Instrukcja instalacji aplikacji mobilnej IKO na telefonie służbowym Nokia 301 Biuro Projektów Mobilnych i Internetowych Warszawa, maj 2015
Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na zachęcenie klienta do skorzystania z bankowości mobilnej jest pokazanie mu jak wygląda ona w praktyce. Od niedawna możliwe jest pokazanie działającej aplikacji IKO na telefonie służbowym Nokii 301. Oczywiście telefon ten nie jest smartfonem, co oznacza, że wygląd aplikacji IKO będzie się różnił w porównaniu do telefonów z większym ekranem i systemem operacyjnym Android czy iOS. Sama idea aplikacji IKO jest jednak zachowana – użytkownik ma dostęp do kodu Blik umożliwiającego płatności mobilne oraz salda rachunku. W menu ma dostęp do większości funkcji dostępnych także na zaawansowanych telefonach. Jeżeli nie chcesz pokazywać klientowi aplikacji IKO z Twoimi danymi (saldo, historia transakcji) proponujemy dwa rozwiązania: założenie Portmonetki IKO – aplikacja wygląda tak samo, brak niektórych funkcji np. przelewu na rachunek bankowy, zarządzania lokatami; założenie bezpłatnego* konta Inteligo. * przy rezygnacji z karty płatniczej Dlaczego warto zainstalować aplikację IKO na telefonie służbowym?
Poradnik przeprowadzi Cię przez kolejne zagadnienia: Proces pobierania i instalacji aplikacji IKO na telefonie służbowym Nokia 301. Proces aktywacji aplikacji IKO dla kont na telefonie służbowym Nokia 301. Proces aktywacji aplikacji IKO dla portmonetki IKO na telefonie służbowym Nokia 301. Uruchomienie i korzystanie z aplikacji IKO na telefonie Nokia 301. Proces usuwania aplikacji IKO z telefonu. Dlaczego warto zainstalować aplikację IKO na telefonie służbowym?
Instrukcja instalacji IKO - wprowadzenie Aplikację IKO można powiązać z rachunkiem w PKO BP lub w trakcie procesu aktywacji stworzyć tzw. Portmonetkę IKO, która działa jak karta prepaid - jak tylko zasilisz ją środkami, możesz zacząć korzystać z jej funkcji. Proces instalacji i aktywacji aplikacji IKO to kilka kroków: W dalszej części Instrukcji znajdują się opisane szczegółowo kolejne kroki instalacji i aktywacji. Aplikacja IKO powiązana z kontem Pobierz aplikację IKO (dla telefonu Nokia 301 w wersji JAVA) na telefon i zainstaluj ją na telefonie. Uruchom aplikację IKO na telefonie i przejdź do procesu aktywacji wciskając przycisk „Dalej”. Dodaj w serwisie iPKO / Inteligo numer telefonu służbowego do obsługi IKO. Wyślij SMSa aktywacyjnego. Nadaj PIN do aplikacji IKO. Przepisz kod aktywacyjny z aplikacji IKO do serwisu iPKO / Inteligo. Poczekaj na telefon od konsultanta infolinii. Portmonetka IKO Pobierz aplikację IKO (dla telefonu Nokia 301 w wersji JAVA) na telefon i zainstaluj ją na telefonie. Uruchom aplikację IKO na telefonie i przejdź do procesu aktywacji wciskając przycisk „Dalej”. Wyślij SMSa aktywacyjnego. Nadaj PIN do aplikacji IKO. Zaakceptuj zasady korzystania z Portmonetki IKO Posiadacze portmonetki IKO mają dostęp do większości funkcji płatności mobilnych, z ograniczeniem funkcji zarządzania kontem m.in. : nie mogą zmieniać limitów, wykonywać przelewów na rachunek bankowy, oraz zakładać lokat.
