Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonała : Natalia wielgos
Advertisements

„Moje dziecko i Internet”
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
KODEKS 2.0.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
ZAGROŻENIA ZE STONY INTERNETU
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TARGI
Bezpieczeństwo w sieci
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Szkolny Kodeks 2.0.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Unikanie zagrożeń w sieci
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Bezpieczne korzystanie z internetu Bezpieczne korzystanie z internetu.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
BEZPIECZNY INTERNET.
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
Zapis prezentacji:

Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań Paweł Maranowski (Collegium Civitas) Warszawa, 2016

Metodologia badania Badania jako część szerszego projektu wzmocnienia kompetencji w zakresie bezpieczeństwa w Internecie Badanie jakościowe -> indywidualne wywiady pogłębione (30 wywiadów) Badanie ilościowe -> reprezentatywne badanie telefoniczne (CATI) -> cztery różne kwestionariusze ankiet; Badane grupy respondentów Liczebność Rodzice 289 Nauczyciele 284 Uczniowie szkoły podstawowej 82 Uczniowie gimnazjum 75 Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej 128

Korzystanie z nowych technologii

Odsetek osób korzystających z Internetu bardzo często (praktycznie bez przerwy)

Odsetek osób komunikujących się przez Internet bardzo często (praktycznie bez przerwy)

Dzieci i młodzież posiadająca telefon na własność

Narzędzia stosowane przez dzieci i młodzież w komunikacji w Internecie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół gimnazjalnych

Wiedza o zagrożeniach i bezpieczeństwie w Internecie

Na poziomie deklaracji badani respondenci wysoko oceniają swoją wiedzę m.in. w zakresie: Rozpoznania i unikania zagrożeń w przypadku korzystania z technologii informacyjnych (rodzice, nauczyciele, dzieci i młodzież) Procesów manipulacji oraz socjotechnik stosowanych w Internecie (rodzice) Uzależnień od gier komputerowych, Internetu, hazardu (rodzice, nauczyciele) Najgorzej swoją wiedzę oceniają badani w zakresie: Znajomości narzędzi zwiększających anonimowość w sieci Rozpoznania włamań sieciowych i złośliwego oprogramowania

Faktyczny poziom wiedzy Poziom deklaratywny wiedzy Wiedza badanych jest bardzo powierzchowna.

Narzędzia zapewniające prywatność komunikacji w Internecie wskazywane przez nauczycieli i młodzież

Narzędzia zapewniające anonimowość w sieci wskazywane przez rodziców, dzieci i młodzież

Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu wśród młodzieży

Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom w Internecie stosowane przez nauczycieli Stosowanie programu antywirusowego Unikanie podejrzanych stron internetowych Unikanie podejrzanych załączników e-mail 80% 28% 22%

Doświadczanie niebezpiecznych sytuacji w Internecie i reagowanie na nie

Doświadczanie niebezpiecznych sytuacji w Internecie przez młodzież Czy spotkało Cię kiedykolwiek coś przykrego w Internecie?

Rodzaje niebezpiecznych sytuacji doświadczanych przez młodzież

Rodzaje stosowanych narzędzi przez młodzież w celu bezpiecznego korzystania z Internetu

Reakcja dzieci i młodzieży na agresję w Internecie skierowaną wobec nich samych

Reakcja dzieci i młodzieży na agresję w Internecie skierowaną wobec ich koleżanek i kolegów

Szkoła a bezpieczeństwo w sieci

Tylko w ok. 10% szkół (każdego szczebla) na zajęciach w szkole nie pojawia się tematyka bezpieczeństwa w Internecie (na podstawie odpowiedzi uczniów). Niemal wszyscy nauczyciele w Polsce twierdzą, że problematyka bezpieczeństwa jest poruszana na lekcjach w ich szkołach. Najczęściej dzieje się to na godzinie wychowawczej i lekcjach informatyki.

Lekcje na których według dzieci i młodzieży poruszane są kwestie bezpieczeństwa w Internecie

Ponad połowa nauczycieli w Polsce twierdzi, że są problemy z korzystaniem z TIK wśród dzieci Rodzaje problemów wskazywanych przez nauczycieli:

Dziękuję za uwagę Paweł Maranowski pawel.maranowski@civitas.edu.pl Wszystkie grafiki wykorzystane w prezentacji zostały udostępnione przez autorów na prawach Creative Commons