1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe” 3. Jeśli ujmiesz wyrazy w cudzysłów, np. „historia książki” wyszukiwarka odnajdzie wszystkie strony, na których te wyrazy występują obok siebie
4. Pamiętaj! W poszukiwaniu ważna jest zasada skojarzeń 5. Jeśli nie rozumiesz niektórych słów tematu najpierw poszukaj ich wyjaśnienia, a następnie wyrazów pokrewnych 6. To ułatwi kreatywne poszukiwanie informacji
7. Nie poddawaj się jeśli wpisany przez ciebie temat nie od razu udaje ci się znaleźć 8. Dowiedz się na wstępie z jakiej dziedziny lub działu nauki pochodzi. To ułatwi jego znalezienie 9. Zakładamy, że na kilku stronach znalazłeś interesujące cię informacje 10. Teraz musisz je pogrupować na podstawowe i szczegółowe
11. Przeczytaj dokładnie znalezione przez siebie informacje zanim z nich skorzystasz 12. Pamiętaj! Nie można kopiować całych kolumn tekstu, trzeba je najpierw przeredagować czyli napisać „swoimi słowami” 13. Jeśli masz zamiar skorzystać z nich w formie bezpośredniej musisz koniecznie podać autora tekstu i adres strony, w przeciwnym razie będzie to uznane za plagiat. 14. Uważaj! W Internecie znajduje się dużo ”śmieci” czyli nieprawdziwych informacji 15. Dzięki dokładnemu sprawdzeniu unikniesz także powtórzeń
16. Jeśli jesteś pewien, że znalazłeś właściwe informacje możesz przystąpić do tworzenia dokumentu tekstowego Word, w którym wykorzystasz znalezione materiały 17. W dowolnym pustym miejscu na pulpicie kliknij prawym klawiszem myszki, następnie najedź na „nowy”, a następnie „dokument Microsoft Office Word” i gotowe
Kilka podstawowych zasad przy tworzeniu tekstu Dopasuj rodzaj i wielkość czcionki do charakteru tekstu Należy przy tym unikać nadmiernej ilości wyróżników czyli np.: - różnych wielkości czcionki - podkreśleń - pogrubień - kursywy czyli druku pochyłego - kilku kolorów czcionki równocześnie - więcej niż dwóch rodzajów czcionki równocześnie
Odpowiednia ilość wyróżników
W dokumentach tekstowych stosuje się najczęściej czcionkę wielkości 12 punktów, a odstęp między wierszami (interlinia) wynosi 1,5.
Przy tekście na więcej niż jedną stronę trzeba unikać 1. wdów
i 2. bękartów
Należy unikać także powtórzeń w tekście Zwróć uwagę na błędy ortograficzne i gramatyczne, gdyż komputer nie wychwytuje wszystkiego
Tak nie może wygl ą da ć dobry tekst napisany przez Ciebie.
Nie rób tak:
Zrób tak !!!
Skopiuj dobrej jakości ilustrację z Internetu. Nakieruj kursor na początek wybranej fotografii przyciskając ciągle prawy klawisz myszki, odznacz ją na niebiesko i zaznacz opcję kopiuj Wklej ją do dokumentu tekstowego Word Ustaw w narzędziach obrazu funkcję „zawijanie tekstu”, a następnie „pod tekstem”
Dzięki temu będziesz mógł manipulować ilustracją przesuwając ją w dowolne miejsce strony Dobrze zgraj ilustrację z tekstem Jeśli ilustracji jest kilka, zrób tak, aby były podobnej wielkości Zadbaj także o ułożenie ich w jakimś porządku, np. wyśrodkowane
Poprawny dokument z ilustracjami !
ZADANIE: Przygotuj notatkę na minimum 1 stronę z ilustracjami dotyczącą Sofoklesa, autora „Antygony”.