Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Salamon Consulting Edycja 2016 Cena! Tylko cena! Warsztaty!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Advertisements

od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
KS-OMNIPHARM.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Program Rozwoju Sprzedaży
Nowoczesne metody sprzedaży.
Szkolenie DRL – Część 5 Odpowiedź na potrzeby klienta.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Instrukcja MILO moduł klienta.
Zadowolony Klient to zysk dla firmy
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
System e-zamówienia.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
Kryteria wyboru systemów:
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Teleroute Pro. Szkolenie dla grupy handlowej i biura Teleroute Polska
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Akademia Sprzedaży.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Jak skutecznie podnieść sprzedaż w 97 dni?
Jak skutecznie przekonasz klienta, by kupił właśnie od Ciebie i to drożej niż u innych? 1 Projekt i realizacja dr Mariusz Salamon Salamon Consulting
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Strategie promocji.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. Czym jest AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI? Akcelerator Przedsiębiorczości to nowa inicjatywa Inwest-Park Sp. z o.o., której.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
7 nawyków lidera.
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siedlcach ,
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Cele Republiki Marzeń są jasno określone : Cele społeczne czyli misja * społeczna i zawodowa reintegracja osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, *
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Salamon Consulting Edycja 2016 Cena! Tylko cena!
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Mów mi „Mistrzu”! Czy z sierotki da się zrobić „urodzonego handlowca”?
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Nie tylko Ceną da się Sprzedawać
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Złota 7 wytyczne obsługi
Zapis prezentacji:

Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Salamon Consulting Edycja 2016 Cena! Tylko cena! Warsztaty!

Jakie skuteczne metody oporu cenowego stosują najlepsi handlowcy i dlaczego zyskują na tym przeciętnie do 7% wyższą cenę finalną sprzedaży niż 93% pozostałych? 2 A jakie konkretne metody Ty stosujesz lub wykorzystasz od dziś? Najlepsi używają wielu różnych! Nauczą Cię tego między innymi warsztaty powiązane z tym szkoleniem. Pamiętaj, aby stosować kilka odmiennych!

Jak prawidłowo reagować na obiekcje, zwłaszcza cenowe? Najpierw – opór (I zasada negocjacji!). A zaraz potem – „coś za coś” (II zasada). 3 W sprzedaży nigdy nie dawaj niczego za nic. Sprzedaż z istoty to wymiana – barter!

Jak szybko i właściwie rozróżnić typy i formy nacisku cenowego? 4 Istotne są: 3. Moment zgłaszania obiekcji: a)Na początku b)Po prezentacji 4. Temperament obiekcji: a)Choleryczna b)Sangwiniczna c)Melancholiczna d)Flegmatyczna 5. Siła obiekcji: a)Atak b)Zastrzeżenie c)Wątpliwość d)Niezdecydowanie 1.Rodzaj obiekcji 2.Funkcja zgłaszającego

6 podstawowych rodzajów obiekcji – jak na nie reagować? 1. Zastrzeżenie subiektywne 2. Wątpliwość co do wartości 3. Porównanie 4. Przywiązanie 5. Zastrzeżenie obiektywne 6. Reklamacje a) Choleryczne b) Melancholiczne c) Sangwiniczne d) Flegmatyczne 5 Nie zakładaj, że wiesz, nie domyślaj się, sprawdź rodzaj obiekcji, zanim odpowiesz!

Jak prawidłowo reagować na obiekcję przed i po prezentacji?

7 Uwzględniasz funkcję w obiekcjach? Użytkownik? (S) Właściciel? (Ch/M) Pośrednik? (S/F) Sprzedawca? (F/S) Doradca? (M/F) Zaopatrzeniowiec? (S/F) Ochroniarz? (M/Ch) Dobrze dopasuj argumenty i sposób reakcji do funkcji klienta!

W obiekcjach najważniejsze są temperament i siła! 8 Jeśli nie nauczysz się szybko rozróżniać i dopasowywać reakcje do temperamentu klientów, będziesz ich tracić!

