osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Mój staż z Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego. Projekt p.t.: "Mobilność uczniów i kadry Technikum nr 2 w Końskich - podstawą wysokiej jakości kształcenia zawodowego" finansowany ze środków Unii Europejskiej w związku z realizacją przez FRSE Programu Erasmus+ Mobilność edukacyjna, Akcja KA1 Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.

Projekt p.t. „Mobilność uczniów i kadry Technikum nr 2 w Końskich - podstawą wysokiej jakości kształcenia zawodowego" Okres realizacji: 1.08.2016r. do 31.12.2107r., łącznie 17 miesięcy, Uczestnicy projektu: 10 uczniów z klas II i III technikum usług fryzjerskich oraz 6 kształcących się w klasie III technikum budownictwa, 4 nauczycieli przedmiotów zawodowych fryzjerskich i budowlanych, w Technikum nr 2 w ZSP nr 2 w Końskich

Zespół zarządzający projektem: Dyrektor szkoły – Jan Rybiński Koordynator projektu – Katarzyna Rybińska Pracownik ds. monitoringu i ewaluacji – Małgorzata Hamela Pracownik ds. obsługi kadrowo-finansowej – Janina Jeżewska

Instytucja partnerska Firma: Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte w Schkeuditz Gut Wehlitz, Sachsen, Germany

Instytucja partnerska Firma Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte GmbH została założona w 1997 r. i pełni rolę organizacji przyjmującej w ramach mobilnościowych programów unijnych. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Schkeuditz, oddalonej o 16 km od saksońskiego Lipska. Vitalis Gmbh specjalizuje się w organizacji staży/praktyk zawodowych dla uczniów szkół technicznych i zawodowych oraz wyjazdów szkoleniowych kadry kształcącej z działu kształcenia zawodowego lub ogólnego.

Instytucja partnerska Siedziba biura firmy Vitalis Budynki na terenie firmy w których znajdują się warsztaty budowlane

Działania w projekcie : Praktyka zawodowa/staż 16 uczniów z klas II i III technikum usług fryzjerskich oraz technikum budownictwa w Niemczech, w terminie od 29.01.2017r. do 11.02.2017r. (łącznie 14 dni). I gr. zawodowa - 10 osób z technikum usług fryzjerskich, II gr. zawodowa - 6 osób z technikum budownictwa, którzy łącznie będą stanowić I grupę wyjazdową.

Działania w projekcie : 10-osobowa grupa uczniów z technikum usług fryzjerskich odbędzie praktykę zawodową w warsztacie fryzjerskim na Gut Wehlitz w Schkeuditz oraz w salonach fryzjerskich w regionie Lipska; 6-osobowa grupa uczniów z technikum budownictwa zrealizuje praktykę zawodową w kompleksie budowli historycznych na Gut Wehlitz w Schkeuditz.

Działania w projekcie : Program kulturowy dla uczniów - 2-dniowa wycieczka do Berlina oraz 1-dniowa do Lipska, Przygotowanie do wyjazdu na praktyki zawodowe/staż w Niemczech - zajęcia z zakresu: wsparcia pedagogicznego (5 godzin), wsparcia kulturowego (5 godzin), języka niemieckiego zawodowego (30 godzin).

Działania w projekcie : 2. Praktyki Job Shadowing w instytucjach kształcenia i szkolenia zawodowego w Niemczech - 4 nauczycieli w technikum usług fryzjerskich (2 osoby)/technikum budownictwa (2 osoby) w terminie od 19.08.2017r. do 26.08.2017r. (łącznie 8 dni) – II grupa wyjazdowa. Program kulturowy dla kadry: wycieczki do Lipska oraz Drezna.

Działania w projekcie : Przygotowanie nauczycieli przedmiotów zawodowych do wyjazdu na praktyki Job Shadowing w Niemczech - zajęcia z zakresu: wsparcia kulturowego (5 godzin); języka niemieckiego (40 godzin) .

Cele projektu w odniesieniu do uczniów: wzrost praktycznych umiejętności zawodowych, zastosowanie i pogłębienie zdobytej wiedzy merytorycznej w branży budowlanej i fryzjerskiej poznanie rzeczywistych warunków rynku pracy, podniesienie szans na znalezienie zatrudnienia w wybranym zawodzie nie tylko na krajowym ale i na międzynarodowym rynku pracy,

Cele projektu w odniesieniu do uczniów: poznanie niemieckiego słownictwa zawodowego w branży fryzjerskiej/budowlanej, poprawa umiejętności komunikacyjnych w jęz. niemieckim, pozyskanie dokumentów potwierdzających zdobyte kwalifikacje, zapewnienie kontaktu z rówieśnikami z innych krajów, szersze poznanie historii, obyczajów kultury Niemiec, podniesienie samooceny oraz motywacji do nauki w wybranym zawodzie,

Cele projektu w odniesieniu do uczniów: efektywne przygotowanie do części praktycznej egzaminu zawodowego, wykształcenie postaw przedsiębiorczych, planowania działań i umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej, zwiększenie wrażliwości na problemy polityczne i społeczne w Europie.

