HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy operacyjne.
Advertisements

Dokumentacja licencji oprogramowania
Co to jest BIOS ? Piotr Pierzchalski kl. III B.
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Pierwsze powszechnie używane komputery nazywano mikrokomputerami
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI
PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Sieci komputerowe.
OGÓLNIE O LINUKSIE Co to jest Linux?
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Platforma .Net i Vs.Net.
Zapis danych.
ELEMENTY SKŁADOWE JEDNOSTKI CENTRALNEJ
Budowa zestawu komputerowego
PODSTAWY INFORMATYKI Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Systemy operacyjne. Co to jest system operacyjny? OS (ang. Operating System) to program, który kontroluje pracę uruchomionych przez użytkownika aplikacji,
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
City Interactive - Informacje Pierwszy polski prawdziwie globalny producent, wydawca i dystrybutor gier video Siedziba główna w Warszawie Spółka notowana.
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Który? Która? Które? pierwszy pierwsza pierwsze drugi druga drugie trzeci trzecia trzecie.
klasyka gier komputerowych
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Wykonał Piotr Jakubowski 1ET
Która godzina?.
Elementy składowe komputera
1) Podstawowe (niezbędne) elementy zestawu komputerowego to: a) Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna,
Gry na PC i konsole w bibliotekach Prezentacja, nowości i trendy Sascha Wiersch / Biblioteka młodzieżowa Hoeb4U w Hamburgu.
Urządzenia wewnętrzne komputera
Autor: Justyna Radomska
Budowa komputera.
Historia komputerów Autor: mgr Elżbieta Mazurowska
W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: ; 2. Entertainment Software Association:
Rodzaje komputerowych nośników danych
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
Nośniki informacji i akcesoria komputerowe
Autor: Michał Kowalczyk
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Wojciech Krawczyk (fotograf)
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
SPRZET KOMPUTEROWY.
Minecraft Mody świata.
Budowa wewnętrzna KOMPUTERA
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
Historia gier.
System Operacyjny Windows Przedstawia Mateusz Bałdyga kl. 1 „D”
Temat 4 Systemy plików [Przedmiot: Systemy operacyjne | Opracował: mgr Marek Kwiatkowski | ZS Mogilno – 2015]
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
Historia Systemów Windows, Mac i Linux
Smartphony Kamil Miastkowski.
GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE
Lata Zmasowany atak konsol W roku 1998 SEGA wypuszcza konsolę DREAMCAST. Jednak jej produkcja zostaje przerwana już w Dreamcast jest.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
 Jedno z największych na świecie przedsiębiorstw z branży technologii informacyjnych. Najbardziej znane jako producent systemów operacyjnych MS-DOS, Microsoft.
Płyty główne Renata Baran 2 TLP.
Konsole Imię Nazwisko klasa.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Historia Komputera.
Nowinki technologiczne
Autor : Agnieszka Śliwińska. To przedmiot lub urządzenie, służące do przechowywania informacji.
KOMPUTERY NASZYCH RODZICÓW I DZIADKÓW
Budowa komputera jednostki centralnej. I. Przód jednostki centralnej Gniazdo słuchawkowe i mikrofonowe Czytnik kart pamięci Miejsce na CD-ROM Przycisk.
Podsumowanie 2018 roku.
Zapis prezentacji:

HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.

PIERWSZA GENERACJA Pierwszą konsolą była Magnavox Odyssey , która została zaprojektowana przez Ralpha Baera i wydana w 1972 roku. Należała ona do tzw. pierwszej generacji konsol. Była to konsola pierwszej generacji.

DRUGA GENERACJA Na początku drugiej połowy lat 70. gry wideo znalazły się na kartridżach. Programy były zapisywane w pamięci chipów ROM, które były montowane w plastikowych obudowach pozwalających na podłączenie ich do slotu konsoli.

KONSOLE DRUGIEJ GENERACJI Atari 2600 Atari 5200 Fairchild Chanel F ColecoVision RCA Studio II

Trzecia generacja W historii gier komputerowych, era 8 - bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w 1983. Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych.

