Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Program Leonardo da Vinci
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Nasza szkoła od 2005r. zajmuje się realizacją projektów unijnych w ramach programu Leonardo da Vinci Dzięki programowi Leonardo da Vinci uczniowie odbyli.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Techniczne Zakłady Naukowe
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku MECHANIK Projekty unijne realizowane w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku 1

Od kilku lat uczniowie MECHANIKA wyjeżdżają na miesięczne praktyki zawodowe, prowadzone za granicą. Dzięki funduszom europejskim oraz dobrze napisanym projektom kształcenie zawodowe uczniów przebiega w bardzo atrakcyjnej formie. 2

poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów, GŁÓWNE CELE PROJEKTU: poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów, doskonalenie umiejętności językowych, przygotowanie uczniów do mobilności, wyrównanie szans edukacyjnych związanych z zamieszkaniem uczniów w regionie o słabym uprzemysłowieniu, przeniesienie wzorców dobrych praktyk przez uczestników na grunt lokalny, nawiązanie współpracy z lokalnymi pracodawcami. 3

mgr Bożena Chabros-Jaklik mgr Jowita Nazarkiewicz autorki projektów unijnych praktyk zawodowych za granicą 4

OSIĄGNIĘCIA W PISANIU PROJEKTÓW Autorki projektów wyspecjalizowały się w przygotowywaniu wniosków projektowych - dwa ostatnie projekty przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Dwa wnioski złożone do Narodowej Agencji programu Erasmus Plus zdobyły najwyższe miejsca na listach rankingowych programu zdobywając 100% punktów i zyskując zaszczytne miano przykładu dobrych praktyk. Pierwszy projekt pt. „Mobilny Mechanik” został sklasyfikowany wśród najlepszych w Polsce na 656 złożonych wniosków. Drugi projekt Erasmus+ uzyskał równie wysoką lokatę na 733 złożonych wniosków. OSIĄGNIĘCIA W PISANIU PROJEKTÓW 5

FINANSE Dotychczasowe projekty obejmują 198 uczniów i 30 nauczycieli W sumie na projektach zarobiliśmy dla szkoły 800 000 euro! FINANSE 6

REKRUTACJA Na praktykę zagraniczną wyjeżdżają najlepsi uczniowie – są to grupy 15- osobowe. Aby zakwalifikować się do wyjazdu, należy mieć wysoką średnią ocen, dobrą frekwencję, bardzo dobre zachowanie, dobre oceny z języka angielskiego ogólnego i zawodowego. 7

ZREALIZOWANE PRAKTYKI ZAGRANICZNE UCZNIÓW 8

LEONARDO DA VINCI Pierwszy nasz projekt, napisany w celu wyjazdu młodzieży z technikum na miesięczną praktykę zawodową w 2014. Krajem docelowym była Wielka Brytania, a miasta goszczące to Portsmouth i Plymouth. Opiekunami grup byli Bożena Chabros-Jaklik oraz Marek Skalski. 9

Portsmouth (Anglia) 10

ERASMUS KA1 - Mobilność edukacyjna Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego Erasmus 2014 - Portugalia (Apulia) - Hiszpania (Granada) - Włochy (Sycylia) Erasmus 2015 - Niemcy (Drezno) - Wielka Brytania (Plymouth) - Malta (Valletta) Erasmus 2016 - Hiszpania (Granada) - Wielka Brytania (Portsmouth) - Grecja (Ateny) 11

TEMATY PROJEKTÓW Erasmus 2014 „Praktyka zawodowa w Portugalii, Hiszpanii i Włoszech szansą lepszego startu zawodowego dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku” praktyki zagraniczne dla 48 uczniów technikum Zespołu Szkół Nr 2 w Sanoku. Erasmus 2015 „Praktyka zawodowa w Anglii, Niemczech i na Malcie szansą lepszego startu zawodowego dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku.” Uczestnikami projektu jest 72 uczniów z klas technikum i zasadniczej szkoły zawodowej Zespołu Szkół Nr 2 w Sanoku. Erasmus 2016 „Praktyka zawodowa w Anglii, Hiszpanii i Grecji szansą lepszego startu zawodowego dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku„ praktyki zagraniczne dla 48 uczniów technikum Zespołu Szkół Nr 2 w Sanoku. 12

PORTUGALIA HISZPANIA WŁOCHY - SYCYLIA 13

MALTA WIELKA BRYTANIA 14

DOSKONALENIE NAUCZYCIELI Zagraniczne wyjazdy grup nauczycieli z MECHANIKA w celu zdobycia większych kwalifikacji pedagogicznych i dydaktycznych oraz wymiany doświadczeń. 15

CELE PROJEKTÓW W wyniku realizacji, projektu, w którym uczestniczą szkoły średnie i instytucje badawczo- edukacyjne z sześciu krajów (Niemcy, Hiszpania, Włochy, Rumunia, Turcja i Polska) mają powstać innowacyjne programy nauczania dla mechatroniki, dostosowane do potrzeb edukacyjnych uczniów, jak i wymagań rynku pracy oraz mają być przeprowadzone intensywne działania upowszechniające i eksploatacyjne nowych produktów i nowatorskich pomysłów zgodnie z tematem projektu. 16

MECHANIK 17

KA1 - Mobilność edukacyjna KA1 - Mobilność edukacyjna.  Mobilność kadry edukacji szkolnej MOBILNY MECHANIK Dwujęzyczny Mechanik -10 nauczycieli weźmie udział w dwutygodniowych kursach językowych w Wielkiej Brytanii i 2 nauczycieli w job-shadowing w Grecji. 18

INTEMPO W lutym 2016 koordynatorka szkolnych projektów Erasmus+, wicedyrektor Zespołu Szkół Nr 2 w Sanoku, Bożena Chabros-Jaklik oraz dwóch nauczycieli Marek Chimiak i Marcin Wrona brali udział w pierwszym spotkaniu projektowym w Alba Iulia w Rumunii. W maju 2016 miało miejsce drugie spotkanie projektowo-szkoleniowe w El Rompido w Hiszpanii. 19

KA 2 Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk. Partnerstwa strategiczne w dziedzinie kształcenia, szkolenia i młodzieży „Intempo”- Innowacje w nauczaniu mechatroniki w sektorze samochodowym zorientowane na praktykę zawodową "Hands on Media Literacy"- umiejętność korzystania mediów. 20

RUMUNIA GRECJA - ATENY HISZPANIA – EL ROMPIDO HISZPANIA - MADRYT 21

Podsumowanie projektu ERASMUS+ Portugalia – maj 2015, 16 uczniów technikum mechanicznego, opiekunowie: B.Chabros-Jaklik, A.Czech Hiszpania – wrzesień 2015, 15 uczniów – technik telekomunikacji, opiekun: M.Skalski Włochy (Sycylia) – maj 2016, 16 uczniów – technik pojazdów samochodowych, opiekunowie: A.Czech, I.Wenc 22

Przed praktyką uczniowie uczestniczyli w kursach włoskiego, hiszpańskiego, portugalskiego. Otrzymali zakupione podręczniki,  rozmówki, ubrania robocze. Po odbyciu praktyki uczniowie otrzymali oceny na podstawie obserwacji. Otrzymali certyfikaty Europass z ECVET (European Credit System for Vocational Education and Training - Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym), które są inicjatywą Unii Europejskiej, umożliwiającej obywatelom państw europejskich łatwiejsze zdobywanie kwalifikacji zawodowych (świadectw, dyplomów), a przez to wspierającej mobilność zawodową oraz uczenie się przez całe życie. 23

KOLEJNE PROJEKTY? w trakcie realizacji 24