Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych NR 2 w Brzezinach Zaprasza do zapoznania się z ofertą szkoły.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Recykling Czyli co i jak :).
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
SZOK -Szkolny Ośrodek Kariery
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
OFERTA EDUKACYJNA ZESPOŁU SZKÓŁ CKR W RZEMIENIU NA ROK 2015/2016.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Technik żywienia i gospodarstwa domowego Numer z klasyfikacji zawodów:
Ciepło lepsze z natury. Energia promieniowania słonecznego jest przyjazna środowisku, bezpłatna i efektywna. Oczywiście pod warunkiem, że w posiadaniu.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Technik weterynarii 4-letnie technikum
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ELEKTROMECHANIK Kwalifikacja: montaż i konserwacja maszyn i urządzeń elektrycznych (E.7)
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA W BIAŁYMSTOKU.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Barbara Fura Uniwersytet Rzeszowski
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
OFERTA EDUKACYJNA ZESPOŁU SZKÓŁ CKR
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała: Urszula Makowska – doradca zawodowy

I. Wstęp Raport z badań preferencji zawodowych uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku zgodnie z ustaleniami wewnątrzszkolnymi stanowi załącznik do Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku, który został opracowany na lata szkolne 2014/2015 – 2016/2017. Badania diagnostyczne w zakresie preferencji zawodowych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim kształcących się w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku wykonane zostały przez doradcę zawodowego z wykorzystaniem: Skali przystosowania do sytuacji pracy oraz Inwentarza preferencji czynności zawodowych opracowanych w ramach Innowacyjnego Programu „Jestem dorosły – chcę pracować przez EUROPERSPEKTYWY. W wyniku badań dla każdego ucznia został opracowany indywidualny plan rehabilitacji społecznej i zawodowej określający obszary wymagające szczególnego wsparcia oraz sposoby jego udzielania.

Inwentarz preferencji zawodowych zawiera badanie czynności w obszarach: Obszar I: Usługi osobiste – czynności związane z usługami pielęgnacyjno – higienicznymi względem osób w różnym wieku, polegającymi na bezpośrednim kontakcie z klientem. Obszar II: Obsługa klienta – czynności związane z obsługą klientów w miejscach użyteczności publicznej, nie wymagające bezpośredniego kontaktu z ciałem klienta. Obszar III: Prace w kuchni i związane z żywnością – czynności związane z wytwarzaniem, przetwórstwem i ekspedycją żywności oraz obsługą konsumenta w zakładach żywienia. Obszar IV: Prace związane z roślinami – czynności związane z uprawą, pielęgnacją i zbiorem płodów rolnych, owoców i warzyw, roślin ozdobnych oraz z pracami leśnymi, w tym czynności związane z wykorzystaniem maszyn i urządzeń przystosowanych do pracy w terenie. Obszar V: Prace związane ze zwierzętami – czynności związane z uprawą, pielęgnacją i zbiorem płodów rolnych, owoców i warzyw, roślin ozdobnych oraz z pracami leśnymi, w tym czynności związane z wykorzystaniem maszyn i urządzeń przystosowanych do pracy w terenie. Obszar VI: Prace przy budowie i wykańczaniu – czynności związane z pracami budowlanymi, wykończeniowymi i remontowymi przy budowlach i traktach komunikacyjnych. Obszar VII: Prace związane z papierem, ceramiką i tworzywami sztucznymi – czynności związane z wytwarzaniem, obróbką i przetwarzaniem przedmiotów wykonanych z papieru, materiałów ceramicznych i tworzyw sztucznych. Obszar VIII: Prace przy stolarstwie i prace z drewnem oraz wikliną – czynności związane z wytwarzaniem, obróbką i montażem przedmiotów wykonanych z drewna i wikliny. Obszar IX: Prace przy krawiectwie i prace z tkaniną i skórą – czynności związane z wytwarzaniem i obróbką przedmiotów wykonanych z materiałów tekstylnych i skóry. Obszar X: Prace związane z utrzymaniem czystości – czynności związane z utrzymaniem czystości wewnątrz i wokół budynków mieszkalnych, biurowych i przemysłowych, dbaniem o czystość przedmiotów użytkowych oraz utylizacją odpadów. Obszar XI: Praca w hurtowni i magazynie – czynności związane z przyjmowaniem, porządkowaniem i wydawaniem przedmiotów oraz transportem wewnętrznym w hurtowniach i magazynach. Obszar XII: Prace przy samochodach i maszynach – czynności związane z wytwarzaniem, naprawą, modernizacją i konserwacją maszyn, w tym również pojazdów.

II. Badanie preferencji zawodowych uczniów. Preferencje zawodowe dziewcząt w roku szkolnym 2014/2015: W II semestrze wzrosło zainteresowanie dziewcząt w zakresie czynności związanych z: pracami przy krawiectwie i prace z tkaniną i skórą – czynności związane z wytwarzaniem i obróbką przedmiotów wykonanych z materiałów tekstylnych i skóry (Obszar IX) – wzrost o 19,2%, pracami przy stolarstwie tj. czynnościami związanymi z wytwarzaniem, obróbką i montażem przedmiotów wykonanych z drewna i wikliny (Obszar VIII) – wzrost o 12,5%, prac związanych z utrzymaniem porządku czyli czynności z utrzymaniem czystości wewnątrz i wokół budynków mieszkalnych, biurowych i przemysłowych, dbaniem o czystość przedmiotów użytkowych oraz utylizacją odpadów (Obszar X) – wzrost o 6%.

II. Badanie preferencji zawodowych uczniów. Preferencje zawodowe chłopców w roku szkolnym 2014/2015: W II semestrze nastąpiły zmiany preferencji zawodowych chłopców w: Obszarze II tj. obsługi klientów w miejscach użyteczności publicznej, nie wymagające bezpośredniego kontaktu z ciałem klienta – spadek o 6%, Obszar IX tj. pracami przy krawiectwie i prace z tkaniną i skórą – czynności związane z wytwarzaniem i obróbką przedmiotów wykonanych z materiałów tekstylnych i skóry – spadek o 6,2%.

III. Wnioski i rekomendacje 1.Wnioski: W roku szkolnym 2014/2015 przeprowadzono dwa badania preferencji zawodowych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim uczęszczających do Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Z przeprowadzonych badań wynika, że płeć w niewielkim stopniu ma wpływ na preferencje zawodowe uczniów. Edukacja zawodowa realizowana przez nauczycieli szkoły wpłynęła na bliższe poznanie zawodów, rynku pracy oraz środowiska pracy, co mogło być przyczyną zmiany preferencji zawodowych uczniów w II semestrze roku szkolnego 2014/ Rekomendacje: W następnym roku szkolnym kontynuować badania preferencji zawodowych uczniów oraz edukację zawodową. Indywidualny Plan Działań włączyć do Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego ucznia.

Dziękuję za uwagę Szczegółowy raport z preferencji zawodowych uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 dostępny jest w bibliotece Ośrodka oraz doradcy zawodowego.