Gdansk.pl Młodość bez procentów. Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Prawie 51% uczniów ostatnich klas gimnazjum ma już za sobą inicjację alkoholową, wśród uczniów drugich klas szkół średnich jest to 71% 50% chłopców.
Czy osoby pijące alkohol w miejscu Pana/i zamieszkania stanowią szczególne zagrożenie dla bezpieczeństwa ?
„Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony!”
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
UŻYWANIE SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH PRZEZ STUDENTÓW Studenci 2004
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Dorota Gibała Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
JESTEM w PORZĄDKU NIE SPRZEDAJĘ ALKOHOLU MAŁOLATOM kampania społeczna Tychy, 15 – 30 maja 2003.
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
„Pozory mylą, dowód nie”
STRZELCE OPOLSKIE.
Pozory mylą, dowód nie 2011 Ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Warszawa,
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Rok szkolny 2011/2012.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
DIAGNOZA LOKALNYCH ZAGROŻEŃ SPOŁECZNYCH
Uzależnienia wśród młodzieży
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
DIAGNOZA PROBLEMÓW UZALE Ż NIE Ń I INNYCH ZAGRO Ż E Ń SPO Ł ECZNYCH DLA MIASTA GORZÓW WIELKOPOLSKI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
Tydzień działań profilaktycznych
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
WZORCE KONSUMPCJI ALKOHOLU I PRZEMOC W RODZINIE - badania przeprowadzone przez WZORCE KONSUMPCJI ALKOHOLU I PRZEMOC W RODZINIE - badania przeprowadzone.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
„Z CHWIL Ą GDY ZDECYDUJESZ SI Ę STAWI Ć CZOŁO PROBLEMOM PRZEKONASZ SI Ę, Ż E MO Ż ESZ WI Ę CEJ NI Ż CI SI Ę WYDAWAŁO” P.COELHO Profilaktyka i rozwiązywanie.
Diagnoza problemów uzależnień od środków psychoaktywnych Opracowanie: Anna Zdancewicz.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
Tydzień profilaktyki uzależnień Zestawienie wyników ankiet przeprowadzonych w klasach III Uzależnienie to:
Warszawa, 3 marca 2011 Małgorzata Rostkowska. Tegoroczne hasło – „Internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie”– „Internet to więcej niż zabawa. To Twoje.
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
akcja- STOP dopalaczom
LOKALNA DIAGNOZA, MONITORING ORAZ STRATEGIA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW UZALEŻNIEŃ I INNYCH ZAGROŻEŃ SPOŁECZNYCH DLA MIASTA I GMINY KOZIENICE BBBBBB.
Szkoła Promująca Zdrowie
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Bezpieczeństwo w sieci
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
Zapis prezentacji:

gdansk.pl Młodość bez procentów

Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po alkohol ma nieco ponad 13 lat 67,6% rodziców zgadza się ze stwierdzeniem, że młody człowiek i tak spróbuje alkoholu przed „osiemnastką”, a 46,5% woli „prewencyjnie” poczęstować nastolatka „czymś mocniejszym” w domu 34,2% nastolatków przyznaje, że pierwszy alkohol został im kupiony przez osobę dorosłą (Badanie CBOS, 2016)

77,5% gimnazjalistów i 92,4% uczniów szkół ponadgimnazjalnych sięgnęło kiedykolwiek (raz lub więcej) po alkohol 34,7% gimnazjalistów pije piwo, a 22,3% mocniejsze alkohole (wódka, whisky, koniak) – podobny schemat obowiązuje u uczniów szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie uważają, że nie mieliby trudności w kupieniu alkoholu – badania pokazują, że im mocniejszy alkohol tym większa trudność w jego zakupie (wódkę z łatwością może kupić 41,8% gimnazjalistów i 69,7% uczniów szkół ponadgimnazjalnych) oraz im starsza młodzież, tym mniejsze są trudności z kupieniem alkoholu (Badanie ESPAD przeprowadzone na gdańskiej młodzieży, 2015) Jak wygląda sytuacja w Gdańsku

33 % dorosłych była świadkiem spożywania alkoholu przez nieletnich 12,5% dorosłych przyznało, iż w ciągu ostatniego roku widziało, jak sprzedawano nieletnim alkohol 34,3% badanych widziało próbę wylegitymowania osoby wyglądającej na nieletnią podczas próby kupienia alkoholu (Badanie Wzorce konsumpcji alkoholu, 2015) Jak wygląda sytuacja w Gdańsku

To profilaktyczna kampania informacyjno - edukacyjna Miasta Gdańska prowadzona od 2002 r. przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień Dotychczas na jej realizację wydano ponad 150 tys. zł W 2016 roku działania w ramach kampanii kosztowały 10 tys. zł Reagujemy kampanią Młodość bez procentów

W poprzednich latach zrealizowano m.in.:  Szkolenia terenowe i stacjonarne dla właścicieli i personelu sklepów posiadających koncesję na sprzedaż alkoholu  Warsztaty dla młodzieży na temat profilaktyki uzależnień, aktywizacji rówieśniczej i wskazywaniu alternatyw, a także wspierania zachowań asertywnych  Warsztaty dla nauczycieli na temat komunikacji z uczniami, stawiania granic, rozwiązywania problemów, zachęcania do współpracy w szkołach ponadgimnazjalnych  Kolportaż do sklepów materiałów informacyjno-edukacyjnych dotyczących konsekwencji prawnych sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim

Maciej „Gleba” Florek Agnieszka Rylik i Paweł Nastula Pomagają nam Ambasadorzy :

W 2016 roku reagujemy przygotowaną kampanią:  Spotem tv z Maciejem „Glebą” Florkiem, jurorem programu „You can dance- po prostu tańcz”.

Działamy wielotorowo – by dotrzeć do jak największej liczby dorosłych Ekspozycja plakatów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku ( , , ) Emisja spotu na ekranach pojazdów komunikacji miejskiej w Gdańsku ( , ) Publikacja i promocja materiałów w serwisie społecznościowym – facebook.com/MlodoscBezProcentow Publikacja materiałów na portalach służących do bezpłatnego umieszczania filmów Emisja spotu na ekranach reklamowych w przestrzeni miejskiej Emisja w telewizji i internecie

Co chcemy osiągnąć: Zwiększyć świadomość społeczną na temat istniejącego prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia Docelowo ograniczyć dostępności alkoholu dla osób nieletnich Wykreować „modę na reagowanie”

W tworzeniu tegorocznej kampanii udział wzięli: Maciej „Gleba” Florek (juror programu You Can Dance – po prostu tańcz) Młodzież z gdańskiej grupy PaT (program Komendy Głównej Policji „Profilaktyka a Ty”) Pracownicy Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień

gdansk.pl Dziękujemy za uwagę.