CZYLI JAKIE CECHY MUSI SPEŁNIAĆ DANA LICZBA NATURALNA, ABY BYŁA PODZIELNA PRZEZ INNĄ LICZBĘ. CECHY PODZIELNOŚCI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CECHY PODZIELNOŚCI LICZB NATURALNYCH
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Twierdzenie Pitagorasa
Cechy podzielności liczb
Spis treści Geometria Algebra Koło, okrąg Zbiory liczbowe
W i e l o K ą t Y OPRACOWAŁA: Elżbieta Jasiak.
Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
GRANIASTOSŁUPY.
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
CECHY PODZIELNOŚCI LICZB NATURALNYCH
QUIZ MATEMATYCZNY.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: IX Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu ID grupy: 97/44_mf_g1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Różne.
Centrum Edukacji Ogrodniczej Różne własności liczb naturalnych
Szkoły Podstawowej nr 45 im. Jana Pawła II w Białymstoku
„Własności figur płaskich” TRÓJKĄTY
MATEMATYKA WCZORAJ I DZIŚ
Cechy podzielności liczb Prezentację przygotował
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Cechy podzielności liczb Naturalnych
Cechy podzielności liczb
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
URZĄD MIASTA LEGIONOWO
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Ciekawostki o liczbach
Liczby rzeczywiste ©M.
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
LICZBY Naturalne.
Powiat Włodawski Wykonał: Jurczuk Piotr.
JAK KORZYSTAĆ Z WSiPnet.pl
Liczby lustrzane, czyli ciekawa cecha podzielności przez 11
FIGURY PŁASKIE Autorzy: Agata Kwiatkowska Olga Siewiorek kl. I a Gimnazjum Nr 2 w Trzebini.
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Systemy zapisywania liczb:
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
CECHY PODZIELNOŚCI LICZB NATURALNYCH
Projekt z Matematyki Wykresy.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Lekcjonarz – księga liturgiczna zawierająca teksty biblijne przeznaczone do liturgii słowa we Mszy Świętej. Lekcjonarz w: Encyklopedia katolicka.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
MATEMATYKA.
w kwadracie stupolowym
Rodzaje liczb.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Graniastosłupy trójkątne
CZYM JEST KOD BINARNY ?.
Opracowała mgr Marta Ziajor. Opracowała mgr Marta Ziajor.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE Gimnazjum w Blachowni Hej, mam na imię Zbigniew! Jestem nauczycielem matematyki. Dziś wprowadzę was w cudowny świat liczb.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Zadania do rozwiązania
Opracowanie Joanna Szymańska. Notacja wykładnicza służy do zapisywania bardzo dużych albo bardzo małych liczb. a · 10 n liczba całkowita.
Jakie tajemnice skrywają cyfry?.. W MATEMATYCE nie jest cyfrą pierwszą ani złożoną jeśli je dodamy lub odejmiemy od jakiejś liczby wynik się nie zmieni.
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Liczby całkowite Definicja Działania na liczbach całkowitych Cechy podzielności Potęga.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Czyli jakie cechy musi spełniać dana liczba naturalna, aby była podzielna przez inną liczbę. CECHY PODZIELNOŚCI.
„Kolorowo na Gronowej”
Klasyfikacja I okres X LO Toruń Rok szkolny
CIEKAWOSTKI, ZAGADKI I ŻARCIKI ZE ŚWIATA MATEMATYKI
Trójkąt Pascala. Liczby podzielne przez 2
Cechy podzielności liczb
Projekt agile POZNAJMY SIĘ Rozpocznij QUIZ | CLIFFORD CHANCE 2 PROJEKT AGILE SPRÓBUJ JESZCZE RAZ.
Klasyfikacja roczna X LO Toruń Rok szkolny
Zapis prezentacji:

CZYLI JAKIE CECHY MUSI SPEŁNIAĆ DANA LICZBA NATURALNA, ABY BYŁA PODZIELNA PRZEZ INNĄ LICZBĘ. CECHY PODZIELNOŚCI

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 2 Liczba naturalna jest podzielna przez 2 jeśli jej ostatnią cyfrą jest: 0, 2, 4, 6 lub 8. Np. 638, 272, 954, 856, 7588, 8996

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 5 Liczba naturalna jest podzielna przez 5 jeżeli jej ostatnią cyfrą jest 5 lub 0. Np. 815, 300, 325, 995, 1990,

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 10 Liczba naturalna jest podzielna przez 10 jeżeli jej ostatnią cyfrą jest 0. Np. 270, 310, 620, 1290, 1990

