Jakie prawa mają dzieci?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Advertisements

Organizacja nauczania indywidualnego
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Prawa człowieka wykładowca: dr Małgorzata Madej data:
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
„ Nie ma dzieci – są ludzie ”
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
Prawa człowieka Burczy Sara.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
opracowała mgr Anna Strzelec
Konwencja Praw Dziecka
Prawa i obowiązki ucznia
Realizacja praw dziecka w szkole
PRAWA DZIECKA I UCZNIA W SZKOLE
Prawa człowieka Iga Nowak.
OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Nie jesteś samotną wyspą
Prawa i obowiązki Obywateli RP
Prawa dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Prawdziwe imię i nazwisko Henryk Goldszmit
PRAWA DZIECKA.
Prawa dziecka DALEJ.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Jakie prawa mają dzieci?
Prawa dziecka.
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Prawa Dziecka.
PRAWA DZIECKA.
Kliknij ikonę, aby dodać obraz Prawa dziecka. 25 lat Konwencji Praw Dziecka.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Jakie prawa mają dzieci?
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Razem dla praw dziecka.
Krótki rys historyczny oraz relacje dziecka z otoczeniem, instytucjami i organizacjami.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
P R E Z E N T U J Ą : B A R T O S Z B E Ś K A M A K S Y M I L I A N D A L E C K I M A T E U S Z L E W A N D O W S K I Z K L A S Y I I A P R A W A D Z.
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Znamy swoje prawa.
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Prawa dziecka.
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
Uczeń- jego prawa i obowiązki
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
PRAWA DZIECKA. Dziecko to istota ludzka, która rozwijając się, dorastając, nie potrafi w pełni sama zadbać o siebie. Potrzebuje do tego rodziców, nauczycieli.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
ROLA I ZNACZENIE SPOŁECZNEGO RZECZNIKA PRAW DZIECKA.
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Jakie prawa mają dzieci?
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

Jakie prawa mają dzieci?

Konwencja o Prawach Dziecka to międzynarodowa konwencja przyjęta przez ONZ 20 listopada 1989 roku W Konwencji tej zostały spisane wszystkie prawa dziecka, które nie ukończyło 18 lat. Jej celem jest poprawa losu dzieci na całym świecie oraz zapewnienie im przez państwa dobrej opieki i wychowania.

Zasady konwencji Zasada dobra dziecka Zasada równości wobec prawa, niezależnie od płci, koloru skóry, religii, narodowości Zasada poszanowania praw i odpowiedzialności obojga rodziców Zasada pomocy państwa

Prawa dziecka Prawa osobiste Prawa socjalne Prawa kulturalne Prawa polityczne Nie przyznano dzieciom praw ekonomicznych pozostawiając je pod prawną opieką dorosłych

Prawa osobiste dziecka prawo do życia i rozwoju, prawo do tożsamości - nazwisko, imię, obywatelstwo, wiedza o własnym pochodzeniu, prawo do wolności, godności, nietykalności osobistej, prawo do swobody myśli, sumienia i wyznania,

Prawa osobiste dziecka prawo do wyrażania własnych poglądów i występowania w sprawach dziecka dotyczących, w postępowaniu administracyjnym i sądowym, prawo do wychowywania w rodzinie i kontaktów z rodzicami w przypadku rozłączenia z nimi, prawo do wolności od przemocy fizycznej i psychicznej, prawo nierekrutowania do wojska poniżej 15 roku życia,

Prawa socjalne prawo do odpowiedniego standardu życia, prawo do ochrony zdrowia, prawo do zabezpieczenia socjalnego, prawo do wypoczynku i czasu wolnego,

Prawa kulturalne i polityczne prawo do nauki (bezpłatnej i obowiązkowej w zakresie szkoły podstawowej), prawo do korzystania z dóbr kultury, prawo do informacji, prawo do znajomości swoich praw, prawo stowarzyszania się i zgromadzeń w celach pokojowych,

Prawo polskie Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej Kodeks rodzinny i opiekuńczy USTAWA z dnia 25 lutego 1964 roku Ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka USTAWA z dnia 6 stycznia 2000roku

Konstytucja PR Art. 30 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej "Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych”

Konstytucja PR Art.72 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej 1. Rzeczpospolita Polska zapewnia ochronę praw dziecka. Każdy ma prawo żądać od organów władzy publicznej ochrony dziecka przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją. 2. Dziecko pozbawione opieki rodzicielskiej ma prawo do opieki i pomocy władz publicznych.

