Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Prezentacje.
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Przypomnienie wiadomości o PowerPoincie
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Opracował: Marek Badura Instytut Klimatyzacji i Ogrzewnictwa I-33
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Tworzenie prezentacji
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających,
SPRZĘT PREZENTACYJNY W EDUKACJI
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Zasady tworzenia dobrych prezentacji i pokaz możliwości MSPower Pointa
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. K. K. Baczyńskiego w Lublinie ul. Magnoliowa 8; Lublin; Tel/Fax: Projekt.
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
Przygotowanie dobrej prezentacji
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
Tworzenie prezentacji w PowerPoint
Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?
Formy organizacyjne muszą być dostosowane do: -zadań dydaktycznych, -wieku, -możliwości uczniów.
Prezentacja w Power Point
Cele kształcenia.
Prezentacje multimedialne
Przygotowanie dobrej prezentacji
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Mgr Piotr Topolski.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Tworzenie prezentacji multimedialnej
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Przygotowanie prezentacji mówionej
Prezentacje multimedialne
Komunikacja.
Komunikacja.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dostępność stron internetowych Wprowadzenie do WCAG Dział ds. Osób Niepełnosprawnych ul. Retoryka 1/ Kraków tel.: , fax.:
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Prezentacje multimedialne
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Zapis prezentacji:

Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika ŚRODKI DYDAKTYCZNE Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika

Definicja Środki dydaktyczne - są to przedmioty, które dostarczając uczącym się określonych bodźców zmysłowych oddziałujących na ich wzrok, słuch, dotyk, ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości (Cz. Kupisiewicz, 1995).

Podział środków dydaktycznych Audio- taśmy, kasety, płyty gramofonowe, audycje radiowe, płyty CD (magnetofon, gramofon, odbiornik radiowy, odtwarzacz CD) Wizualne- foliogramy, przezrocza, mikroklisze, filmy nieme, plakaty, plansze, programy komputerowe, kasety wideo (grafoskop, czytnik, projektor, komputer, monitor)

Podział środków dydaktycznych cd. Audiowizualne- fotoprzezrocza, filmy dydaktyczne, programy telewizyjne, kasety wideo, wideopłyty, programy komputerowe (projektor, odbiornik TV, magnetowid, mikrokomputer, projektor multimedialny).

Funkcje środków dydaktycznych Środki dydaktyczne spełniają w procesie kształcenia następujące funkcje: kształcącą- są narzędziem rozwijania zdolności poznawczych u uczących się dydaktyczną- stanowią istotne źródło zdobywanych przez uczących się wiadomości i umiejętności, ułatwiają weryfikację hipotez i sprawdzanie stopnia opanowania wiedzy.

Zastosowanie środków dydaktycznych umożliwiają poznawanie określonych zjawisk i procesów poprzez ich reprezentowanie lub pośredniczenie między nimi; wspomagają myślenie: analiza, synteza, porównywanie określonych rzeczy, zjawisk, formułowanie określonych uogólnień; zastępują lub uzupełniają czynności dydaktyczne nauczyciela;

Zastosowanie środków dydaktycznych cd. kształtują postawy i emocjonalny stosunek do rzeczywistości; rozwijają działalność przekształcania rzeczywistości; umożliwiają upoglądowienie procesu dydaktycznego

Audiowizualne środki dydaktyczne Środki te, a za ich pośrednictwem materiały dydaktyczne stosowane w procesie dydaktycznym powinny: Potęgować zainteresowanie przekazywaną wiedzą; Wzmagać motywację uczenia się; Zwiększać zrozumiałość i jasność przekazu treści naukowych;

Audiowizualne środki dydaktyczne cd. 4) Zapewniać przejście od spraw konkretnych do abstrakcyjnych i na odwrót; 5) Eksponować powiązanie teorii z praktyką; 6) Powodować bliższy i silniejszy związek kształcenia z postępem; 7) Zwiększać efektywność kształcenia; 8) Wspomagać realizację jedności kształcenia i wychowania (E. Smak, 1991).