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 25 Liczba naturalna jest podzielna przez 25 jeśli jej dwie ostatnie cyfry tworzą liczbę podzielną przez 25, czyli: 00, 25, 50 lub 75. Np. 4025, 8975, , 700

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 4 Liczba naturalna jest podzielna przez 4 jeżeli jej dwie ostatnie cyfry tworzą liczbę podzielną przez 4, czyli: 00, 04, 08, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 68, 72, 76, 80, 84, 88, 92 lub 96. Np. 1980, 1996, 2012, 2016, 3048, 9992, 1352

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 100 Liczba naturalna jest podzielna przez 100 jeżeli jej dwie ostatnie cyfry to 00. Np. 800, 2900, ,

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 3 Liczba naturalna jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Np. 111, bo 1+1+1=3 471, bo 4+7+1= , bo = 15

CECHY PODZIELNOŚCI PRZEZ 9 Liczba naturalna jest podzielna przez 9 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 9. Np. 711, bo 7+1+1=9 2178, bo = , bo =9

CIEKAWOSTKI

Lata przestępne są co 4 lata, np. rok 1940, 1944, 1948, Jest jeden wyjątek – nie są przestępne lata: 1700, 1800, 1900, 2100, 2200, czyli oznaczone liczbami podzielnymi przez 100, ale niepodzielnymi przez 400.

Jeżeli liczba naturalna jest podzielna przez 10, to jest też podzielna przez 2 i 5 (2*5=10). Jeżeli liczba naturalna jest podzielna przez 100, to jest też podzielna przez 4 i 25 (4*25=100). Jeżeli liczba naturalna jest podzielna przez 9, to jest też podzielna przez 3 (3*3=9).

BIBLIOGRAFIA 1  Podręcznik „Matematyka 5”, wyd. GWO, Małgorzata Dobrowolska, Marta Jucewicz, Marcin Karpiński, Piotr Zarzycki  Notatki własne z lekcji matematyki z dni: 15, 17 i 22 października 2014 r. prowadzonej przez mgr Joannę Mazur Zdjęcia:  cliparts.co, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#imgrc=SXIW-wcSeDghoM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#imgrc=SXIW-wcSeDghoM%3A  letters-and-numbers.coloringcrew.com, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=5&imgrc=AcoNmR69hs eVKM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=5&imgrc=AcoNmR69hs eVKM%3A  commons.wikimedia.org, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=10&imgdii=2xanIBRodlA fDM%3A%3B2xanIBRodlAfDM%3A%3BXom_o-sCYxtoMM%3A&imgrc=2xanIBRodlAfDM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=10&imgdii=2xanIBRodlA fDM%3A%3B2xanIBRodlAfDM%3A%3BXom_o-sCYxtoMM%3A&imgrc=2xanIBRodlAfDM%3A

BIBLIOGRAFIA 2  tes.com, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=25&imgrc=J3e6F0KKeZ6 ndM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=25&imgrc=J3e6F0KKeZ6 ndM%3A  gomobi.pl, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=4&imgrc=O5QPCvj8ivN HkM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=4&imgrc=O5QPCvj8ivN HkM%3A  boards.buffalobills.com, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=100&imgdii=Xu40DbDq osF5yM%3A%3BXu40DbDqosF5yM%3A%3B2- ndHQ9cMqg6AM%3A&imgrc=Xu40DbDqosF5yM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=100&imgdii=Xu40DbDq osF5yM%3A%3BXu40DbDqosF5yM%3A%3B2- ndHQ9cMqg6AM%3A&imgrc=Xu40DbDqosF5yM%3A

BIBLIOGRAFIA 3  letters-and-numbers.coloringcrew.com, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=3&imgrc=d- LeEOpcSrkIFM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=3&imgrc=d- LeEOpcSrkIFM%3A  letras-y-numeros.dibujos.net, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=9&imgrc=TN1TpGGfv- HABM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=9&imgrc=TN1TpGGfv- HABM%3A  pl.freeimages.com, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=pytajnik+bez+t%C5%82 a&imgrc=zxj7gHl7ZA0o7M%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=pytajnik+bez+t%C5%82 a&imgrc=zxj7gHl7ZA0o7M%3A  graffika.pl, Google, hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=bu%C5%BAki+bez+t%C 5%82a&imgrc=-LTEiyuuIDE2oM%3A hUKEwjSzaevobTLAhWoF5oKHaCyC1UQ_AUIBigB&dpr=0.9#tbm=isch&q=bu%C5%BAki+bez+t%C 5%82a&imgrc=-LTEiyuuIDE2oM%3A

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracowała Olga Krzysztof