5 Pobieranie i instalacja aplikacji IKO
Wpisz w przeglądarce internetowej adres Na stronie wpisz (1) numer telefonu służbowego, w polu poniżej przepisz (2) kod z obrazka, a następnie kliknij (3) przycisk „Wyślij”. Wyślij SMSa za pośrednictwem strony Banku 1 2 3
W ciągu kilku minut otrzymasz SMSa na telefon służbowy z informacją o możliwości pobrania aplikacji IKO. Po wybraniu wiadomości przycisnij dolną cześć kółka pod ekranem dzięki czemu adres internetowy podświetli się na niebiesko, a podpis na dole ekranu zmieni się z „Odpisz” na „Użyj”. Kliknij środek kółka („Użyj”). Na wyświetlonym ekranie kliknij środek kółka (domyślnie ustawiona jest opcja „Idź do”). Odbierz SMSa i przejdź do strony umożliwiającej pobranie aplikacji
Na ekranie pojawi się informacja m.in. o wersji IKO i rozmiarze aplikacji. Kliknij środek kółka (potwierdzenie instalacji – „Akceptuj”). Po zakończeniu pobierania pliku pojawi się ekran z pytaniem o otworzenie pliku. Wciśnij środek kółka („Tak). Pobierz aplikację IKO
9 Aktywacja aplikacji IKO dla kont PKO BP lub Inteligo
W serwisie iPKO, w zakładce IKO, wpisz numer telefonu służbowego. Jeżeli już korzystasz z IKO na telefonie prywatnym, możesz aktywować kolejną aplikację na telefonie służbowym wybierając z menu opcję „Nowa aplikacja”. Można posiadać do 3 aplikacji na 3 różnych telefonach. Ustaw w serwisie iPKO / Inteligo numer telefonu do obsługi IKO Dodanie nowego numeru telefonu do obsługi IKO będzie wymagało potwierdzenia kodem TAN.
Po uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran z prośbą o zgodę na wysłanie SMSa aktywacyjnego. Aby rozpocząć aktywację IKO kliknij prawy, podłużny przycisk („Dalej”). Telefon zapyta się, czy zezwolić aplikacji na wysyłanie i otrzymywanie danych w sieci – potwierdź klikając środek kółka („Wybierz”). Aplikacja poprosi o zgodę na wysłanie SMSa. Potwierdź zgodę klikając środek kółka („Wybierz”), a po chwili pojawi się ekran na którym będzie można nadać PIN. Wyślij SMSa aktywacyjnego
Nadaj 4 cyfrowy PIN umożliwiający logowanie do aplikacji. Aby wpisać PIN, należy użyć klawiszy z cyframi. Wpisane cyfry można skasować klikając lewą części kółka. Po wpisaniu PINu należy go powtórzyć – kliknij w dolną cześć kółka i powtórnie wpisz PIN, a następnie kliknij prawy, podłużny przycisk („Wybierz”). Nadaj PIN
Na ekranie, klikając dolną część kółka wybierz konto z jakim chcesz powiązać aplikację. Wybór potwierdź klikając prawy, podłużny przycisk („OK”). Po wybraniu PKO BP lub Inteligo pojawi się ekran z kodem aktywacyjnym, który wpisz w serwisie iPKO (lub Inteligo), w zakładce IKO. Po wpisaniu kodu aktywacyjnego w iPKO poczekaj na telefon do konsultanta Contact Center. Podczas rozmowy konsultant zakończy aktywację aplikacji i będzie można z niej korzystać. Konsultanci dokonują 3 prób kontaktu w dni robocze w godz. 7-22, sb: 9-21, nd: Jeżeli kontakt nie zostanie nawiązany należy zadzwonić na infolinię Wybierz z jakim kontem powiązać aplikację
14 Aktywacja aplikacji IKO dla Portmonetki IKO