KONSOLE TRZECIEJ GENERACJI Atari 7800 Atari XE Game System Nintendo ES SEGA SG 1000 SEGA SG 1000 Mark

Czwarta generacja W historii gier komputerowych, era 16-bitowców była czwartą generacją konsoli gier wideo. Okres uznaje się za jeden z największych pod względem konkurencyjności okresów w północnoamerykańskiej historii gier komputerowych.

KONSOLE CZWARTEJ GENERACJI Nintendo Game Boy Atari Lynx Game Boy Pocket Game Boy Light

Piąta generacja W historii gier komputerowych era 32- i 64 - bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32 - bitowe jak i 64 - bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony Play Station (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których Play Station skończyło najpomyślniej, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy.

KONSOLE PIĄTEJ GENERACJI Atari Jaguar Commodore Amiga CD32 Sega Saturn Sony PlayStation

KONSOLA KTÓRA ZREWOLUCJONIZOWALA RYNEK GIER Play Station ( popularnie zwane także PSX) .Ta 32 bitowa konsola zrewolucjonizowała cały rynek. PlayStation miała zostać stworzona we współpracy z Nintendo, jako SNES-CD – Sony miało dostarczyć czytnik CD-ROM oraz ogólnie pomóc przy architekturze systemu. Jednak z powodu różnicy zdań, Nintendo rozpoczęło współpracę z Phillips, a w 1993 roku Sony samo zaczęło prace nad swoją konsolą.

Szósta generacja Podczas szóstej generacji rynek przenośnych konsoli gier wideo znacznie się rozszerzył dzięki wprowadzeniu nam nowych urządzeń od różnych producentów. Warto odnotować, że w 2001 koreańska firma Game Park wydała własny przenośny system GP32, który był pierwszą przenośna konsolą gier wideo o strukturze open-source.

KONSOLE SZÓSTEJ GENERACJI Sega Dreamcast Sony PlayStation2 Microsoft XBOX GameCube

Play Station 2 PlayStation 2 (PS2) – konsola gier wideo produkcji Sony Computer Entertaiment, następca Play Station Konsola miała swoją premierę 4 marca 2000 w Japonii, a w Stanach Zjednoczonych 26 października 2000. W dniu premiery w Stanach Zjednoczonych sprzedano około 500 000 sztuk, a sprzedaż konsoli wygenerowała przychód ok. 149 mln.

XBOX Xbox – konsola gier wideo wyprodukowana przez amerykańskie przedsiębiorstwo Microsoft. Sprzedaż konsoli rozpoczęto w listopadzie 2001 roku. Xbox był pierwszą konsol wyprodukowaną przez przedsiębiorstwo Microsoft, która wprowadziła na rynek tę konsolę po wyprodukowaniu przez przedsiębiorstwo Sony konsoli PlayStaion 2, a przed premierą konsoli GameCube zaprojektowanej przez Nintendo.

Siódma generacja Siódma generacja – okres w historii gier komputerowych, który rozpoczął się w 2005 wydaniem konsoli gier wideo Xbox 360 i w 2006 roku urządzeń Sony i Nintendo. W trakcie trwania tej generacji nastąpił duży rozwój branży elektronicznej rozrywki. Spopularyzowano platformy dla graczy.

KONSOLE SIODMEJ GENERACJI

Ósma generacja 2010 - zapowiedziana została konsola Nintendo 3DS. Ekran konsoli pozwala na oglądanie trójwymiarowego obrazu bez konieczności noszenia specjalnych okularów. Jest to obecnie najnowsza generacja konsol, sa to PS4, XBOX ONE oraz Nintendo Wii U.

KONSOLE ÓSMEJ GENERACJI

BIBLIOGRAFIA ŹRÓDŁA: Wikipedia GRY-OnLine.pl

KONIEC Dziękuję za uwagę Eryk Morek