Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje w ZHP „13” Drużyna Szczep Hufiec Chorągiew Główna Kwatera
Advertisements

2012/2013 Projekt Hufca ZHP Legionowo
Drużyna skautowa.
12-14 września 2008 r. Harcerski Start Tarnów. Tym razem spotykamy się w Tarnowie! Drugim co do wielkości mieście w Małopolsce Tutaj właśnie 5 listopada.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
ogólnopolski zLOT GRUNWALDZKI 2012
Porównanie metodyk harcerskich.
SPECJALNOŚĆ TURYSTYCZNA
SPECJALNOŚĆ RATOWNICZA I POŻARNICZA
SPECJALNOŚĆ POCZT HARCERSKICH
ZUCHY zarys metodyki.
Regulamin odznak i oznak zuchowych, harcerskich i instruktorskich
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
4 Poznańska Drużyna Harcerek „Pogodne” im. Św. Urszuli
System małych grup w drużynie wielopoziomowej
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
Podstawowe elementy umundurowania harcerskiego
Kursy przewodnikowskie
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Stopnie Harcerskie.
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Stopnie harcerskie (do nauczenia).
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, III 2011 hm. Wiesław Laskowski hm. Monika Michna O zastępach na kursie.
USARIA – SKAUTING USKRZYDLONY. usaria to… program dla doświadczonych zastępów, którym wydaje się, że wiedzą już wszystko.. 6 misji, planowanych samodzielnie.
Struktura ZHP To nie takie straszne .
WARSZAWA LISTOPADA Nic nie znaczą słowa Przyrzeczenia jeśli się wielokrotnie nie przełamały w pryzmacie codziennego życia - Jadwiga Falkowska.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
Zlot na 100-lecie harcerstwa – to jedyne i niepowtarzalne wydarzenie… Możemy być uczestnikami bardzo wyjątkowego Zlotu, czegoś co dla każdego zucha, harcerza.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
NAMIESTNICTWO NS HUFIEC CZĘSTOCHOWA. Nasze namiestnictwo działa od 2006 roku. Powołane zostało rozkazem Komendanta Hufca L 4/2006.L 4/2006.
Metodyka starszoharcerska
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Wydział Harcerski GK ZHP
5. Drużyna Lubelska św. Jakuba
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Mroki Laboratorium Studium przypadku Phm. Michał Maciąg
Aktywnie, czy … praktycznie?
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
PROJEKT.
ZADANIE ZESPOŁOWE CZYM JEST?….
Harcerstwo ZHP oraz ZHR.
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Na podstawie danych z roku 2010 Harcerstwo na wsi i w małych miastach w liczbach oprac. pwd. Anna Bielawiec-Osińska.
Regulamin mundurowy ZHP
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„Z” jak… odcinek 2.
„Z jak…” odcinek 3. Drogi Zastępowy, Drogie Zastępy! Widzieliście już dwa odcinki naszej opowieści – teraz czas na trzeci i ostatni. Chcielibyśmy, abyście.
Nie pal przy mnie, proszę
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
Kierunki programowe ZHP
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
Tablica poświęcona poległym żołnierzom.
Czym właściwie jest harcerstwo?. Harcerstwo To polski ruch społeczny i wychowawczy, będący częścią ruchu skautowego. Oparty na służbie, samodoskonaleniu.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Kierunki programowe ZHP Magdalena Kropiwnicka Marta Wyszkowska.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
ruch wychowawczy przyszłości
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
KILKA WSPOMNIEŃ Kwidzyn, Grudzień 2016
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec ZHP Częstochowa

wstęp HARCERZE Wiek 11-13 lat Od 2003 r. mamy podział na 4 grupy wiekowe; zuchy, harcerze, harcerze starsi, wędrownicy. Zajmiemy się porównaniem dwóch metodyk, tj. harcerzami i harcerzami starszymi. HARCERZE Wiek 11-13 lat Charakterystyczna forma aktywności to GRA Zdobywane stopnie: I Ochotniczka/ Młodzik II Tropicielka/ Wywiadowca HARCERZE STARSI Wiek 13-16 lat Charakterystyczna forma aktywności to POSZUKIWANIE Zdobywane stopnie: III Pionierka/ Odkrywca IV Samarytanka/ Ćwik wstęp

ROLA DRUŻYNOWEGO HARCERZE STARSI HARCERZE Jest przewodnikiem w poszukiwaniach. Świadomie powierza część obowiązków Radzie Drużyny. Wciąż ma znaczący wpływ na organizację działania drużyny i program. HARCERZE Jest autorytetem i przywódcą. Inicjuje przedsięwzięcia w drużynie. ROLA DRUŻYNOWEGO

System małych grup Harcerze Harcerze Starsi Zastępowy ma zdolności przywódcze, ma większe doświadczenie od pozostałych harcerzy Zastępowy samodzielnie planuje i inicjuje pracę zastępu Zastępowy planuje pracę zastępu wraz z wszystkimi jego członkami Zastępowy samodzielnie planuje swoją pracę i swój rozwój Powstają patrole zadaniowe System małych grup

Uczenie w działaniu HARCERZE charakterystyczna forma aktywności to GRA – ma ona pomóc zaspokoić potrzebę przeżycia przygody za pomocą ciekawych form pracy, ucząc przy tym nowych umiejętności, pomóc zdobyć wiedzę Harcerskie normy i wartości takie jak Prawo i Przyrzeczenie Harcerskie przyjmowane są wprost, dosłownie HARCERZE STARSI Charakterystyczną formą pracy jest POSZUKIWANIE – kształtowanie swojego charakteru za pomocą indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego, zdobywanie stopni i sprawności zgodnych z zainteresowaniami; poznawanie wielu obszarów, jakie może zaproponować program drużyny i poszukiwanie swojego pola działania Pojawiają się wątpliwości i pytania do proponowanych norm i wartości; program drużyny ma na celu pomóc dogłębnie zrozumieć Prawo i Przyrzeczenie Harcerskie; rozpoczyna się proces świadomej akceptacji ich Uczenie w działaniu

przygotowała Phm. Paulina KUTAK