Szkoła Podstawowa nr 11 i jej grupa starszaków Szanowni Państwo! Bardzo cieszymy się, że Wasze dzieci wraz z Wami dołączą do naszej „małej szkolnej rodziny”. Witamy Was bardzo serdecznie.
Organizacja oddziału przedszkolnego: Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej szkoła, która utworzyła oddział przedszkolny stanowi specyficzną jednostkę noszącą w pewnym stopniu cechy zespołu. Najważniejsze wytyczne tego rozporządzenia brzmią: edukacja w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej jest bezpłatna; (zerówka czynna jest od 7.00 – 16.00. Oddział zerowy w naszej szkole jest bezpłatny w godzinach od 8.00 do 13.00. W godzinach 7.00 – 8.00 i 13.00 – 16.00 również bezpłatny dla dzieci 6 letnich, rodzic dziecka 5 letniego zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za pobyt dziecka.) godziny zajęć trwają 60 minut; nauczyciel przebywa cały czas z dziećmi i tak organizuje proces dydaktyczno – wychowawczy, by zawrzeć w nim zajęcia kierowane i spontaniczną działalność dzieci; praca dydaktyczno – wychowawcza i praca opiekuńcza prowadzone są na podstawie programu wychowania przedszkolnego uwzględniającego aktualną podstawę programową; (1. „Kocham przedszkole” dla 6 latków autorzy: Mira Pleskot i Agnieszka Staszewska - Mieszek 2. „Od przedszkolaka do pierwszaka” dla dzieci 3,4,5 letnich” – autor: Iwona Broda ) dzienny czas pracy wynosi pięć godzin w ramach realizacji podstawy programowej ( 8.00 – 13.00 ); zajęcia z religii odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 minut; dyrektor powierza opiekę nad oddziałem przedszkolnym wykwalifikowanej kadrze pedagogicznej; warunkiem niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa dziecku jest wskazanie przez rodziców, w stałym upoważnieniu, osób mających prawo do odbioru dziecka po zakończonych zajęciach.
Dodatkowo specyfika oddziału przedszkolnego w szkole zakłada, że: w naszej szkole zerówka ma woźną oddziałową, która sprawuje dodatkową opiekę; w trakcie pobytu w szkole dzieci mogą spożywać śniadanie, obiad i podwieczorek na stołówce szkolnej; czas pobytu dziecka w szkole zależy od decyzji rodziców; (8.00 – 13.00 – obowiązek szkolny)
Standardem oddziału przedszkolnego w szkole jest Zapewnienie bezpieczeństwa i poczucia komfortu psychicznego; Oddział przedszkolny posiada odrębne wejście na teren placówki szkolnej; Teren oddziałów przedszkolnych odgrodzony jest od części szkolnej; Bogata oferta zajęć dodatkowych; Własny plac zabaw oraz boiska szkolne, które są do dyspozycji oddziałów przedszkolnych; Odpowiednia aranżacja przestrzeni; Gwarancja całodziennej opieki nad dzieckiem; Kompetencje kadry pedagogicznej; Opieka psychologiczno – pedagogiczna; Możliwość korzystania z posiłków.
Główne zadania oddziału przedszkolnego: Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole; Stwarzanie warunków do doświadczeń językowych; Nabywanie praktycznych umiejętności w toku działania, przez zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów; Respektowanie zasad zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym; Nauka troski o własne zdrowie, zachęcanie do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu; Podejmowanie działań na rzecz kształtowania poczucia własnej wartości dziecka; Wprowadzenie podstawowych zasad funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalenie praw i obowiązków oraz nauka ich respektowania; Nauka współdziałania w grupie; Prowadzenie planowego procesu wychowawczego opartego o najwyższe wartości; Kształtowanie tożsamości narodowej i kulturowej dziecka w oparciu o tradycje rodzinne oraz kulturę regionalną i narodową.
