Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Advertisements

KODEKS 2.0.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Podstawy systemu operacyjnego
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Poznajemy pulpit.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Temat : Okna - większe i mniejsze, czyli operacje na oknach programu
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
Z KLASĄ ..
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Koło ROBOTyki Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Co to jest spacer edukacyjny?
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
Programowanie dla każdego
(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Schemat przykładowej lekcji, podczas której uczniowie samodzielnie wykonali program – „horoskop”. Nauczyciel: Anna Noworzyn.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Matematyka małego informatyka
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
czyli wstęp do programowania
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie

Cele lekcji: Uczniowie po zajęciach znają: ikonę programu Scratch; główne elementy programu: scenę, duszka; podstawowe bloczki sterujące duszkiem. Uczniowie po zajęciach potrafią: uruchomić program; uruchomić skrypty duszka; wyszukać właściwy bloczek; przyspieszyć/zwolnić ruch duszka; ustalić ruch duszka „prawo-lewo”; napisać prostą procedurę sterującą duszkiem; zmodyfikować wcześniej stworzoną procedurę, zmienić tło.

Tok zajęć dydaktycznych: Zabawa ruchowa „Jesteśmy robotami” Wykonywanie poleceń nauczyciela; Zabawa w parach – jedno dziecko jest robotem, drugie jest programistą Metody: Pogadanka połączona z burzą mózgów, ćwiczenia sterujące w parach, samodzielna praca przy komputerze

Przedstawienie uczniom nowego programu: Poznanie Kota Scratch’a i ikony programu Omówienie przycisków. Uruchomienie programu; Poznanie elementów ekranu; Uruchomienie i Zatrzymanie skryptów; Maksymalizacja sceny;

Burza mózgów „Jak poruszyć kota?” Swobodne wypowiedzi uczniów; Odszukanie właściwego bloczka; Przesuniecie bloku z zasobnika i sprawdzenie działania; Zabawa ze zmianą liczby kroków;

Burza mózgów „Jak poruszyć kota?” Dodanie kolejnych bloczków Wprowadzenie bloku „jeżeli na brzegu, odbij się”

Burza mózgów „Jak poruszyć kota?” Co się dzieje? Kot chodzi na głowie! Ustalenie stylu obrotu

Uruchomienie procedury sterującej Burza mózgów „Jak uruchomić program duszka na pełnej scenie?” Odszukanie i dodanie bloczka rozpoczęcia procedury

Zabawy z bloczkami Bloczki KONTROLIDodanie bloczka ZAWSZE

Zabawy z bloczkami Bloczki WYGLĄDU Dodanie bloczka POWIEDZ …

Zabawy z bloczkami Burza mózgów „Co zrobić, żeby kot mówił, co kilka kroków?”

Zabawy z bloczkami Dodawanie kolejnych wypowiedzi

Zmiana wyglądu sceny i duszka Dodanie tłaZmiana wielkości duszka

Zmiana wyglądu sceny i duszka

Podsumowanie lekcji Jak uruchomić program Scratch? Jak w programie nazywamy kotka? Gdzie porusza się kotek? Jakie bloczki poznaliśmy i jak działają? Jak tworzymy skrypt kota, który chodzi i mówi?

Grupa zaawansowana Dodawanie dźwiękuDodawanie drugiego duszka