Wyciągnij więcej ze swojego CRM: Riva Integration Server for Exchange 09/18/09 09/18/09 Wyciągnij więcej ze swojego CRM: Riva Integration Server for Exchange Wolfgang Berger Business Development Omni Technology Solutions EMEA wberger@omni-ts.com www.omni-ts.com +49.8192.99733.25 1
SPIS TREŚCI MS Exchange, Outlook i CRM Zagadnienia 09/18/09 09/18/09 SPIS TREŚCI MS Exchange, Outlook i CRM Zagadnienia Riva Integration Server dla Exchange Przykładowe ekrany aplikacji Co w planach? 2
Rynek Microsoft Exchange W 2009 Microsoft Exchange Server miał już 241 millionów zainstalowanych kopii, szacuje się że wartość ta wzrośnie do 347 milionów przed końcem 2013r.* Microsoft’s Outlook jest jednym z najbardziej popularnych klientów poczty elektronicznej w dużych firmach, został zainstalowany na 476 milionach komputerów.* Entourage posiadał 4 miliony użytkowników w 2009, szacuje się że liczba jego użytkowników wzrośnie trzykrotnie i osiągnie 12 milionów do końca 2013 roku .* Gartner ocenia, iż MS Exchange ma 48% rynku, a analizy IDC wskazują na 52%. Ferris Research zbadał 917 międzynarodowych korporacji, wśród nich aż 65% posługuje się MS Exchange. * Źródło: The Radicati Group, 2009
Wszystko opiera się o e-mail … W roku 2009, statystyczny pracownik biurowy wysyłał dziennie 167 wiadomości. Dziennie emaile jednego pracownika dostarczają 20MB danych do przechowywania.* Przeciętny pracownik biurowy spędził jedną czwartą czasu przeznaczonego na prace wymieniając różne emaile. Dla porównania, czas spędzony na spotkaniach to ok 14% dnia pracy, a rozmowy telefoniczne to 9%.* Ile czasu spędzasz wprowadzając dane do CRM? Jak możesz się zabezpieczyć, aby informacje trafiły do CRM i sprawić by ludzie zajmujący się tym byli bardziej efektywni? * Źródło: The Radicati Group, 2009
Problemy z wpisywaniem danych w CRM 09/18/09 Problemy z wpisywaniem danych w CRM Specjaliści od rozwiązań CRM nie mogą sobie pozwolić by procesy i technologie związane z wdrożeniem zawiodły. Forrester przeanalizował 133 firmy używające aplikacji CRM od renomowanych dostawców. Opisane zagrożenia mogą stać się przyczyną porażki projektu. 22% problemów powodowane jest błędem człowieka. Zagłębiając się w zagrożenia wymieńmy najważniejsze: wolne przyswajanie wiedzy użytkowników (49%); niedostateczna uwaga poświęcona procesowi zmian (36%); trudności w adaptacji organizacji do nowych rozwiązań (15%). * Źródło: Forrester, 2009 http://www.forrester.com/rb/Research/risk-proof_culture_for_crm/q/id/48381/t/2
09/18/09 09/18/09 NAJWAŻNIEJSZE WYZWANIA PRZY ADAPTACJI CRM Użytkownicy spędzają większą część czasu pracy korzystając z MS Outlook i są niezadowoleni gdy muszą przepisywać dane do systemów CRM. 6
Zagadnienie 1: Ludzie Problemy z adaptacją przy wdrożeniach CRM: e-maile są najczęstszym środkiem komunikacji w biurze; tworzone i przechowywane np. w MS Outlook Ręczne przenoszenie danych do CRM zabiera dużo czas, który można by przeznaczyć na sprzedaż i opiekę nad klientami. Użytkownicy zarządzają swoją skrzynką. Klient poczty posiada też funkcje książki adresowej, kalendarzy, zadań itp..
Zagadnienie 2: Strona Klienta-Plug ins dla CRM Większość firm oferujących CRM dostarcza do nich wtyczki (plug-in), ALE Muszą one zostać zainstalowane na każdym komputerze Muszą być nadzorowane i często są odpłatne Przy aktualizacji CRM wszystkie wtyczki muszą zostać na nowo zainstalowane. Rozwiązanie takie nie skaluje się Nie oferują granulacji praw dostępu
Rozwiązanie: Server-side CRM Integration Riva Integration Server dla Microsoft Exchange dostarcza proste rozwiązanie - połączenie serwera poczty z CRM dla wszystkich użytkowników Exchange. Proste do wprowadzenia i obsługi Polityki dla praw dostępu Pojedyncze logowanie do systemów poprzez klienta poczty “To nie tylko synchronizacja! Riva zapewnia zintegrowane środowisko i współdziałanie .”