Bezpieczna przestrzeń szkolna Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 11 zapewnia wychowanie, zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa podczas całodziennego pobytu dziecka w placówce. Aby móc realizować roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne szkoła zapewnia dzieciom szereg warunków: sale zajęć oddziału przedszkolnego są odgrodzone od części szkolnej; sale zorganizowane są z uwzględnieniem kącików zainteresowań, miejsca na zajęcia dydaktyczne i na swobodną zabawę na dywanie; krzesełka i stoliki są odpowiednio dopasowane;
Sale zajęć składają się z dwóch części: edukacyjnej oraz rekreacyjnej Sale zajęć składają się z dwóch części: edukacyjnej oraz rekreacyjnej. W pomieszczeniu znajdują się niezbędne pomoce dydaktyczne, zabawki wspomagające rozwój dziecka oraz odpowiednie meble. Część edukacyjna – służy realizacji zajęć edukacyjnych. Wyposażona jest w tablicę multimedialną, rzutnik, stoliki i krzesełka dostosowane do wzrostu dzieci, zabawki oraz niezbędne pomoce dydaktyczne, zgodne ze standardami. Część rekreacyjna – służy zabawom dzieci. (Wyposażona jest w dywan) W salach zorganizowane są kąciki zainteresowań: kącik książki; kącik przyrodniczy; kącik plastyczny; kącik gier; kącik zabaw (lalek, samochodów, klocków). Dzieci z oddziałów zerowych korzystają (trzy razy w tygodniu) z bogato wyposażonej sali gimnastycznej.
Tablica multimedialna Sale wyposażone w pomoce dydaktyczne (otrzymane w ramach projektu „Będzińskie przedszkola miejscem wszechstronnego rozwoju młodych mieszkańców miasta”), Tablica multimedialna Lustro nieskończoności
Skrzynia skarbów
Hamak Dywan (z możliwością ćwiczenia znajomości figur geometrycznych )
Ogród zmysłów Kojec piankowy (pufy, klocki na rzepy) .
Dla dzieci z oddziałów przedszkolnych są wydzielone szatnie;
Dzieci mają możliwość spożywania śniadania, obiadu i podwieczorku w stołówce szkolnej w trakcie godzin dydaktycznych dzieci starszych;
Posiadamy własny plac zabaw
W pracy z dziećmi wykorzystujemy karty pracy autorstwa Anny Borchard i Joanny Dziejowskiej Materiał w kartach pracy ułożony jest zgodnie z kalendarzem przedszkolnym. Oprócz wykonywania ćwiczeń na spostrzeganie, koordynację wzrokowo‑ruchową, stosunki przestrzenne, dzieci przygotowują się do pisania, czytania i liczenia. Wycinają, składają, kolorują i manipulują.
Wszystkie zajęcia w oddziale przedszkolnym prowadzone są w oparciu o nowoczesne metody nauczania. Pozwalają badać, poznawać, układać zadania, rozwiązywać rebusy, odkrywać samodzielnie pojęcia matematyczne. Rozwijają umiejętności manualne takie jak rysowanie, malowanie, wydzieranie, rzeźbienie z plasteliny, prace z masy solnej. Zajęcia wzbogacamy wykorzystując innowacyjne metody nauczania m.in..: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Pedagogika zabawy „Klanza”; Bajkoterapia; Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa von Labana.
Zajęcia dodatkowe Arteterapia; Muzykoterapia; Zajęcia psychoruchowe; Dogoterapia; Język angielski; Gimnastyka Korekcyjna; Logopedia; Religia. Zajęcia z programu „Będzińskie przedszkola miejscem do wszechstronnego rozwoju młodych mieszkańców miasta”.
Aktywność dzieci z oddziałów zerowych na terenie szkoły i poza nią Aktywność dzieci z oddziałów zerowych na terenie szkoły i poza nią. Przygotowanie przedstawień na Dzień babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, Wiosnę i wiele innych
Udział w akcjach oraz projektach: - Góra Grosza - WOŚP - Adopcja na odległość - Cała Polska czyta dzieciom - Szlachetna paczka - Owoce w szkole - Śniadanie daje moc - Radosna szkoła - Dzień integracji - Dzień pluszowego misia - Cegiełka dla hospicjum Pro Salute - „Wszystkie kolory świata”
Udział w konkursach szkolnych oraz poza szkolnych
Życzymy wszystkim przyszłym Uczniom i ich Rodzicom, aby szkoła stała się dla Was przygodą, radością i ważnym, ubogacającym etapem życia - pomyślnym startem w przyszłość. Serdecznie zapraszamy na zajęcia otwarte dla rodziców, które odbędą się 27 lutego 2017r w godzinach 9:30 – 11:30. Zapraszamy
Dziękujemy za uwagę.