local Civic Groups & Stefan Batory Foundation Warsaw 26 th - 27 th of March 2009.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Polityka i politycy w Googleu. Amatorzy czy profesjonaliści? Agencja marketingu w wyszukiwarkach.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Największy Polski Portal Pracy
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Joanna Okoń, Maciej Kulczycki
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
jako źródło informacji
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Możliwości reklamowe portalu
Możliwości reklamowe portalu Listopad Kim są Spryciarze.pl © 2009 Spryciarze.pl spółka z o. o. Ul. Migdałowa 15, Zielona Góra NIP
Systemy zarządzania treścią CMS
Pierwszy wybór profesjonalisty Unikalni użytkownicy – Odsłony – *Badanie: Sitestat, Styczeń 2012 LEX Polski Serwer Prawa jest wiarygodnym.
Internauci w grupach wiekowych
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Koło Naukowe Bibliolog Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie.
Otwarte dane - źródło inspiracji dla przedsiębiorczości społecznej i gospodarczej dr Justyna Hofmokl i dr Alek Tarkowski Centrum Cyfrowe Projekt Polska.
NETYKIETA.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning
Trendy i technologie internetowe
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
O pożytkach z Internetu
Twoje miejsce w internecie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Serwis internetowy tygodnika Polityka
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Systemy zarządzania treścią Content Management System
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011.
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Ceneo.pl – serwis porównujący ceny produktów w sklepach internetowych.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Bezpieczny internet.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Samorząd Uczniowski.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
… czyli dobre obyczaje Internetu
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Zapis prezentacji:

Czy można wpływać na jakość UGC? Kamil Dmowski, Heureka Rewolucja w komunikacji

Bardzo Wam dziękuję: I rząd: Rafał Agnieszczak, Marcin Jagodziński, Jacek Jankowski, Tomasz Karwatka, Artur Kurasiński; II-rząd: Sebastian Łuczak, Mateusz Romanowski, Alek Tarkowski, Adam Warzyszyński, Alek Winciorek, Michał Wolniak, Teresa Wierzbowska A to są Twórcy witryn UGC….: Ta prezentacja jest UGC

To, co mówisz To, co uważasz Ty UGC? UCC? CGM? Aktywność zwykłych ludzi, Wyraz ich poglądów i emocji Codzienność Aktywność zwykłych ludzi, Wyraz ich poglądów i emocji Codzienność

Po co witrynom dobra jakość UGC? 1. Jakość contentu to podstawa. Od niego zależy oglądalność i wizerunek serwisu. 4. Serwis UGC, w którym nie dba się o content, to chaos w czystej postaci :) Nie ma i nie będzie takiego serwisu, wartościowego dla innych userów i reklamodawców. Po co witrynom dobra jakość UGC? 2. …jakość może potem uchować nas przed zalewem bylejakości, co może doprowadzić do odwrotu od serwisu. Żeby przetrwać! 3. Dobra jakość UGC jest potrzebna bo społeczność może wpaść w anarchię, zejść na manowce

źródło: Megapanel PBI/Gemius nazwa Użytkownicy (Real users) Odsłonyzasięg Blogi ,84% Serwisy wideo ,88% Po co internautom dobra jakość UGC? Żeby mieć co robić w sieci

User-created content in the EU as a % of the number of Internet users (Age group 16-74), 2005, Polska: Średnio: 27% EU: Średnio: 20% % użytkowników internetu zaangażowanych w UGC Ilu użytkowników internetu tworzy treści?

Hitwise US Research Note - Measuring Web 2.0 Consumer Participation Co robiUSA Inicjuje UGC1% Odpowiada na UGC innych 19% Przygląda się 80% Ilu użytkowników mediów UGC tworzy treści?

Hitwise US Research Note - Measuring Web 2.0 Consumer Participation User-created content in the EU as a % of the number of Internet users (Age group 16-74), 2005, Witryny blogi: Witryny Audio wideo: (jeśli UGC 0,20)

To, co mówisz To, co uważasz Ty Jak wpływać na UGC? Jak wpływasz na to kim jesteśmy? Jak wpływasz na to, co uważamy? Jak wpływasz na to, co mówimy? A jak Ty wpływasz na jakość UGC w twojej witrynie?

Jak wpływać na dobrą jakość UGC? Jestem przeciwnikiem "mechanicznego" narzucania użytkownikom co wolno, a czego nie wolno jednak pewne ramy powinny być zachowane. Niestety, wpływanie na zawartość serwisu nie ma przyszłości. [...] każdy serwis UGC jest budowany przez społeczność. Jak wpływać na dobrą jakość UGC? Nie ma takiej możliwości żeby oddać userom całą władzę - nie poradzą sobie z prowadzeniem serwisu bo cele użytkowników i właściciela zazwyczaj są sprzeczne (zabawa vs. kas) Prosić, pilnować, czy darować sobie ? Raczej do tej pory obstajemy przy stanowisku, że serwis ma być taki, jakim go sobie userzy sami stworzą... Trochę jest w tym ideologii :-))

Stwierdzenia spontanicznie stwierdzone Artur Kurasinski - chomiks.com, Dariusz Siedlecki – Wiki, Sebastian Luczak - internetpr.pl, Adam Warzyszyński - szorty.pl, Rafał Agnieszczak - fotka.pl, Jacek Jankowski - spiknijmysie.pl, Mateusz Rymanowski - zadajpytanie.pl, Alek Tarkowski – CC, Marcin Jagodziński – blog.art.pl, butik.pl, blip.pl, Alek Winciorek – miedokrecja.pl mechanizmy wyrażania opinii o treściach (np. rankingi, komentarze); wygoda, prostota i specjalizacja narzędzia do tworzenia, helpy, tutoriale, wsparcie; aktywne poszukiwanie ściąganie motorów (np. vipów, wpływowych osób, organizacji, grup interesu) moderacja (np. automatyczne filtry, moderator); swoboda działania, otwartość procesu, respektowanie praw twórców; popularność, auto- promocja w najbardziej eksponowanych miejscach; pokazywanie wzorców do naśladowania - edukowanie poprzez dobre przykłady społeczność, przynależność do grupy, popularność motywacja materialna (np. wynagrodzenie, nagrody, konkursy) narzucenie formuły treści (wymogi formalne, zabezpieczenia techniczne) i serwisu (np. ekskluzywny dostęp); kontrola (np. regulamin, weryfikacja userów), podział zadań tworzenie + poprawianie, społeczna samokontrola np. powiadamianie moderatora, segregowanie i łatwy dostęp do contentu, systematyczność w genereowaniu kontentu, konsekwencja

Wyrażanie opinii

Proste Narzędzie

Moderacja, formuła

Dobre przykłady - edukacja

Motory

Zaangażuj mnie Daj mi Wyposażenie Daj mi Porządek Daj mi Towarzystwo Bądź dobrym gospodarzem i dbaj o swoich gości Jak wpływać na jakość UGC?

Dziękuję Kamil Dmowski, Heureka Rewolucja w komunikacji