Zarządzanie projektami VET Erasmus+ w ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 im. W

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Program Leonardo da Vinci
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
lecz dla życia się uczymy”
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Systemy internetowe do obsługi projektów
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami VET Erasmus+ w ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 im. W Zarządzanie projektami VET Erasmus+ w ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 im. W. Lipińskiego i M. Beksińskiego w Sanoku

Kształcimy w następujących zawodach: Technik informatyk Technik mechatronik Technik pojazdów samochodowych Technik elektryk Technik mechanik: użytkowanie obrabiarek skrawających

Aktualnie realizowane projekty: „Praktyki zagraniczne drogą do kariery na europejskim rynku pracy” „Uczeń technikum wobec oczekiwań pracodawców. Rola nauczyciela zawodu w prawidłowym starcie kariery zawodowej absolwenta w świetle doświadczeń szkolnictwa zawodowego Republiki Irlandii."

Sprecyzowanie celów projektu: wykorzystanie w praktyce wiadomości i umiejętności zdobytych podczas nauki - pogłębienie znajomości języka angielskiego do poziomu umożliwiającego nawiązanie i prowadzenie rozmów na tematy techniczne bez udziału osób pośredniczących

Kryteria wyboru partnera Możliwość realizacji celów projektu Środowisko anglojęzyczne Praktyki w realnie istniejących firmach Konkurencyjność oferty wobec innych organizacji

Konkurencyjność Koszt realizacji w odniesieniu do wysokości grantu wsparcie indywidualne: 20 dni roboczych – €1904/studenta Program kulturalny i jego koszt Monitoring i współpraca w trakcie realizacji praktyk Pomoc w działaniach ewaluacyjnych i tworzeniu raportu końcowego

PARTNER

REALIZACJA PROJEKTU Zapewnienie aby uzyskane środki zostały wpisane do budżetu organu prowadzącego Powołanie zespołu - koordynator - obsługa księgowa Sporządzenie i podpisanie umów - zleceń

Negocjacja umowy oraz programu praktyk z partnerem Umowa dwujęzyczna

Program praktyk Lista przedsiębiorstw dla sporządzenia szczegółowego programu praktyk

Podstawa programowa: „Program praktyki zawodowej należy traktować w sposób elastyczny i może on być modyfikowany stosownie do możliwości realizacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym lub usługowym”.

Rekrutacja Wyjazd na praktykę ma być nagrodą dla najlepszych, a nie obowiązkiem Im lepsi uczniowie, tym mniej kłopotów

Rekrutacja oparta o przejrzyste zasady zawarte w ogólnodostępnym regulaminie: Wyniki w nauce Zachowanie Olimpiady i konkursy przedmiotowe Sytuacja materialna Określone są również kryteria minimalne

OGŁOSZENIE LISTY ZAKWALIFIKOWANYCH ORAZ LISTY REZERWOWEJ Rozpoczęcie działań przygotowawczych

Sporządzenie i podpisanie umów Umowa finansowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności Porozumienie o Programie Zajęć Zobowiązanie do Zapewnienia Jakości Mobilności http://erasmusplus.org.pl/dokumenty/ksztalcenie-i-szkolenia-zawodowe/

z rozszerzeniem o pracę Umowa finansowa Numer konta beneficjenta dla przelania kieszonkowego (€1904 – koszty utrzymania) Dane polisy ubezpieczeniowej KL, NNW, OC z rozszerzeniem o pracę

Kursy przygotowawcze Zależą od programu praktyk. Obejmują: Kurs języka angielskiego technicznego Przygotowanie psychologiczno –pedagogiczne Przygotowanie do działań objętych programem praktyk

Przykład 1 Celem ukierunkowania praktykantów do specyfiki swojej działalności firma informatyczna TQS: Przesłała materiały szkoleniowe: Kursy HTML5, JavaScript oraz CSS

Przykład 2 Technicy Informatycy, którzy będą zatrudnieni przez lokalną izbę rozwoju i turystyki odbywają szkolenie w zakresie zarządzania treścią w internecie z wykorzystaniem platformy WordPress Mogą następnie tworzyć i administrować stronami internetowymi firm.

Kurs języka angielskiego i z przygotowania kulturowego odbywa się z wykorzystaniem szkolnej platformy e-learningowej

Sporządzanie Europassu CV i przesłanie do pracodawcy.

Wielki dzień

Staże mechatroników:

Staże informatyków

Staże informatyków http://www.theoldimperialhotel.com/ , http://www.crazyglazing.com/

Mechanicy obróbki skrawaniem

Mechanicy samochodowi

Program kulturalny Zwiedzanie i zakupy

Wycieczki piesze

Lekcje tenisa Mecz hurlingu

Koncerty

Rola opiekuna Sprawdzanie realizacji i ewaluacja programu staży Pomoc w realizacji zadań Reagowanie w sytuacjach trudnych: Przestrzeganie ośmiogodzinnego dnia pracy Zlecanie przez pracodawców zadań wykraczających poza zakres stażu

Należy jednak pamiętać: Staże nie są celem działania tych firm Jesteśmy tam gośćmi Nie należy przyjmować postawy roszczeniowej Poprzez rozmowę można rozwiązać większość problemów

Zakwaterowanie Rodziny goszczące: Maksymalnie 2 osoby u jednej rodziny, Zmusza do komunikacji w języku angielskim Poznanie innej kultury Możliwość nawiązania trwałych relacji

- Są to często farmy położone poza miastem, Uczniowie są zabierani z miasta wczesnym wieczorem - Jedyna rozrywka na wieczór

Problemy wynikające z różnic kulturowych: „zimny chów” – w domach często jest zimno Należy być asertywnym i jasno formułować swoje życzenia

Efekty Certyfikat wystawiony przez organizację partnerską Referencje wystawione przez pracodawców Certyfikaty Europass Mobilność wystawione wspólnie przez organizację partnerską, szkołę oraz Krajowe Centrum EUROPASS

Ewaluacja i upowszechnianie Ankiety „na wejściu” oraz po praktyce oceniające stażystę wypełniane przez pracodawcę: - umiejętności zawodowe - kompetencje społeczne

Testy językowe Przed i po pobycie przeprowadzane przez anglistów Ewaluacja własnych umiejętności dokonywana przez beneficjentów: - Samodzielne sporządzenie Europassu Językowego oraz CV

Upowszechnianie rezultatów Strona internetowa projektu http://erasmusplus.zs3.sanok.pl/ Uczniowie wyposażeni w smartphony i tablety upowszechniają zdjęcia z praktyk na swoich profilach facebookowych „podpiętych do strony projektu”

Artykuły w lokalnej prasie Lokalnych portalach internetowych

Upowszechnianie również w Irlandii - Poprzez audycję w lokalnym radio Community Radio Youghal zostali spopularyzowani nasi technicy – informatycy jako znakomici fachowcy od stron internetowych

Dziękuję