Konstytucja PR 3. W toku ustalania praw dziecka organy władzy publicznej oraz osoby odpowiedzialne za dziecko są obowiązane do wysłuchania i w miarę możliwości uwzględnienia zdania dziecka. 4. Ustawa określa kompetencje i sposób powoływania Rzecznika Praw Dziecka.

Rzecznik Praw Dziecka Rzecznik Praw Dziecka, zwany dalej Rzecznikiem, stoi na straży praw dziecka określonych w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Konwencji o prawach dziecka i innych przepisach prawa, z poszanowaniem odpowiedzialności, praw i obowiązków rodziców. Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak

Czym zajmuje się Rzecznik Praw Dziecka? Adresatami działań Rzecznika są wszystkie organy władzy publicznej (między innymi: Sejm, Prezydent RP, Rada Ministrów, sądy), samorządy terytorialne, instytucje rządowe i organizacje pozarządowe.

Rzecznik zwraca się do instytucji o: złożenie wyjaśnień i udzielenie niezbędnych informacji, a także o udostępnienie akt i dokumentów, podjęcie przez nie działań na rzecz dziecka, zgodnie z zakresem ich kompetencji, wystąpienie z inicjatywą ustawodawczą bądź o wydanie lub zmianą innych aktów prawnych.

Prawa ucznia Ustawa o systemie oświaty Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej o ocenianiu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i inne

Statut ZS w Zielonkach kształcenie zgodnie z założeniami podstaw programowych nieodpłatne zajęcia pozalekcyjne przygotowanie i udział uczniów w różnorodnych formach współzawodnictwa zapewnienie odpowiedniej bazy dydaktycznej i dostępu do nośników informacji

Statut ZS w Zielonkach rozpoznawanie środowiska wychowawczego ucznia, umożliwianie działalności organizacjom uczniowskim, których celem statutowym jest działalność wychowawcza upowszechnianie zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej szanowanie indywidualności uczniów i ich prawa do własnej oceny rzeczywistości

Szkoła dba o bezpieczeństwo uczniów Organizuje pomoc materialną Organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną Ustala i respektuje zasady oceniania (jawność oceny, prawo do poprawy oceny, organizację oceniania itp.)

„Nie ma dzieci – są ludzie” Janusz Korczak Autor książek dla dzieci i dorosłych - „Król Maciuś Pierwszy”, „Bankructwo Małego Dżeka”, „Kiedy znów będę mały”, „Kajtuś Czarodziej”. Lekarz, pedagog, pisarz, publicysta, działacz społeczny. Prekursor działań na rzecz praw dziecka i równouprawnienia dziecka.

Janusz Korczak W czasie drugiej wojny światowej przygarniał zagubione w czasie działań wojennych dzieci. Został aresztowany i uwięziony. Jego byli wychowankowie po kilku miesiącach wykupili go za uskładane pieniądze. W lutym 1942r. Korczak podjął pracę w Getcie. Zginął wraz z wychowankami w komorze gazowej w obozie zagłady w Treblince.

UNICEF - Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci Międzynarodowi Ambasadorzy Dobrej Woli UNICEF Angelina Joli Katy Perry Dawid Beckham Roger Federer Whoopi Goldberg Lady Gaga Shakira Lionel Messi

I Ty możesz im pomóc! UNICEF niesie natychmiastową pomoc humanitarną wszędzie tam, gdzie odgłosy strzelaniny nie dają dzieciom zasnąć. Dzięki Tobie zapewnimy dzieciom pomoc ratującą życie: wodę, żywność, lekarstwa i schronienie.