Po czym poznać i jak prawidłowo zareagować na obiekcję choleryczną? 9

Po czym poznać i jak prawidłowo zareagować na obiekcję sangwiniczną? 10

Po czym poznać i jak prawidłowo zareagować na obiekcję melancholiczną? 11 Uważaj! Melancholicy bardzo często w ogóle nie negocjują i unikają kontaktów, chcą tylko poznać warunki!

Po czym poznać i jak prawidłowo zareagować na obiekcję flegmatyczną? 12 Uważaj! Flegmatycy są prywatnie bardzo lubiani, źle obsłużeni wpłyną na opinie wielu innych osób!

Pamiętasz o pierwszej zasadzie negocjacji? 1. Nigdy nie zgadzaj się na pierwszą propozycję drugiej strony bez oporu!

2. Ustępuj wyłącznie dając coś za coś! Druga zasada negocjacji!

Elastyczność cenowa jest racjonalnym elementem zdrowej polityki cenowej skutecznych handlowo firm, ale pod warunkiem, że wiemy co w zamian!? 15 Przykład Gdy chcesz kupić od Salamon Consulting tańsze szkolenie – proszę bardzo, ale: a)Kup oprócz szkolenia audyt (cross selling). b)Kup zamiast jednego szkolenia, pakiet szkoleń (up selling). c)Kup zamiast udziału jednej osoby udział wielu osób (up selling). d)Zamów z dużym wyprzedzeniem (preselling) e)Zapłać z dużym wyprzedzeniem (prepaid) f)Oprócz zwykłych uczestników zapewnij udział decydentów, co ułatwi nam kolejne decyzje. g)Weź udział w szkoleniach w miejscach, w których mamy mniejsze obłożenie lub przeciwnie przesuń wszystkich tam, gdzie już mamy dużą sprzedaż. h)Pozyskaj innych uczestników. i)Kup całą firmę szkoleniową lub tylko abonament.

Wykorzystuj mądrze Sygnały Cenowe 16 Wybrany produkt w wyjątkowo atrakcyjnej cenie wabi do kontaktu – to dobry element przyciągania potencjalnych klientów lub skłaniania do ponownego zakupu obecnych!

Masz kłopoty ze sprzedażą w aktualnych cenach, zastanów się, czy nie należy zmodyfikować Sygnałów Cenowych, Informacji Cenowych, Pokus Cenowych lub Warunków Cenowych? 17 Uwaga! To nie ma nic wspólnego z obniżaniem cen, negocjowaniem cen. Przykład 1.: Sprzedawca samochodów, który zauważył, że nie sprzedają się dobrze modele po 150 tys. zł płatne gotówką, nie musi wyciągać wniosku, że należy obniżyć cenę do 50 tys. zł (Warunki Cenowe). Może wpaść na pomysł, by klient każdego roku płacił po 50 tys. i był zadowolony. Przykład 2. Ten sam dostawca może wprowadzić do oferty model podstawowy za 90 tys. zł (Sygnał Cenowy), ale za dodatki do wersji jak dziś dopłacimy kolejne 60 tys. Przykład 3. Może też wprowadzić promocję, by pozbyć się zapasu starego rocznika i sprzedać pojazdy tylko w grudniu po 120 tys. zł (Pokusa Cenowa). Przykład 4. Może podać informację o szykowanym do sprzedaży od wiosny przyszłego roku specjalnym modelu za zł (Informacja Cenowa)

Wielu nieudolnych handlowców i wiele nieudolnych firm usiłuje wywołać potrzebę obniżając ceny, zamiast zmieniać Sygnały Cenowe 18

Stale działają dobre Promocje Cenowe, Przedsprzedaże, Wyprzedaże, Okazje, Promocje terminowe, pakietowe, ilościowe, jakościowe itp. 19 Niestety żywotność promocji gwałtownie się skraca. Ich atrakcyjność musi być duża, by w ogóle zadziałały. Stale trzeba zaskakiwać! Pokusy cenowe!

Jak grą cenową wpływać skutecznie na decyzje klientów? 20 Warsztaty!

21 Salamon Consulting: Szkolisz się tak skutecznie, że kochasz to, co robisz