Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Międzylesie na lata Konsultacje w sprawie projektu uchwały Rady Gminy dotyczące wyznaczenia obszaru.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Wsparcie rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata Rzeszów, r.
Rewitalizacja Miasta Gniezna Konsultacje społeczne
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Włocławski Obszar funkcjonalny
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Ustawa o rewitalizacji. Nowe możliwości dla miast
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miasto Sochaczew
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy – potrzeba opracowania dokumentu w przypadku aplikowania gminy o środki unijne Cmolas, marzec 2016r.
Lokalny Program Rewitalizacji - szansą odradzania się miast. Milicz, 17 grudnia 2004.
Rewitalizacja w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Propozycje obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Urząd Miasta Bydgoszczy Bydgoszcz, 3 sierpnia 2016.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Paczków do roku 2023.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
I SPOTKANIE KONSULTACYJNE ROZPOCZYNAJĄCE OPRACOWANIE Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Serniki na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Rachanie na lata
Program Rewitalizacji Gminy Boniewo
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Program Rewitalizacji Gminy Międzylesie na lata Konsultacje społeczne nad dokumentem i postępy realizacji r.
Program Rewitalizacji Gminy Międzylesie na lata Konsultacje społeczne nad dokumentem i postępy realizacji r.
SPOTKANIE INFORMACYJNE I WARSZTATY
Gmina Supraśl Od NOWA Rewitalizacja Supraśl 16 lutego 2017 roku.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Warsztat projektowy nr 2
Gminny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kock na lata
Program Rewitalizacji dla Gminy Kęsowo na lata
Konsultacje społeczne projektu uchwały o wyznaczeniu obszarów zdegradowanych i obszarów do rewitalizacji Jacek Kwiatkowski, Marcin Papuga Fundacja Małopolska.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Warsztat konsultacyjny nr 2
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Brzesko na lata
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata Warsztat projektowy Temat: wizja i przedsięwzięcia podobszarów rewitalizacji.
Program Rewitalizacji – Gmina Białowieża
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Warsztat konsultacyjny nr 2
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Międzylesie na lata Konsultacje w sprawie projektu uchwały Rady Gminy dotyczące wyznaczenia obszaru zdegradowanego i rewitalizowanego r.

Plan spotkania: 1. Podstawowe informacje o procesie rewitalziacji i możliwości dofinansowania działań; 2. Prezentacja metodologii określenia obszaru zdegradowanego i rewitalizowanego; 3. Prezentacja obszaru wsparcia; 4. Prezentacja projektu granic obszaru zdegradowanego i rewitalizowanego; 5. Zbieranie uwag, sugestii i opinii dot. diagnozy i projektu granic.

Rewitalizacja: "kompleksowy proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powia ̨ zane wzajemnie przedsie ̨ wzie ̨ cia obejmuja ̨ ce kwestie społeczne oraz gospodarcze lub przestrzenno-funkcjonalne lub techniczne lub środowiskowe), integruja ̨ ce interwencje ̨ na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji".

Źródła finansowania rewitalizacji z budżetu UE (w ramach RPO WD) Działanie 6.3. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów (EFRR) oraz : 1.3 Rozwój przedsie ̨ biorczości (EFRR) 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach uz ̇ yteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym (EFRR) 3.4 Wdraz ̇ anie strategii niskoemisyjnych (EFRR) 4.3 Dziedzictwo kulturowe (EFRR) 5.2 System transportu kolejowego (EFRR) 6.1 Inwestycje w infrastrukture ̨ społeczna ̨ (EFRR) 8.2 Wsparcie osób poszukuja ̨ cych pracy (EFS) 8.3 Samozatrudnienie, przedsie ̨ biorczość oraz tworzenie nowych miejsc pracy (EFS) 9.1 Aktywna integracja (EFS) 9.2 Doste ̨ p do wysokiej jakości usług społecznych (EFS) 9.4 Wspieranie gospodarki społecznej (EFS)

Działanie 6.3. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów 6.3.A Remont, przebudowa, rozbudowa, adaptacja, wyposażenie istniejących zdegradowanych budynków, obiektów, zagospodarowanie terenów i przestrzeni (np. monitoring miejski lub dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób niepełnosprawnych) – w celu przywrócenia lub nadania im nowych funkcji społecznych, kulturalnych, gospodarczych, edukacyjnych lub rekreacyjnych. 6.3.B Remont, odnowe ̨ cze ̨ ści wspólnych wielorodzinnych budynków mieszkalnych (nie ma moz ̇ liwości budowy nowych obiektów).

Uwaga! Moz ̇ liwe sa ̨ działania poprawiaja ̨ ce efektywność energetyczna ̨ obiektów. Wartość takich inwestycji nie moz ̇ e przekraczać 49% wartości wydatków kwalifikowalnych na pojedynczy budynek w projekcie.

