1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Proces analizy i rozpoznawania
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Średnie i miary zmienności
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Języków Obcych. Do próbnego Egzaminu Gimnazjalnego, który odbył się r. przystąpiło 146 uczniów klas trzecich. Test trwał
Pytania konkursowe.
Opracowała: Joanna Wasiak
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wyrażenia algebraiczne
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Statystyka ©M.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

WSKAŹNIKI STATYSTYCZNE WYKORZYSTYWANE W RAPORCIE OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ

1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA) 3. MIARY TENDENCJI CENTRALNEJ a) MEDIANA (Me) b) MODALNA (Mo) c) ŚREDNIA ARYTMETYCZNA 4. MIARY ROZPROSZENIA a) NAJWYŻSZY WYNIK b) NAJNIŻSZY WYNIK c) ROZSTĘP WYNIKÓW d) ODCHYLENIE STANDARDOWE 5. SKALA STANINOWA ©M

ŁATWOŚĆ ZADAŃ (umiejętności) W zadaniach punktowanych 0 –1 łatwość zadania jest stosunkiem sumy punktów uzyskanych za rozwiązanie danego zadania do liczby wszystkich uczniów, którzy rozwiązywali zadanie. ©M

Suma punktów uzyskanych przez Uczniów za zadanie 1 wynosi 6. Przykład Suma punktów uzyskanych przez Uczniów za zadanie 1 wynosi 6. Liczba uczniów uczestniczących w badaniu to 10. Łatwość zadania 1 wynosi: 6:10 = 0,6 L.p. ucznia Liczba pkt. za zad.1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Suma pkt. Łatwość 0,6 możemy interpretować w następujący sposób: 60% uczniów rozwiązało poprawnie zadanie 1. 60% uczniów opanowało badaną tym zadaniem umiejętność. ©M

Tabela łatwości wg B. Niemierki Wartość wskaźnika łatwości 0,0 – 0,19 0,20 – 0,49 0,50 – 0,69 0,70 – 0,89 0,90 – 1,00 Łatwość zadania (umieję- tności) bardzo trudne trudne umiako-wanie trudne łatwe bardzo łatwe Na podstawie obliczonej łatwości zadania 1 równej 0,6 możemy powiedzieć, że umiejętność badana tym zadaniem okazała się dla uczniów umiarkowanie trudna. powrót ©M

ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA) Łatwość zestawu zadań (łatwość arkusza) jest stosunkiem sumy punktów wszystkich uczniów uzyskanych za rozwiązanie arkusza do iloczynu maksymalnej liczby punktów jakie za ten arkusz można było otrzymać i liczby wszystkich uczniów, którzy rozwiązywali zadanie. ©M

Przykład Suma punktów uzyskanych przez uczniów: 4320 Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania przez jednego ucznia 50 Liczba uczniów piszących arkusz 102 Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania przez wszystkich uczniów piszących egzamin 50*102= 5100 ŁATWOŚĆ ARKUSZA 4320:5100=0,847 Wg B. Niemierki ten arkusz był arkuszem łatwym powrót ©M

MEDIANA (Me) Mediana jest to wynik jaki uzyskał środkowy uczeń po uporządkowaniu wyników uczniów (rosnąco lub malejąco). ©M

1. nieparzysta liczba wyników Przykład 1. nieparzysta liczba wyników Jeśli uporządkujemy rosnąco wyniki o nieparzystej ich liczbie to mediana jest równa środkowemu wynikowi np. 12,15, 18, 24, 26, 29, 30, 34, 35, 38, 42, 44, 48 2. parzysta liczba wyników Jeśli uporządkujemy rosnąco wyniki o parzystej ich liczbie to mediana jest równa średniej dwóch środkowych wyników np. 12, 17,18, 19, 20, 22, 25, 28, 28, 29, 30, 31, 36, 44 (26+28):2= 26,5 powrót ©M

MODALNA (Mo) Modalna jest to wynik uzyskany przez uczniów, który w danej grupie powtarza się najczęściej. Czyli jest to wynik najbardziej typowy dla badanej grupy. (Inna nazwa modalnej to dominanta lub moda) ©M

Przykład 1 21, 23, 26, 28, 30, 31, 33, 34, 34, 35, 36,37 jedna mediana Mo= 34 Przykład 2 22, 24,31, 31, 33, 33, 33, 34, 35, 37, 37,37, 40 dwie mediany Mo= 33 i 37 Przykład 3 15, 19, 22, 26, 27,29, 30,32, 33, 34, 35,37,38,45 brak mediany powrót ©M

ŚREDNIA ARYTMETYCZNA ŚREDNIA ARYTMETYCZNA jest sumą wszystkich uzyskanych wyników podzieloną przez ich liczbę. ©M

suma wszystkich wyników: 587 Ilość wyników (uczniów): 18 Przykład 21, 25, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 33, 34, 35, 35, 35, 36, 37, 38, 39, 40 suma wszystkich wyników: 587 Ilość wyników (uczniów): 18 średnia arytmetyczna: 587 : 18 = 32,6 powrót ©M

NAJWYŻSZY WYNIK Najlepszy (najwyższy, maksymalny) wynik uzyskany przez uczniów podczas egzaminu. powrót ©M

NAJNIŻSZY WYNIK Najsłabszy (najniższy, minimalny) wynik uzyskany przez uczniów podczas egzaminu. powrót ©M

ROZSTĘP WYNIKÓW ROZSTĘP WYNIKÓW jest różnicą między najwyższym a najniższym wynikiem uzyskanym przez uczniów podczas egzaminu. Im mniejszy rozstęp tym grupa jest mniej zróżnicowana pod względem umiejętności. powrót ©M

ODCHYLENIE STANDARDOWE ODCHYLENIE STANDARDOWE jest miarą rozproszenia wyników uczniów w odniesieniu do wyniku średniego. Średnia arytmetyczna i-tego ucznia Liczba punktów uzyskana przez i -tego ucznia Ilość wszystkich uczniów powrót ©M

SKALA STANINOWA To dziewięciopunktowa skala umożliwiająca porównanie wyników uzyskanych przez uczniów w różnych latach przy narzędziach o różnym stopniu łatwości. ©M

Uporządkowane rosnąco wyniki dzielimy na dziewięć ponumerowanych grup – staninów: zawiera 4% wyników najniższych 2 stanin zawiera 7% wyników bardzo niskich 3 stanin zawiera 12% wyników niskich 4 stanin zawiera 17% wyników niżej średnich 5 stanin zawiera 20% wyników średnich 6 stanin wyżej średnich 7 stanin wysokich, 8 stanin wyżej wysokich 9 stanin najwyższych powrót ©M

Interpretacja wskaźników statystycznych Jeżeli Mo > Me > M to wykres jest przesunięty w lewą stronę Jeżeli M < Me < Mo to wykres jest przesunięty w prawą stronę – uczniowie lepiej opanowali i napisali arkusz egzaminacyjny. ©M