Po uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran z prośbą o zgodę na wysłanie SMSa aktywacyjnego. Aby rozpocząć aktywację IKO kliknij prawy, podłużny przycisk („Dalej”). Telefon zapyta się, czy zezwolić aplikacji na wysyłanie i otrzymywanie danych w sieci – potwierdź klikając środek kółka („Wybierz”). Aplikacja poprosi o zgodę na wysłanie SMSa. Potwierdź zgodę klikając środek kółka („Wybierz”), a po chwili pojawi się ekran na którym będzie można nadać PIN. Wyślij SMSa aktywacyjnego
Nadaj 4 cyfrowy PIN umożliwiający logowanie do aplikacji. Aby wpisać PIN, należy użyć klawiszy z cyframi. Wpisane cyfry można skasować klikając lewą części kółka. Po wpisaniu PINu należy go powtórzyć – kliknij w dolną cześć kółka i powtórnie wpisz PIN, a następnie kliknij prawy, podłużny przycisk („Wybierz”). Nadaj PIN
Na ekranie, klikając dolną część kółka wybierz opcję „Bez konta”. Wybór potwierdź klikając prawy, podłużny przycisk („OK”). Potwierdź, że akceptujesz zasady korzystania z aplikacji klikając długi przycisk po prawej („Zgadzam się”). W aplikacji pojawi się komunikat informujący o poprawnej aktywacji. Po aktywacji aplikacji zarejestruj się w serwisie portmonetka.pkobp.pl, aby śledzić historię transakcji i zarządzać ustawieniami Portmonetki IKO. Zakończ aktywację dla Portmonetki IKO
18 Korzystanie z aplikacji IKO
Aby uruchomić aplikację kliknij środek kółka („Menu”), a następnie klikając dolną i lewą część kółka przejdź do ikony Aplikacje. W spisie aplikacji kliknij środek kółka by wybrać pierwszą pozycję – Moje aplikacje. Na wyświetlonej alfabetycznej liście aplikacji znajdź IKO i kliknij środek kółka („Otwórz”) Uruchomienie aplikacji
Po uruchomieniu aplikacji telefon zapyta, czy zezwolić aplikacji na wysyłanie i otrzymywanie danych w sieci –potwierdź klikając środek kółka („Wybierz”). Na następnym ekranie wpisz nadany w trakcie aktywacji aplikacji PIN oraz potwierdź podłużnym klawiszem po prawej stronie. Po zalogowaniu się do aplikacji pojawi się ekran powitalny. Aby wyłączyć jego wyświetlanie przy każdym uruchomieniu aplikacji, należy klikając dolną częścią kółka zjechać na dół ekranu i kliknąć środek kółka („Nie pokazuj ponownie”), a następnie kliknąć długi klawisz po prawej stronie („OK”). Pierwsze uruchomienie aplikacji IKO
Telefon Nokia 301 ma swoje ograniczenia, stąd też korzystanie z IKO różni się w stosunku do telefonów typu smartfon. Podstawowe różnice to: -nachodzenie napisu i wysokości salda w górnej belce na stronie główne. Saldo można zobaczyć wyraźnie po wyborze „Menu”, a następnie kliknięcie w „Rachunki”. -brak nowych funkcji. Wprowadzona w lutym możliwość zarządzania (w tym zakładania) lokat IKO nie jest dostępna. Nowe funkcje wdrażane w IKO 2 również nie będą dostępne. Korzystanie z IKO na telefonie 301
22 Usunięcie aplikacji IKO
W sytuacji zmiany telefonu służbowego związanego także ze zmianą numeru należy usunąć aplikację IKO. Proces ten składa się z dwóch kroków: Usunięcie aplikacji w serwisie transakcyjnym iPKO /Inteligo.pl lub serwisie do zarządzania Portmonetką IKO Usunięcie aplikacji z telefonu Usunięcie powiązanej aplikacji IKO z systemów Banku iPKOSerwis do zarządzania Portmonetką IKO
Po wybraniu aplikacji na liście aplikacji należy kliknąć lewy podłużny przycisk („Opcje”), a na kolejnym ekranie wybrać opcję „Usuń” klikając środek kółka. Na ostatnim ekranie należy potwierdzić chęć usunięcia aplikacji klikając środek kółka. Usunięcie aplikacji IKO z telefonu
Więcej informacji o IKO na