Kto może aplikować w ramach Działania 6.3? jednostki samorza ̨ du terytorialnego, ich zwia ̨ zki i stowarzyszenia; jednostki organizacyjne JST; wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe; towarzystwa budownictwa społecznego; organizacje pozarza ̨ dowe; kościoły, zwia ̨ zki wyznaniowe oraz osoby; instytucje kultury; LGD; podmioty lecznicze.

Zaliczki: TAK, do 40% przyznanej kwoty dofinansowania. Dofinansowanie: 85% - W przypadku projektów nieobje ̨ tych pomoca ̨ publiczna ̨.

Warunek otrzymania dofinansowania w ramach Działania 6.3. RPO WD Wszystkie projekty planowane do realizacji musza ̨ być uje ̨ te w Gminnym Programie Rewitalizacji. GPR musi być przygotowany zgodnie z Wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju oraz wytycznymi programowymi IZ RPO WD dotycza ̨ cymi zasad przygotowania lokalnych programów rewitalizacji w perspektywie finansowej

Inne projekty wpisane do GPR - przedstawiane we wnioskach o dofinansowanie w innych działaniach niż 6.3. będą preferowane w ramach działań: 1.3 Rozwój przedsie ̨ biorczości (EFRR); 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach uz ̇ yteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym (EFRR); 3.4 Wdraz ̇ anie strategii niskoemisyjnych (EFRR); 4.3 Dziedzictwo kulturowe (EFRR); 5.2 System transportu kolejowego (EFRR); 6.1 Inwestycje w infrastrukture ̨ społeczna ̨ (EFRR); 8.2 Wsparcie osób poszukuja ̨ cych pracy (EFS); 8.3 Samozatrudnienie, przedsie ̨ biorczość oraz tworzenie nowych miejsc pracy (EFS); 9.1 Aktywna integracja (EFS); 9.2 Doste ̨ p do wysokiej jakości usług społecznych (EFS); 9.4 Wspieranie gospodarki społecznej (EFS).

Działania rewitalizacyjne muszą być ujęte w Gminnym Programie Rewitalizacji - GPR. GPR musi być przygotowany zgodnie z Ustawą z dnia 9 października 2015 roku o rewitalizacji, Wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju oraz Wytycznymi programowymi IZ RPO WD dotycza ̨ cymi zasad przygotowania programów rewitalizacji w perspektywie finansowej

Uwaga! Wpisanie projektu do GPR, a następnie złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach ogłoszonego naboru NIE DAJE GWARANCJI DOFINANSOWANIA. O dofinansowaniu decydować będzie ocena ekspertów. Liczba przyznanych przez nich punktów będzie decydowała o miejscu na liście rankingowej.

Aktualny etap prac: -Badanie ankietowe mieszkańców – ZAKOŃCZONO; -Nabór zgłoszeń z propozycjami projektów do wpisania do GPR ZAKOŃCZONO; -Diagnoza i wyznaczenie obszaru wsparcia – ZAKOŃCZONO; -Konsultacje projektu uchwały o wyznaczeniu obszaru wsparcia – ZAKOŃCZONO.

Uwagi, sugestie, opinie można było składać do dnia 30 września: -pisemnie z dopiskiem „GPR” na adres: Urząd Miasta i Gminy w Międzylesiu, ul. Pl. Wolności 1; -ustnie: Referat Infrastruktury Technicznej i Gospodarki, UMiG w Międzylesiu, ul. Plac Wolności 1 lub tel: w.26; -mailowo na adres oraz w trakcie spotkania, jakie odbyło się w dniu 15 września br. Uwag/propozycji zmian do metodologii NIE

Kolejne etapy pracy nad GPR: -Opracowanie projektu GPR; -Konsultacje społeczne projektu GPR; -Opracowanie projektu po konsultacjach; -konsultacje z ok. 14 organami i urzędami; -wprowadzenie ewentualnych modyfikacji; -Uchwała o przyjęciu GPR; -Ocena GPR przez UMWD - akceptacja lub wezwanie do uzupełnień.

Wybór obszaru wsparcia

Główne problemy - Najczęstsze głosy mieszkańców: Gmina Międzylesie potrzebuje ożywienia: -Gospodarczego; -Przestrzennego; -Środowiskowego;.

Główne problemy społeczne - Najczęstsze głosy mieszkańców: Problemy o najwyższej ilości wskazań „bardzo ważny” -Bezrobocie; -Ubóstwo; -Odpływ młodych i dobrze wykształconych osób; -Patologie;

Główne problemy dot. jakości życia - Najczęstsze głosy mieszkańców: Problemy o najwyższej ilości wskazań „bardzo ważny” -Zły stan budynków mieszkalnych i zabytków; -Niedostosowanie infrastruktury do potrzeb osób starszych; -Brak poczucia bezpieczeństwa.