Metodyka zastosowania środków dydaktycznych wzrokowych Oglądane przedmioty powinny znajdować się w zasięgu wzroku uczących się; Czas ekspozycji powinien być dostatecznie długi, aby umożliwił rozumienie całości; Umiarkowana ilość jednocześnie pokazywanych przedmiotów; Przy korzystaniu ze schematów plansz należy informować o skali powiększania lub pomniejszania;

Metodyka zastosowania środków dydaktycznych wzrokowych cd. Film dydaktyczny: Nauczyciel powinien obejrzeć film i ocenić go pod kątem, czy poziom komentarza jest właściwy do poziomu intelektualnego odbiorcy; Czy komentarz jest wystarczająco pełny; Jakie są treści wychowawcze; Ile czasu zajmuje projekcja; Nauczyciel informuje na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas oglądania filmu.

Metodyka zastosowania środków dydaktycznych wzrokowych cd. Przezrocza: Muszą być przejrzyste oraz czytelne; Ograniczona ilość informacji na folii; Symetryczność; Odpowiednia wielkość liter; Odpowiednia gra kolorów; Folia nie może wyprzedzać wykładowcy.

Kształcenie multimedialne Pojęcie „kształcenie multimedialne” wprowadził do dydaktyki L. Leja w 1970 roku i należy je rozumieć jako odbiór i przetworzenie informacji- treści dydaktycznych przez uczącego się, otrzymywanych różnymi kanałami percepcyjnymi, dzięki zastosowaniu różnorodnych środków dydaktycznych. (J. Wasyluk, 1998).

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej Każda prezentacja musi mieć swój temat - przedstaw go na początku (slajd tytułowy). Każda plansza powinna mieć tytuł. Aby slajdy były czytelne, nie powinno być więcej niż 5-6 linijek tekstu na slajdzie. Tekst powinien składać się z haseł, a nie rozbudowanych akapitów. Zadbaj, aby tekst i pozostałe elementy były czytelne z większej odległości.

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej cd. Stosuj czytelną czcionkę - bez zbędnych ozdobników, udziwnień. Elementy graficzne muszą być czytelne, a ich zadaniem jest wspomaganie tekstu. Konsekwentnie stosuj kolory i czcionki. Pamiętaj, że kolorystyka i tło mają wspomagać prezentację, a nie dominować. Umieszczenie animacji w slajdzie służy objaśnianiu jakiegoś zjawiska lub uatrakcyjnieniu prezentacji. Przesadne używanie różnorodnych "sztuczek" dezorientuje słuchaczy.

Przykład błędnego slajdu Audio- taśmy, kasety, płyty gramofonowe, audycje radiowe, płyty CD (magnetofon, gramofon, odbiornik radiowy, odtwarzacz CD) Wizualne- foliogramy, przezrocza, mikroklisze, filmy nieme, plakaty, plansze, programy komputerowe, kasety wideo (grafoskop, czytnik, projektor, komputer, monitor) Audiowizualne- fotoprzezrocza, filmy dydaktyczne, programy telewizyjne, kasety wideo, wideopłyty, programy komputerowe (projektor, odbiornik TV, magnetowid, mikrokomputer, projektor multimedialny).

Przykład błędnego slajdu Audio- taśmy, kasety, płyty gramofonowe, audycje radiowe, płyty CD (magnetofon, gramofon, odbiornik radiowy, odtwarzacz CD) Wizualne- foliogramy, przezrocza, mikroklisze, filmy nieme, plakaty, plansze, programy komputerowe, kasety wideo (grafoskop, czytnik, projektor, komputer, monitor) Audiowizualne- fotoprzezrocza, filmy dydaktyczne, programy telewizyjne, kasety wideo, wideopłyty, programy komputerowe (projektor, odbiornik TV, magnetowid, mikrokomputer, projektor multimedialny).

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