Jak zainteresowa ć jasielskich gimnazjalistów grafik ą ? Julia Passowicz i Erwin Dedo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Liceum Ogólnokształcące Nr I Zespół Szkół Gastronomicznych Gimnazjum Nr 23 Podsumowanie projektu międzyszkolnego Minerały a żywność. Sesja popularnonaukowa.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
AKCJA LATO 2016 Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia.
Comenius week Poszerzenie wiadomości na temat krajów partnerskich Przypomnienie wiadomości z tamtego roku Program 1.Wykonanie laparella o szkole.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Odkrywam swoją miejscowość Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła z Klasą 2.0 z TIK” klasy I b oraz Koła Fotograficznego FLESZ.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Projekt „Lekki tornister”
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Przyroda.
Chcę więcej, mogę lepiej
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Serce i dusza wolontariusza
Metoda CTP Patrycja Gozdecka.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Wycieczka do Kielc Autor: Karolina Stańczak Klasa szósta
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Reforma Edukacji
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
Spotkanie z położną „Od poczęcia do narodzin” w Grupie 0c
ARENA MŁODYCH.
Git - system kontroli wersji
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KONKURS SZKOLNY JESTEŚMY IM WDZIĘCZNI ZA…
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
INSTRUKCJA.
Zgłoszenie do konkursu
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Instrukcja.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

Jak zainteresowa ć jasielskich gimnazjalistów grafik ą ? Julia Passowicz i Erwin Dedo

Nasze pierwsze zadanie polegało na przygotowaniu materiałów zawierających definicję grafiki i jej rodzajów. Szczególną uwagę skupiliśmy na linorycie. Grafika

Grafika – jeden z podstawowych obok malarstwa i rzeźby działów sztuk plastycznych. Obejmuje techniki pozwalające na powielanie rysunku na papierze lub tkaninie z uprzednio przygotowanej formy. Linoryt – jest jedną z technik graficznych druku wypukłego. Podobny jest do drzeworytu wzdłużnego (langowego) z tą różnicą, że rysunek zamiast w drewnie żłobi się w linoleum. Jest ono łatwe do obróbki i odporne na uszkodzenia, a rycie możliwe jest we wszystkich kierunkach.

Przykładowe grafiki Pochód zbójników, Władysław Skoczylas, drzeworyt, 1919 r. Józef Gielniak, "Improwizacja - elukubracja fantazyjna i krotochwilna", 1963

Następnie wraz z opiekunem projektu udaliśmy się do Młodzieżowego Domu Kultury, gdzie mieliśmy możliwość obserwowania zajęć plastycznych z linorytu dla młodzieży gimnazjalnej. Obserwacja zajęć z instruktorem plastyki

Prowadzący zajęcia instruktor plastyki, pani Alicja Romanow, zaprezentowała nam, jak wykonuje się odbitki za pomocą prasy do linorytu.

Potem przeprowadziliśmy z panią instruktor krótki wywiad.

Po uzyskaniu niezbędnych informacji na temat grafiki oraz linorytu wykonaliśmy własne prace. Wykonywanie własnej grafiki

Podczas realizacji zadania dokumentowaliśmy fotograficznie poszczególne etapy powstawania linorytów, które zostały wykorzystane w prezentacji dla gimnazjalistów naszej szkoły.

Nasza gotowa praca

Na auli szkolnej przedstawiliśmy gimnazjalistom naszej szkoły prezentacje na temat „Jak powstaje grafika warsztatowa – linoryt?” Prezentacja dla gimnazjalistów

Zaproszenie do konkursu Prezentacja ta posłużyła nam do zapoznania uczniów z grafiką, by następnie zaproponować im udział w konkursie polegającym na wykonaniu własnego linorytu.

Regulamin naszego konkursu plastycznego Zarówno prezentację jak i wcześniej przygotowany regulamin konkursu umieściliśmy na stronie internetowej naszej szkoły.

Po zapisaniu chętnych na listę konkursową ustaliliśmy terminy spotkań i udostępniliśmy potrzebne materiały do wykonania prac.

Tematem pracy plastycznej było przedstawienie dowolnych skojarzeń związanych z hasłem „W drodze”.

Na wykonanie matrycy ustalono czas realizacji trzy tygodnie. Następnie uczestnicy konkursu wykonali odbitki graficzne za pomocą prasy do linorytu.

Zaprosiliśmy do jury instruktor plastyki, panią Alicję Romanow, która wraz z nami oceniła prace. Ocena

Prace ocenialiśmy według następujących kryteriów: estetyka i staranność wykonania, inwencja twórcza ucznia, zgodność z tematem i samodzielność wykonania pracy.

Następnie nagrodziliśmy uczestników konkursu i zrobiliśmy końcową wystawę prac. Wyniki ogłosiliśmy na stornie internetowej szkoły. Wystawa

Prace nagrodzonych uczestników konkursu

Co nam dało uczestnictwo w projekcie LOTOS: -dowiedzieliśmy się co to jest grafika, -nauczyliśmy się korzystać z różnorodnych źródeł informacji oraz selekcjonować zdobyte dane, - umiemy wykonywać grafiki w technice linorytu, - potrafimy zredagować pytania do wywiadu i przeprowadzić go, - nauczyliśmy się przygotowywać i przeprowadzać konkurs, - nabraliśmy szacunku do dzieł graficznych i ich dziedzictwa kulturowego. potrafią przygotować konkurs wiedzą jak przygotować wystawę potrafią przygotować konkurs wiedzą jak przygotować wystawę potrafią przygotować konkurs wiedzą jak przygotować wystawę potrafią przygotować konkurs wiedzą jak przygotować wystawę

Dziękujemy za uwagę