Główne problemy ekonomiczne i gospodarcze - Najczęstsze głosy mieszkańców: Problemy o najwyższej ilości wskazań „bardzo ważny” -Niska jakość terenów inwestycyjnych; -Niewystarczające wsparcie dla MŚP; -Zły stan; -Niski poziom dostępności usług.

Cechy i elementy programów rewitalizacji 1.Kompleksowość programu rewitalizacji - nie tylko infrastruktura 2.Koncentracja programu rewitalizacji - obszar rewitalizowany - zdegradowany 3.Komplementarność projektów rewitalizacyjnych/przedsie ̨ wzie ̨ ć rewitalizacyjnych - pomiędzy sobą i w stosunku do wcześniejszych projektów 4.Realizacja zasady partnerstwa i partycypacja - współtworzenie, konsultowanie i koordynowanie

Obszar wsparcia zgodnie z ustawą: terytorium gminy znajdujące się w „stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych, w szczególności bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, a także niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym, można wyznaczyć jako obszar zdegradowany w przypadku występowania na nim ponadto co najmniej jednego z następujących negatywnych zjawisk: 1) gospodarczych; 2) środowiskowych; 3) przestrzenno-funkcjonalnych; 4) technicznych.

1) gospodarczych – w szczególności niskiego stopnia przedsiębiorczości, słabej kondycji lokalnych przedsiębiorstw lub 2) środowiskowych – w szczególności przekroczenia standardów jakości środowiska, obecności odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub stanu środowiska, lub 3) przestrzenno-funkcjonalnych – w szczególności niewystarczającego wyposażenia w infrastrukturę techniczną i społeczną lub jej złego stanu technicznego, braku dostępu do podstawowych usług lub ich niskiej jakości, niedostosowania rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niskiego poziomu obsługi komunikacyjnej, niedoboru lub niskiej jakości terenów publicznych, lub 4) technicznych – w szczególności degradacji stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkaniowym, oraz niefunkcjonowaniu rozwiązań technicznych umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych, w szczególności w zakresie energooszczędności i ochrony środowiska”.

Wyznaczając obszar zdegradowany posłużono się następującymi kryteriami: 1. Kryterium społeczne I: Wysoki poziom ubóstwa i wykluczenia społecznego Wskaźnik: liczba rodzin korzystających z dodatków mieszkaniowych na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku; 2. Kryterium społeczne II: Wysoki poziom bezrobocia Wskaźnik: liczba osób długotrwale bezrobotnych (zarejestrowanych) na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku; 3. Kryterium społeczne III: Ujemne saldo demograficzne / zmniejszająca się liczba ludności obszaru („wyludnianie” się obszaru gminy) Wskaźnik: Stosunek liczby mieszkańców (zarejestrowanych na pobyt stały) w 2015 roku do liczby mieszkańców w 2011 roku; 4. Kryterium gospodarcze: Niski poziom przedsiębiorczości Wskaźnik: Liczba nowopowstałych przedsiębiorstw w latach 2012 – 2015 (ostatnich trzech latach) w stosunku do ogólnej liczby przedsiębiorstw.

Wybór obszaru do analizy Przy wyborze obszaru będącego przedmiotem oceny stopnia zdegradowania (to jest zmierzenia poszczególnych kryteriów wybranymi i przedstawionymi powyżej wskaźnikami), posłużono się kryterium pierwszym, według którego odrzucono miejscowości, które zgłosiły mniej niż 5 projektów oraz nie charakteryzowały się koncentracją wszystkich negatywnych zjawisk. Działanie to jest także uzasadnione koniecznością zawężenia obszaru zgodnie z kryterium wielkości obszaru wsparcia (20% całości Gminy) i liczby ludności (30%). Analiza następujących miejscowości: Międzylesie; Domaszków; Roztoki ; Długopole Górne; Różanka.

nazwa ulicy Wysoki poziom ubóstwa i wykluczenia społecznego (SFERA SPOŁECZNA) Wysoki poziom bezrobocia (SFERA SPOŁECZNA) Ujemne saldo demograficzne / zmniejszająca się liczba ludności obszaru („wyludnianie” się obszaru gminy) (SFERA SPOŁECZNA) Niski poziom przedsiębiorczości (SFERA GOSPODARCZA) Wskaźnik: liczba rodzin korzystających z dodatków mieszkaniowych na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku; Wskaźnik: liczba osób długotrwale bezrobotnych (zarejestrowanych) na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku; Wskaźnik: Stosunek liczby mieszkańców (zarejestrowanych na pobyt stały) w 2015 roku do liczby mieszkańców w 2011 roku; Wskaźnik: Liczba nowopowstałych przedsiębiorstw w latach 2012 – 2015 (ostatnich trzech latach) w stosunku do ogólnej liczby przedsiębiorstw. ulica x vvxv ulica y vvvv ulica z xxvv vvxv xxvv xvvv xvvv xxvv xvxv vvvv

Dodatkowo obszar rewitalizowany nie może obejmować więcej niż: -20% terytorium gminy; -30% mieszkańców gminy. Preferencja obszarów o dużej ilości mieszkańców.