Integracja po stronie serwera 09/18/09 09/18/09 Riva – łączy systemy transparentnie Integracja po stronie serwera CRM MS Dynamics CRM MS Dynamics NAV MS SharePoint Salesforce Oracle CRM SAP CRM SugarCRM SageCRM Saleslogix NetSuite CRM GoldMine info@hand Serwer Użytkownik WIN Mac Klient Outlook Outlook Web Access Entourage BlackBerry ActiveSync mobile devices brak plug-in’ów całość potrzebnej informacji zawsze dla każdego klienta i urządzenia dwukierunkowa synchronizacja 10
Korzyści: Biznesowe i Finansowe 09/18/09 09/18/09 Korzyści: Biznesowe i Finansowe Wspomaga aktywności wymagające pracy zespołowej Podnosi produktywność firmy bez znaczących kosztów i zmian w obecnych systemach Zwiększa zyskowność poprzez łatwe zapewnienie dostępu do spójnej informacji Poprawia wiarygodność prognoz sprzedaży Oferuje pracownikom wsparcie w postaci: Łatwiejszej adaptacji bez zmian sposobu pracy Prostoty użytkowania, z każdego miejsca i w dowolnym czasie A w rezultacie zapewnia więcej czasu na priorytetowe zadania 11
Korzyści: Techniczne i Operacyjne 09/18/09 09/18/09 Korzyści: Techniczne i Operacyjne No-touchTM integration (nie ma potrzeby instalowania oprogramowania po stronie użytkownika) Transparentny dla Exchange® i CRM Nie wymaga zmian w konfiguracji otoczenia sieciowego oraz zmian w ustawieniach firewall Zmienia wszystkich klientów Exchange ( w tym Outlook, Outlook Web Access, Entourage, RiM BlackBerry i inne urządzenia mobilne z ActiveSync) w zintegrowanych klientów CRM ze wsparciem dla pracy poza biurem także bez dostępu on-line 12
Riva Integration Server: Informacje
Riva Integration Server: Informacje Microsoft Outlook Microsoft Outlook CRM System
Riva - Największa z zalet : Prostota 09/18/09 09/18/09 Riva - Największa z zalet : Prostota Jednorazowa instalacja na serwerze – NIE TRZEBA instalować wtyczek Transparentna, dwukierunkowa synchronizacja spotkań, rozmów telefonicznych, zadań, notatek, kontaktów, danych klientów Transparentna synchronizacja CRMowych szans, wycen i projektów z Outlook® i Entourage. *Synchronized modules are CRM specific 15
Użytkownik robi to raz– w CRM albo w Outlook! 09/18/09 09/18/09 Użytkownik robi to raz– w CRM albo w Outlook! Wykorzystanie trybów off-line i on-line dowolnego klienta Exchange dla: Tworzenia / edytowania kont klientów w CRM Tworzenia / edytowania kontaktów w CRM Tworzenia / edytowania spotkań w CRM Tworzenia / edytowania zadań w CRM Wglądu do notatek i projektów 16
09/18/09 09/18/09 Riva ConnectBarTM i SmartConvertTM Automatyczne konwertowanie danych do CRM Riva SmartConvert Drop FoldersTM : Przetwarza wszystkie dane z korespondencji w MS Outlook prosto do CRM. Opcja drag-n-drop pozwala od ręki stworzyć nowe projekty, szanse, zgłoszenia serwisowe, wyceny, kontakty, konta, zadania i spotkania. Riva ConnectBarTM: Wgląd, edycja i możliwość usunięcia zadań, notatek, wycen i projektów prosto z klienta poczty email. Odwiedź: www.omni-ts.com/crm-integration 17
SmartConvertTM Folders – email 09/18/09 09/18/09 18
09/18/09 09/18/09 Kontakty, kalendarz, projekty i współdziałanie – przykładowe ekrany aplikacji 19
Kontakty z CRM w Outlook 09/18/09 Kontakty z CRM w Outlook
09/18/09 Zarządzanie czasem w CRM od razu z poziomu Outlook (przypisane kategorie CRM)
Outlook Inbox – nowy mail 09/18/09 Outlook Inbox – nowy mail
Przenoszenie informacji do CRM 09/18/09 Przenoszenie informacji do CRM
09/18/09 Otwarcie „szansy” z poziomu Outlooka dostarcza widok z podsumowaniem w CRM
Kliknij i zobacz otwarte projekty w CRM 09/18/09 Kliknij i zobacz otwarte projekty w CRM
09/18/09 09/18/09 Co w planach? Omni wyznacza sobie cel dostarczenia rozwiązanń dla jeszcze większej ilości systemów CRM. Priorytety dla wdrożeń nowych funkcjonalności bazują na zapotrzebowaniu zgłaszanym przez naszych klientów inwestujących w integrację ze swoimi systemami CRM. W 2010 planujemy dodatkowo integrować RIVA z : SAP CRM (Q1, 2010) Google Apps (Q1, 2010) Zimbra Lotus Notes Cisco Postpath Microsoft AX 26
Podsumowując: wzrost satysfakcji i szybki zwrot z inwestycji 09/18/09 09/18/09 Podsumowując: wzrost satysfakcji i szybki zwrot z inwestycji Riva sprawia iż zyskasz więcej czasu dla swoich klientów. Riva łączy w sposób przejrzysty Exchange i twojego CRM byś mógł zwiększyć sprzedaż ,wydajność i czas na projekty. Riva okazuje się bardzo satysfakcjonującym rozwiązaniem także dzięki możliwości szybkiego nauczenia się produktu. Riva sprawi iż twoja inwestycja w Exchange® i CRM szybko się zwróci! 27
Riva – integracja po stronie serwera CRM Integrations SQL Integrations MS Dynamics CRM MS Dynamics NAV MS SharePoint Salesforce Oracle CRM SAP CRM SugarCRM SageCRM Saleslogix NetSuite CRM GoldMine info@hand And others... MS SQL Server Oracle MySQL Postgres
W wypadku zainteresowania zapraszamy do kontaktu. 09/18/09 09/18/09 W wypadku zainteresowania zapraszamy do kontaktu. Wolfgang Berger Business Development Omni Technology Solutions EMEA wberger@omni-ts.com www.omni-ts.com +49.8192.99733.25 29