Jak wspierać dziecko w nauce matematyki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczny Internet.
Advertisements

Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
Paweł Zadka, Marcin Karpiński i Piotr Wicha
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
MODUŁ 3 TEMAT 3 POZIOM 1 Zarządzani e czasem. CZY TO JUŻ CZAS PANIKOWAĆ…? Jesteś liderem pierwszej misji na Marsa! Jesteś bliski/a zakończenia pierwszego.
Oferujemy sprzedaż ręcznie wytwarzanych przez nas kartek na różne okazje (mi. na Boże narodzenie, Wielkanoc itp.). Kartki wykonywane będą z powszechne.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Bezpieczny Internet.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Matematyka w życiu codziennym.
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Ku pokrzepieniu serc.
BLOZ 10 Psychoaktywne Mgr farm. Ewa Brzezińska
Trip around London.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Wycieczka do Zakopanego
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
ZASADY „ZIELONEGO KONSUMENTA”
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Liczby pierwsze.
Informacja dla rodziców.
Modele SEM założenia formalne
Zasady zdrowego odżywiania
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
Wykorzystanie Twierdzenia Talesa w zadaniach tekstowych
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…
Matematyka w życiu codziennym
II. WARTOŚĆ NOMINALNA A WARTOŚĆ REALNA
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
CIEKAWOSTKI, ZAGADKI I ŻARCIKI ZE ŚWIATA MATEMATYKI
To naprawdę bardzo proste!
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Prawa ruchu ośrodków ciągłych c. d.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
To naprawdę bardzo proste!
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Jak wspierać dziecko w nauce matematyki?

Jak rodzice, wykorzystując codzienne sytuacje i zabawy z dziećmi, mogą pomóc w uczeniu się matematyki? Jak zainspirować dziecko, by to, co zwykle jest dla niego trudnym i nieznanym, stało się łatwym i ciekawym? Wiedza zdobyta w praktyce jest bardziej trwała niż teoretyczna.

Wykorzystaj zegar wiszący w korytarzu. Pytaj dziecko o godzinę Wykorzystaj zegar wiszący w korytarzu. Pytaj dziecko o godzinę. Zapytaj, ile jeszcze czasu zostało do wyjścia z domu? Ile czasu upłynęło od 13.00 – 15.00? Ile to godzin, a ile minut?

Twoje dziecko ma urodziny. Zaznaczcie wspólnie datę w kalendarzu. Porozmawiajcie, jaki to miesiąc, jaki był wcześniej, a jaki będzie następny? Ile miesiące mają dni?

Bawicie się klockami. Daj dziecku kilka z nich i poproś, aby podało Ci o trzy więcej. Następnie poproś 3 razy więcej.

Zapytaj jakie dziecko jest duże Zapytaj jakie dziecko jest duże? Zmierzcie jego wzrost i zapiszcie, ile ma centymetrów. Można tę wielkość zapisać w inny sposób?

Porozmawiajcie o temperaturze na dworze. Odczytujcie ją przez kilka dni. Zastanówcie się wspólnie, kiedy temperatura rośnie, a kiedy maleje? O ile stopni?

Na zakupach. Kupując towar na wagę, poproś, aby dziecko odczytało, ile waży dany produkt. Zapytaj, ile brakuje do pełnego kilograma?

Jesteście w ZOO. Zastanówcie się wspólnie, co jest cięższe: słoń czy zebra? Ustalcie, ile te zwierzęta mogą ważyć?

Poszukaj koszulę w kratkę. Ustalcie, które paski są do siebie równoległe, a które prostopadłe?

Gotujecie razem, pieczecie ciasta. Zważcie potrzebne produkty. Naucz dziecko odmierzać odpowiednią ilość mąki, mleka, cukru… Prosząc o pół kilograma mąki, zapytaj, ile to dekagramów.

Szacowanie. Idąc na zakupy do sklepu, pozwól dziecku stworzyć listę. Poproś, aby oszacowało koszt zakupów. Ile musicie zabrać pieniędzy?

W sklepie. Będąc w sklepie, poproś, aby dziecko pomogło Ci wybrać produkt jak najtańszy? Pokaż mu cenę za kilogram określonego towaru.

Objętość a pojemność. Zwróć uwagę na objętość opakowania. Pokaż dziecku, jaka jest pojemność napoju. Ile w jednej butelce jest litrów, a ile mililitrów ulubionego soku?

Małe i duże czyli skala. Popatrzcie na drzewa w lesie. Jakie mogą być wysokie? W domu spójrzcie na drzewa na obrazku, gdzie są pomniejszone. Zapytaj, ile razy są mniejsze? 100 razy? Co oznacza skala 1: 100?

Obniżki i podwyżki. Kiedy zauważysz jakąś promocję, ustalcie razem, ile produkt będzie kosztował po rabacie np. 20%.

W samochodzie. Gdy jedziecie samochodem, zwróćcie uwagę na prędkościomierz. Z jaką prędkością jedziecie? Co oznacza, że poruszacie się z prędkością 60 km/h?

Wyjazd na wakacje lub do rodziny. Ustal z dzieckiem, jaką odległość macie do pokonania. Obliczcie, ile czasu wam potrzeba, aby dojechać do celu.

Remont w domu – mierzenie. Gdy zmieniasz panele na podłodze lub robisz remont, poproś, aby dziecko zmierzyło długość i szerokość pokoju.

Nowy dywan. Wspólnie ustalcie, ile należy kupić wykładziny czy jaki duży kupić dywan. Opowiedz swojemu dziecku, czym różni się metr bieżący od metra kwadratowego.

Malowanie ścian. Gdy malujesz ściany, pokaż dziecku, w jaki sposób należy obliczyć, ile potrzeba farby. Niezbędnych pomiarów dokonajcie wspólnie.

W sklepie z farbami. Pokaż dziecku, jaką najlepiej kupić puszkę - większą czy np. dwie mniejsze, aby zapłacić jak najmniej. Czy można kupić połowę puszki?

Rodzicu, dostosuj zabawy i pytania odpowiednio do wieku dziecka. Pamiętaj, że już od najmłodszych lat należy u dzieci rozwijać myślenie matematyczne na drodze korzystania z codziennych sytuacji.

Należy zawsze pamiętać, że to, co prostym i oczywistym jest dla dorosłego człowieka, dla dziecka takie nie jest. Wymaga to od niego wiele wysiłku i dlatego należy go doceniać i motywować. Ćwiczenie czyni mistrza… Na to potrzeba czasu! W atmosferze zabawy i akceptacji łatwiej o wytrwałość.

Dziękujemy za uwagę. Danuta Ślusarczyk, Agnieszka Kacza W prezentacji wykorzystano zdjęcia z zasobów internetowych.