Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

IEE/08/631/SI Duur van het project: 36 maandenAugustus 2009 Uczenie przyszłych pokoleń by zrezygnowały od samochodu
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Samochód elektryczny w infrastrukturze gminy
Prezentacja – Daria Staś
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
Gdańsk miastem wolności.
Czysty transport miejski
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
3 historie z życia wzięte
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Sponsorzy i partnerzy Projektu :
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.
TRANSPORT A EKOLOGIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
Bezpieczeństwo w sieci !!!
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Prezentacja wykonana przez Mateusza Kiełbiowskiego w ramach lekcji przyrody Klasa VI B , 2014 , rok szkolny 2013 – 2014.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Dokąd to prowadzi?.
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Grupa 1011 b Nr indeksu  Nazywam się Rafał i moje życie rozpocząłem w roku Mam jednego brata Łukasza, mój tata to Mirosław, a mama nazywa.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Wysiądź przystanek wcześniej.... przesiądź się na rower !!!
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Postanowiliśmy zobrazować Państwu nasze wnioski z przeprowadzonego badania. Zobaczcie główne problemy naszego targowiska oraz pomysły mieszkańców na ich.
LUBIŃSKI PIĘTRUŚ Autobus legenda.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Droga z pierwszeństwem.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Transport we Wrocławiu
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
GDYBYŚ MÓGŁ CO ZMIENIŁBYŚ W SWOJEJ OKOLICY ? JAWORZNO.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
Pacyna, Ośrodek Szkolenia KierowcówZespól Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pacynie.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Bezpieczna droga do szkoły
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Dlaczego miasta muszą inwestować w zieleń i rekreację?
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci.
Zapis prezentacji:

Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz. 10 w Teatrze Sztuk w Jaworznie. Na zamknięte warsztaty zaprosiliśmy mieszkańców Jaworzna, społeczników oraz specjalistów.  W czasie warsztatów postanowiliśmy zapytać naszych gości: Jak wyobrażają sobie korzystanie z prądu w codziennym użytkowaniu? Co jeszcze da się podłączyć do gniazdka?

Zastanawialiśmy się też, jak przy wykorzystaniu prądu będziemy poruszać się w przyszłości? Elektryczne rowery, samochody, autobusy? A może deskorolki? Hulajnogi? Co trzeba będzie kupić, a co mieszkańcy będą woleli wypożyczyć? 

Dużo miejsca autonomicznym pojazdom: Czy Jaworzno jako miasto może stać się wielkim terenem eksperymentalnym dla pojazdów autonomicznych? Czy mieszkańcy są na to gotowi? Jakie widzą korzyści dla siebie z takiego rozwiązania? Gdzie takie pojazdy powinny się pojawić w pierwszej kolejności? Czy ma to być np. taksówka, która będzie krążyć po centrum? 

Warsztaty prowadził Rafał Stefański. Pierwsza grupa zastanawiała się, co jeszcze można podłączyć do prądu? Druga grupa szukała pomysłów na dalszą poprawę komunikacji publicznej, Trzecia grupa od razu zaczęła spierać się o miejsce autonomicznych pojazdów w mieście.  Pierwsze pomysły pojawiły się bardzo szybko: Skoro prąd jest w całym mieście, to można myśleć o wypożyczalni elektrycznych rowerów. Konieczne zdaniem gości jest wyposażenie całej floty PKM Jaworzno w elektryczne autobusy. Zalety? To przede wszystkim mniejszy ruch i hałas w mieście. 

Mieszkańcy, którzy zajmowali się komunikacją postulowali np. : więcej zielonych parkingów w mieście (płatnych), wprowadzenie publicznego transportu towarowego dla mieszkańców. postulat współdzielenia samochodów elektrycznych w mieście. Grupa, która zajmowała się autonomicznymi pojazdami zwracała uwagę na wady i zalety takich rozwiązań: samochód bez kierowcy może rodzić niepokój innych kierowców. całkowite zaufanie do maszyn wymaga też akceptacji ryzyka. Z drugiej jednak strony technologia jest mniej zawodna od człowieka, za ewentualne błędy odpowiada producent. I wreszcie, gdy pojazdy będą prowadzić komputery, to ruch będzie bardziej płynny. 

Później każda grupa przedstawiła swoje najciekawsze pomysły. I tak jeśli chodzi o komunikację w mieście ważne też okazało się: zwiększenie prędkości handlowej autobusów, budowa piętrowych parkingów napędzanych prądem wzrost częstotliwości poruszania się autobusów likwidacja zatok autobusowych. Chodzi o to, żeby autobus nie miał problemy z włączeniem się do ruchu.

Grupa, która szukała pomysłów do wykorzystanie prądu w mieście zwracała uwagę, że dobrze byłoby gdyby z elektrycznych pojazdów korzystały służby miejskie. Poruszałyby się po mieście sprawniej, a jednocześnie byłaby to promocja takich urządzeń. Może to być nawet hulajnoga czy rower. Zwracano jednak uwagę, że elektryczne pojazdy mogą być niebezpieczne dla pieszych. Chodzi o to, że można ich nie usłyszeć. Padła też propozycja budowy indukcyjnych stacji ładowania. To jednak przyszłość. 

Grupa, która zajmowała się autonomicznymi samochodami podkreślała, że maszyny będą nam ułatwiać życie. Odpierano zarzuty o niebezpieczeństwie. Dziś wypadki w komunikacji powodują zawsze ludzie.  Autonomiczne samochody rozwiązują też problem parkingów w mieście. - Co nas interesuje samochód, gdy go nie potrzebujemy? Niech sobie jedzie do stacji ładowania, albo przewiezienie kogoś innego. A my go wezwiemy przez telefon, gdy znowu będziemy go potrzebować - wyjaśniali zwolennicy takich pojazdów. 

- Musimy też walczyć z obawami. Ważne jest też to, że maszyna dopasuje się do ruchu w mieście i cały czas będzie „czytać” miejską infrastrukturę, a dzięki temu będzie poruszała się sprawniej.  - Musimy też walczyć z obawami. Wyobrażam sobie tablice na rogatkach Jaworzna z informacją, że w mieście są pojazdy autonomiczne. Chodzi o to, żeby pokazać, że nie ma się czego bać - mówił Tomasz Tosza, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. 

Mieszkańcy uzgodnili wnioski: Po pierwsze PKM Jaworzno zadeklarowało, że chętnie przetestuje autobus autonomiczny, gdy tylko taki się pojawi w Polsce. W mieście muszą się pojawić też parkingi ze stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Konieczne jest też przygotowanie infrastruktury w mieście pod pojazdy autonomiczne i elektryczne. Chodzi np. o zatoki dla takich samochodów. W mieście można też wyznaczyć obszar, na którym będą poruszały się pojazdy autonomiczne. Ale były też głosy, że powinno być to całe Jaworzno.  Mieszkańcy chcą też wypożyczalni elektrycznych pojazdów. Nie chodzi tylko o samochody, ale też rowery i np. hulajnogi. Miasto powinno też promować taki sposób poruszania w mieście.