Aby spełnić zasady zawarte w Ustawie, założono możliwość zakwalifikowania się danych ulic do obszaru pod warunkiem osiągnięcia wszystkich czterech wskaźników.

WYZNACZAJĄC OBSZAR: 1.odrzucono miejscowości, które zgłosiły mniej niż 5 projektów; 2.oraz nie charakteryzowały się koncentracją wszystkich negatywnych zjawisk. Działanie to jest uzasadnione koniecznością zawężenia obszaru zgodnie z kryterium wielkości obszaru wsparcia (20% całości Gminy) i liczby ludności (30%).

nazwa ulicy Ogólna liczba mieszkańców (osób zameldowanych na pobyt stały) w 2015 roku Wybór ulic o wysokim wskaźniku długotrwałego bezrobocia (powyżej 30 osób na 1000 mieszkańców) Wybór ulic na podstawie wysokiego wskaźnika ilości rodzin korzystających z dodatków mieszkaniowych (powyżej 15 rodzin na 1000 mieszkańców) Wybór ulic o ujemnym saldzie demograficznym (wybór ulic, w których zmniejszyła się liczba ludności) Wybór ulic o niskim wskaźniku przedsiębiorczości i powstawania nowych przedsiębiorstw w latach (poniżej 0,30) Wojska Polskiego (Międzylesie) 553 VVVV Władysława Syrokomli (Międzylesie) 25 VVVV Polna (Międzylesie)19 V VV Waryńskiego (Międzylesie)311 VVVV Tysiąclecia Państwa Polskiego (Międzylesie) 89 V V Lipowa (Międzylesie)162 VVV Kościelna (Międzylesie)53 V VV Plac Wolności (Międzylesie)452 VVVV Powstańców Śląskich (Międzylesie) 87 V Kolejowa (Międzylesie)93 V VV Trzydziestolecia PRL (Międzylesie) 33 V V Jana Sobieskiego (Międzylesie) 151 VVVV Juliusza Słowackiego (Międzylesie) 146 VV V Warszawska (Międzylesie)103 Kolejowa (Domaszków)495 VVVV Międzyleska (Domaszków)177 VVVV Górna (Domaszków)140 VV Roztoki431 V VV Długopole Górne718 V VV Różanka317 V VV Razem4555

nazwa ulicy Ogólna liczba mieszkańców (osób zameldowanych na pobyt stały) w 2015 roku Wojska Polskiego (Międzylesie)553 Władysława Syrokomli (Międzylesie)25 Waryńskiego (Międzylesie)311 Plac Wolności (Międzylesie)452 Jana Sobieskiego (Międzylesie)151 Kolejowa (Domaszków)495 Międzyleska (Domaszków)177 Razem2164 Tabela. Zakres obszaru zdegradowanego (obszaru zagrożonego) i rewitalizowanego

Rodzaj wskaźnika Wartość wskaźnika dla wybranego obszaru zdegradowanego Wartość wskaźnika dla wybranego obszaru rewitalizowanego Wartość referencyjna wskaźnika dla całej gminy Międzylesie Osiągnięcie założeń Gminnego Programu Rewitalizacji Wskaźnik: liczba rodzin korzystających z dodatków mieszkaniowych na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku 25,88 12,19 Kryterium spełnione Wskaźnik: liczba osób zarejestrowanych długotrwale bezrobotnych na 1 tysiąc mieszkańców w 2015 roku 51,76 48,77 Kryterium spełnione Wskaźnik: Stosunek liczby mieszkańców (zarejestrowanych na pobyt stały) w 2015 roku do liczby mieszkańców w 2011 roku 0,94 0,96 Kryterium spełnione Wskaźnik: Liczba nowopowstałych przedsiębiorstw w ostatnich trzech latach (2012 – 2015) względem ogólnej ilości przedsiębiorstw 0,209 0,215Kryterium spełnione Utworzony w Gminie Międzylesie obszar wsparcia osiągnął następujące wartości:

Kryterium zawarte w Wytycznych Wymagana wartość wskaźnika Wartość wskaźnika dla obszaru rewitalizowanego Kryterium wielkości obszaru rewitalizowanego mniej niż 20%1,04% Kryterium ilości mieszkańców obszaru rewitalizowanego mniej niż 30%29,6% Tabela. Spełnienie kryteriów wielkości i ilości mieszkańców obszaru rewitalizowanego

Dziękuję za uwagę, Kamil Bromski Agencja Rozwoju Innowacji SA Ul. Ostródzka Wrocław Tel