Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
ZUCHY zarys metodyki.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Motywowanie do nauki – rola rodzica
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Telefony komórkowe w szkole
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak pomagać dziecku w nauce?
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Przedszkola Miejskiego nr 4
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Zapis prezentacji:

Czwartoklasisto, jaki jesteś?

OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona przyjaźnie do otoczenia pojawia się ciekawość w stosunku do innych ludzi, dzieci chętnie przebywają wśród dorosłych obserwując np. rodzinne spotkania dokonuje się podział na przywódców i dzieci im podporządkowane

DZIEWIĘCIOLATEK ma coraz większe zaufanie do siebie i otoczenia, coraz mocniej angażuje się społecznie, przyjaźni z rówieśnikami więcej wrogości między dziewczętami i chłopcami coraz lepiej zorganizowane życie w grupie: zabawy, gry

DZIESIĘCIOLATEK ma różnorodne zainteresowania często nadal chętnie spędza czas z rodzicami, szanuje i podziwia rodziców, doskonali zdolności komunikacyjne jest ufny w stosunku do otoczenia „siłuje się” z samodzielnością: pamięta coraz częściej o swoich sprawach, odrabia samodzielne lekcje

JEDENASTOLATEK wybiera przyjaciół spośród osób o podobnych zainteresowaniach i temperamencie nawiązuje wiele znajomości, przyjaźni, choć z coraz częściej wybiera tą jedną, najbliższą osobę rodzi się w nim zainteresowanie płcią przeciwną (u dziewcząt szybciej) jest pomocny, ale raczej poza domem może się częściej sprzeciwiać rodzicom rozpiera go energia

Analizowanie własnych wrażeń, odczuć, przeżyć rozwój samoświadomości, krytycznego myślenia budowanie własnego systemu wartość Rozwój procesów myślenia konkretnego i logicznego zdolność odwracania operacji umysłowych schematy operacji logicznych takich jak porządkowanie i klasyfikacja. Rozwijają się pojęcia przyczynowości, przestrzeni, czasu, prędkości.

Dziewięciolatek, dziesięciolatek musi pokonać i zmienić wiele przyzwyczajeń przechodząc do klasy czwartej.

Bardzo ważne jest uświadomienie dziecku, jak potrzebna jest w starszych klasach systematyczność w uczeniu się.

Motywowanie dziecka do dobrego zachowania, nauki Motywacja zewnętrzna Motywacja wewnętrzna NAGRODY, zadowolenie rodziców, nauczyciela własna satysfakcja

Wskazówki dla rodziców Przygotuj z dzieckiem plan lekcji w widocznym miejscu (biurko, szafka). Powiadom wychowawcę o szczególnych zaleceniach wobec dziecka (np. ze względu na stan zdrowia). Od początku zwracaj uwagę, aby dziecko zapisywało, co ma zadane- pisemnie i ustnie; odpytuj wyrywkowo. Nie utożsamiaj dziecka z oceną. Zwracaj raczej uwagę na umiejętności zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej; radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Ustal z dzieckiem, że odrabia lekcje tego dnia, kiedy są zadane. Chwal dziecko za postępy- nie za oceny. Pozwalaj na wspólne z kolegami odrabianie lekcji, ale kontroluj je. Zapewnij dziecku przy pracy umysłowej spokój, sprawdź może Twojemu dziecku dobrze się uczy przy muzyce. Pomóż mu w organizacji czasu wolnego- nuda to największy wróg.