HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.
PIERWSZA GENERACJA Pierwszą konsolą była Magnavox Odyssey , która została zaprojektowana przez Ralpha Baera i wydana w 1972 roku. Należała ona do tzw. pierwszej generacji konsol. Była to konsola pierwszej generacji.
DRUGA GENERACJA Na początku drugiej połowy lat 70. gry wideo znalazły się na kartridżach. Programy były zapisywane w pamięci chipów ROM, które były montowane w plastikowych obudowach pozwalających na podłączenie ich do slotu konsoli.
KONSOLE DRUGIEJ GENERACJI Atari 2600 Atari 5200 Fairchild Chanel F ColecoVision RCA Studio II
Trzecia generacja W historii gier komputerowych, era 8 - bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w 1983. Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych.
KONSOLE TRZECIEJ GENERACJI Atari 7800 Atari XE Game System Nintendo ES SEGA SG 1000 SEGA SG 1000 Mark
Czwarta generacja W historii gier komputerowych, era 16-bitowców była czwartą generacją konsoli gier wideo. Okres uznaje się za jeden z największych pod względem konkurencyjności okresów w północnoamerykańskiej historii gier komputerowych.
KONSOLE CZWARTEJ GENERACJI Nintendo Game Boy Atari Lynx Game Boy Pocket Game Boy Light
Piąta generacja W historii gier komputerowych era 32- i 64 - bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32 - bitowe jak i 64 - bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony Play Station (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których Play Station skończyło najpomyślniej, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy.
KONSOLE PIĄTEJ GENERACJI Atari Jaguar Commodore Amiga CD32 Sega Saturn Sony PlayStation
KONSOLA KTÓRA ZREWOLUCJONIZOWALA RYNEK GIER Play Station ( popularnie zwane także PSX) .Ta 32 bitowa konsola zrewolucjonizowała cały rynek. PlayStation miała zostać stworzona we współpracy z Nintendo, jako SNES-CD – Sony miało dostarczyć czytnik CD-ROM oraz ogólnie pomóc przy architekturze systemu. Jednak z powodu różnicy zdań, Nintendo rozpoczęło współpracę z Phillips, a w 1993 roku Sony samo zaczęło prace nad swoją konsolą.
Szósta generacja Podczas szóstej generacji rynek przenośnych konsoli gier wideo znacznie się rozszerzył dzięki wprowadzeniu nam nowych urządzeń od różnych producentów. Warto odnotować, że w 2001 koreańska firma Game Park wydała własny przenośny system GP32, który był pierwszą przenośna konsolą gier wideo o strukturze open-source.
KONSOLE SZÓSTEJ GENERACJI Sega Dreamcast Sony PlayStation2 Microsoft XBOX GameCube
Play Station 2 PlayStation 2 (PS2) – konsola gier wideo produkcji Sony Computer Entertaiment, następca Play Station Konsola miała swoją premierę 4 marca 2000 w Japonii, a w Stanach Zjednoczonych 26 października 2000. W dniu premiery w Stanach Zjednoczonych sprzedano około 500 000 sztuk, a sprzedaż konsoli wygenerowała przychód ok. 149 mln.
XBOX Xbox – konsola gier wideo wyprodukowana przez amerykańskie przedsiębiorstwo Microsoft. Sprzedaż konsoli rozpoczęto w listopadzie 2001 roku. Xbox był pierwszą konsol wyprodukowaną przez przedsiębiorstwo Microsoft, która wprowadziła na rynek tę konsolę po wyprodukowaniu przez przedsiębiorstwo Sony konsoli PlayStaion 2, a przed premierą konsoli GameCube zaprojektowanej przez Nintendo.
Siódma generacja Siódma generacja – okres w historii gier komputerowych, który rozpoczął się w 2005 wydaniem konsoli gier wideo Xbox 360 i w 2006 roku urządzeń Sony i Nintendo. W trakcie trwania tej generacji nastąpił duży rozwój branży elektronicznej rozrywki. Spopularyzowano platformy dla graczy.
KONSOLE SIODMEJ GENERACJI
Ósma generacja 2010 - zapowiedziana została konsola Nintendo 3DS. Ekran konsoli pozwala na oglądanie trójwymiarowego obrazu bez konieczności noszenia specjalnych okularów. Jest to obecnie najnowsza generacja konsol, sa to PS4, XBOX ONE oraz Nintendo Wii U.
KONSOLE ÓSMEJ GENERACJI
BIBLIOGRAFIA ŹRÓDŁA: Wikipedia GRY-OnLine.pl
KONIEC Dziękuję za uwagę Eryk Morek