POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Systemy dla przedsiębiorstw
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Efektywność Energetyczna
Łódź, Brak miejsca na dokumentację techniczną i czasochłonne przeszukiwanie dokumentacji technicznej. 2.Nieaktualne mapy lub ich brak. 3.Gdzie.
Innowacje organizacyjne w usługach
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zarządzanie projektami IT
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Istota konkurencji w internecie …
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy-działamy od 2006 roku; szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Wprowadzenie teoretyczne
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Ministerstwo Finansów
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Zintegrowany rozwój produktu z wykorzystaniem systemów CAX dr inż. Sławomir Kłos Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
D ORADZTWO P ODATKOWE Jak efektywnie zarządzać podatkami?
Zintegrowane systemy informatyczne
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Plan projektu biznesowego
Nowoczesne zarządzanie
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI Łukasz Majer, Konrad Bajor 16.11.2016r

Pomiar procesów - geneza

Geneza problemu Koszty pracy w Polsce sukcesywnie doganiają wynagrodzenia w krajach UE-WEST

Rekrutować, czy poprawiać efektywność w organizacji? Rynek pracy w Polsce – dostępność specjalistów 2010 2016

Typowe rozwiązania zmian organizacyjnych Wdrożenie systemu klasy ERP Wdrożenie filozofii Continuous Improvement

Bariery we wdrażaniu zmian organizacyjnych Brak długofalowego zaangażowania kierownictwa w optymalizację procesów Brak przełożenia zespołu ds. Procesów na pozostałe działy w firmie Niewystarczające zasoby do przeprowadzenia zmian w organizacji Brak wystarczającego budżetu na optymalizację procesów Sprzeczność interesów między działami hamuje wdrażanie zmian w organizacji Brak wystarczającego czasu na wdrożenie zmian w organizacji

Pomiar procesów – na czym to polega…

Pomiar procesów – czym jest? 1 cel: poprawa efektywności pracy ludzi 1 grupa docelowa: pracownicy biurowi - administracja / realizatorzy usług DZIAŁ STANOWISKO Proces Proces Krok procesu Krok procesu Krok procesu Czynność Czynność Czynność Czynność Czynność Czynność Czynność

Pomiar procesów – co mierzymy? … Czynności wykonywane w ramach systemu vs „manualnie” Ile zajmuje praca z systemami vs „manualna” Ile czasu zajmuje zarządzanie zespołem Działania regularne vs „wrzutki” Obsługa per poszczególnych „klientów” Przygotowanie raport X Przestoje z powodu awarii drukarek

Współpraca między działami Działy wewnętrznie są mocno zoptymalizowane, ale… Prawdziwe pole do optymalizacji – „styki między działami”

Pomiar procesów – ujawnia nieefektywny czas Nieefektywny czas pracy może przekraczać 20%

Pomiar procesów - rezultaty Najkosztowniejsze czynności Kluczowe czynności w działach Spis czynności stanowiska (karta stanowiska) … Dublowanie prac między działami Ile kosztuje naprawa błędów innych Ile kosztuje instruowanie z braku procedur Ile kosztuje awaryjny system Homogeniczność stanowisk Najbardziej obciążone osoby Ile kosztuje rotacja Na co jest poświęcane zbyt mało czasu

Narzędzia

Pomiar procesów – Case Study

Pomiar procesów – od czego zacząć?

Producent napojów Cel projektu Wskazanie miejsc do optymalizacji Zwymiarowanie potencjału zmian w organizacji Zakres pomiaru Działy Backoffice (księgowość, kadry, płace, …) – 120 osób Rezultat z pomiaru procesów Zmiany organizacyjne Zmiany poza organizacją Zmiany systemowe Wymiar korzyści z pomiaru Możliwe oszczędności na zmianie w obsłudze procesów: >2500 h/mc Podział zmian na: wewnętrzne, zewnętrzne, systemowe

Grupa kapitałowa Cel projektu Wskazanie miejsc do optymalizacji Obniżenie kosztów obsługi procesów wewnętrznych Zakres pomiaru Działy Backoffice i wsparcie IT - 70 osób Rezultat z pomiaru procesów Zmiany organizacyjne Zmiany systemowe Outsourcing usług Wymiar korzyści z pomiaru Oszczędności na obsłudze procesów w wymiarze >2000 h / m-c Outsourcing wybranych usług – oszczędności na poziomie 500 tys/rok

Firma produkcyjna Cel projektu Wskazanie miejsc do optymalizacji pod rozwój firmy Zwymiarowanie potencjału zmian pod dalszy rozwój Zakres pomiaru Branża: Producent urządzeń RCP Rezultat z pomiaru procesów Zmiany organizacyjne Zmiany w sposobie obsługi procesów Zmiany prawne Wymiar korzyści z pomiaru Dodatkowy potencjał odzyskany na obsłudze procesów > 1500 h (w ujęciu 6-ciu miesięcy).

Czy mamy wystarczająco dużo siły aby wprowadzić zmiany? POMIAR PROCESÓW CIĄGŁE DOSKONALENIE ERP

Podsumowanie

Pomiar jako usługa Kompleksowa usługa Systemy pomiaru Przygotowanie i realizacja pomiaru Mapa prorcesów Wyniki Rekomendacje Trwanie: ~2-3 miesiące Metodyka Total Activities Management (TAM) Jak zapewnić obiektywność pomiaru Jakie wyciągać wnioski Doświadczenia od 2006r. Pomiar = zapis USG Wyniki = opracowanie / opis USG Rekomendacje -> zalecenia lekarza na bazie

Pomiar procesów – co zyskujemy? Precyzyjne wskazanie miejsc do optymalizacji Niewielkie zaangażowanie kierownictwa na etapie pomiaru Wprowadzenie najistotniejszych zmian Precyzyjne zdefiniowanie potrzeb pod wdrożenie zmian systemowych Analiza efektywności wprowadzenia zmian w organizacji Zwiększenie efektywności obsługi procesów Gwarancja sukcesu dla Lidera zmian

Warsztaty uzupełniające Miejsce: Kraków Termin rejestracji: do 25.11.2016 Termin warsztatów: 8.12.2016 Temat: Pomiar procesów w organizacji e-mail: procesy@novapraxis.pl Pierwsze 5 osób – 0 zł