Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE
Marketing rekrutacyjny – komunikacja oraz działania 2 Komunikacja zewnętrzna – klucz do,,sprzedania’’ naszej oferty Nasze działania kierujemy do grupy docelowej Główny cel: wzbudzić zainteresowanie Marketing rekrutacyjny – nowe podejście do procesu rekrutacji Składowe: marketing i sprzedaż
Marketing rekrutacyjny– gdzie go wykorzystać? 3 Ogłoszenie, strona internetowa Prasa, radio, telewizja Artykuły sponsorskie, PR+ inne formy marketingu Social media
Nowe formy rekrutacji - jak skutecznie rekrutować wykorzystując nowoczesne narzędzia 4 Viral recruiting viral markeitng Buzz recruiting buzz marketing Guerilla recruiting guerilla marketing Rekrutacja sensoryczna marketing sensoryczny Scouting Grywalizacja
Marketing szeptany w rekrutacji 5 Marketing szeptany ma również swój odpowiednik w rekrutacji Marketing szeptany działamy by uzyskać pozytywne rekomendacje od klientów na temat naszej usług w rekrutacji działamy by wzbudzić pozytywne opinie, rekomendacje o pracy właśnie u nas Gdzie? W środowisku potencjalnych pracowników - wydarzenia employer-brandingowe/program referencyjny
Marketing wirusowy w rekrutacji 6 Viral marketing -> inicjujemy takie działania by potencjalne grupy same rozpowszechniają informacje o nas W rekrutacji treści niezwiązane z samym procesem powodują, że potencjalni kandydaci mówią o pracy u nas
Marketing partyzancki w rekrutacji 7 Guerilla marketing -> niekonwencjonalne techniki, promowanie naszego produktu W rekrutacji np.:
Marketing sensoryczny w rekrutacji 8 Marketing sensoryczny angażujemy zmysły, by wywołać konkretne skojarzenia W rekrutacji np.:
Scouting w rekrutacji 9 Rekruter dociera do potencjalnych kandydatów w miejscach gdzie bywa najczęściej np. w sklepach i restauracjach, obecna praca, typowe dla danej grupy serwisy społecznościowe, miejsca relaksu
Grywalizacja w rekrutacji 10 Wykorzystanie formy znanej z gier wzrost zaangażowania, modyfikacja zachowania
Wizerunek firmy – jak o niego dbać, gdzie rozpowszechniać, aby trafiał do grup docelowych 11 Na wizerunek naszej firmy wpływa w dużej mierze: sposób prowadzenia procesu rekrutacji atrakcyjność wykorzystywanych narzędzi opinia na rynku opinia wśród grupy docelowej nasza obecność na rynku social media strona internetowa Rekomendacje, opinie wśród naszych pracowników
12 Wizerunek firmy –gdzie rozpowszechniać, aby trafiał do grup docelowych Online: portale pracy Storna internetowa organizacji ( oferty pracy) Social media Nowe formy rekrutacji: viral, grywalizacja,
13 Edukacja w rekrutacji: współpraca z uczelniami, staże, targi pracy, dni otwarte w naszej firmie Wizerunek firmy –gdzie rozpowszechniać, aby trafiał do grup docelowych
14 Wizerunek firmy –gdzie rozpowszechniać, aby trafiał do grup docelowych Portale branżowe: Goldenline LinkedIn Kluczem w rekrutacji, poprzez portale branżowe jest: -Atrakcyjne przedstawienie oferty -Indywidualne podejście oraz treść skierowana właśnie do tego kandydata -Krótkie, ale trafne informacje o nas -Bieżąca komunikacja -Feedback
15 Dobre praktyki – skuteczna rekrutacja Luxoft
16 Hard Rock Cafe
HCL Technologies 17
Siemens 18
PODSUMOWANIE 19 1.Bądźmy świadomi zmian na rynku pracy 2.Wykorzystujmy nowe formy rekrutacji 3.Wdrażajmy zmiany tak, by nasz wizerunek był pozytywna marką 4.Opierajmy się na dobrych praktykach i wzorcach
Kontakt Martyna Ładkowska kom Jobhouse Sp. z o.o. al. Grunwaldzka Gdańsk tel fax