Cele projektu w odniesieniu do kadry zawodowej: doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie fryzjerstwa i budownictwa co pozwoli efektywniej przygotowywać uczniów do części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, poznanie niemieckich instytucji kształcących zawodowo, ich oferty, wyposażenia, standardów, metod i sposobów przygotowywania uczniów do egzaminów zawodowych, wzmocnienie potencjału osobistego i zawodowego, podniesienie umiejętności współpracy w grupie - wypracowywanie nowych metod i sposobów kształcenia zawodowego ,

Cele projektu w odniesieniu do kadry zawodowej: doskonalenie znajomości jęz. niemieckiego i poznanie słownictwa zawodowego, zwiększenie udziału w formach doskonalenia zawodowego, umożliwienie pogłębienia wiedzy o niemieckiej historii i kulturze i walorach turystycznych, wzmocnienie wiedzy dot. systemu kształcenia dualnego w Niemczech, metod pracy w klasach wielokulturowych, nauczania imigrantów,

Cele projektu w odniesieniu do kadry zawodowej: pozyskanie potwierdzenia posiadanych kwalifikacji zawodowych (Certyfikaty Mobilność, zaświadczenia), podniesienie samooceny w zakresie znajomości jęz. niemieckiego i wykorzystywania tej umiejętności do udziału w zagranicznych formach doskonalenia zawodowego, pogłębienie wiedzy dot. realizacji i form uczestnictwa w projektach realizowanych w ramach programów FRSE, poznanie korzyści płynących z przynależności Polski do UE – uczestnictwo w projektach finansowanych ze środków UE.

ECVET Do oceny uzyskanych efektów zawodowych uczniów uczestniczących w projekcie, zostanie zastosowany system ECVET. Jest to techniczna rama umożliwiająca transfer, uznawanie i akumulację osiągnięć, efektów uczenia się oraz ich walidację.

CELE ECVET Zwiększenie przejrzystości kwalifikacji Podnoszenie kompetencji obywateli Uczenie się przez całe życie Drożność między kontekstami uczenia się Zwiększenie mobilność uczących się Walidacja, uznawanie kompetencji zdobywanych na drodze formalnego uczenia się za granicą Rozwój współpracy i zwiększenie zaufania między partnerami w Europie

DOKUMENTY ECVET Porozumienie o partnerstwie (Memorandum of Understanding) Porozumienie o programie zajęć (Learning Agreement) Indywidualny wykaz osiągnięć (Karta oceny efektów kształcenia)

REZULTATY TWARDE Otrzymanie potwierdzenia zdobytych umiejętności i wiedzy w Niemczech w ramach odbycia praktyk zawodowych/stażu/praktyk Job Shadowing - Certyfikaty Europass Mobilność, Uzyskanie dokumentu Europass Paszport Językowy potwierdzającego stopień znajomości języków obcych, Otrzymanie zaświadczeń wydanych przez szkołę potwierdzających udział w zajęciach z zakresu: języka niemieckiego, w tym: zawodowego, zajęciach kulturowych oraz w zajęciach pedagogicznych,

REZULTATY TWARDE narzędzia edukacyjne m.in. : 1) "Mały przewodnik po Niemczech” - opracowany przez nauczycieli i uczniów po udziale w mobilnościach, 2) materiały szkoleniowe na posiedzenia Komisji Przedmiotów Zawodowych i Rad Pedagogicznych –sporządzone przez nauczycieli przedmiotów zawodowych po praktykach Job Shadowing.

REZULTATY MIĘKKIE doskonalenie wiedzy i praktycznych umiejętności zawodowych niezbędnych dla techników usług fryzjerskich i techników budownictwa , obserwacja i praktyczne doskonalenie nauczycieli przedmiotów zawodowych realizujących szkolne programy nauczania we fryzjerstwie i budownictwie uczestnictwo uczniów w formie oceniania ECVET, doskonalenie umiejętności językowych uczniów i kadry w zakresie komunikowania się w j. niemieckim, poznanie dualnego sytemu kształcenia zawodowego w Niemczech, pozyskanie wiedzy przez nauczycieli dot. warunków, wyposażenia, technologii, programów nauczania, sposobów i metod kształcenia uczniów w Niemczech we fryzjerstwie i w budownictwie,

REZULTATY MIĘKKIE poznanie niemieckich metod efektywnego przygotowywania uczniów do egzaminów zaw. w branżach: fryzjerskiej i budowlanej , doskonalenie kadry w zakresie metod: pracy w klasach wielokulturowych, nauczania dzieci uchodźców, poznanie niemieckiego słownictwa zawodowego we fryzjerstwie i w budownictwie , efektywne przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, podwyższenie samooceny i motywacji do nauki w zawodzie, poszerzenie wiedzy w zakresie niemieckiej kultury, obyczajów, historii i gospodarki, doskonalenie umiejętności dot. pracy w grupie i z zakresu ICT, zdobycie unikalnych doświadczeń zawodowych,

REZULTATY MIĘKKIE nabycie nowych postaw przedsiębiorczych: asertywności, kreatywności i podejmowania inicjatyw w każdym zakresie, nauczenie się wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur, zrozumienie zjawiska przenikania się różnych kultur i zwyczajów oraz potrzeby wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów, poszerzenie świadomości w obszarze korzyści wynikających z edukacji pozaszkolnej.

Europass - to Inicjatywa Komisji Europejskiej, umożliwiająca obywatelom Europy prezentację własnych kwalifikacji i umiejętności zawodowych w jasny i zrozumiały sposób, co zwiększa ich konkurencyjność na krajowym i europejskim rynku pracy oraz daje nowe możliwości kształcenia i zdobywania doświadczeń za granicą.

W skład Europass wchodzą następujące dokumenty: Europass – CV – standardowy formularz życiorysu stosowany w takiej samej formie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, Europass – Paszport Językowy – dokument prezentujący stopień znajomości języków obcych zgodnie z jednolitymi kryteriami przyjętymi na obszarze całej UE, Europass – Mobilność – zawierający informacje na temat zakresu wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas nauki, szkoleń, praktyk i staży zagranicznych.

Całkowita kwota dofinansowania projektu to: 33 098,00 Euro Wartość projektu Całkowita kwota dofinansowania projektu to: 33 098,00 Euro

Dziękujemy za uwagę!