Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009. Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
Advertisements

PODSUMOWANIE.
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Niezbędne przyrządy kreślarskie do wykreślania przekrojów. Ołówek H3
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
INSTITUTO ESPAÑOL BARCELONA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Jak zrobić ażurową gwiazdę z papieru?
Rysunek techniczny w klasach IV-VI
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
140 O O O KĄTY 360 O 120 O 60 O 60 O 120 O.
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Pomiar Fazowy 3D Nowa technika pomiarowa dla Wideo Endoskopów XL G3.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
GĘSTOŚĆ.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Zobacz jak wyczyścimy Twój dywan, wykładzinę lub tapicerkę.
Rozwój społeczny dziecka
Projekt zawodoznawczy zrealizowany w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku.
Pedagogika szkoły wyższej
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Przyrządy Pomiarowe.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
SERIO Wzmocnienie umiejętności pracowników budowlanych w ramach BHP przy użyciu multimedialnego szkolenia opartego na przykładach zaczerpniętych z życia.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Wykonali: Dominika Janusz Sylwia Dudycz Przemysław Sobolak
Obróbka obrazu w komputerze
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
Zasady korzystania z Internetu
W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne.
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Mostek Wheatstone’a, Maxwella, Sauty’ego-Wiena
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Przyrząd pomiarowy SUWMIARKA.
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
RYSUNEK TECHNICZNY. CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Narysowana figura to sześciokąt.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
,,Fizyka da się lubić”-2017 Wagi na ostrzu noża
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Obróbka obrazu w komputerze
TIK w szkole.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Przewodnik stażysty.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
KUSUDAMA
Nauczyciel – teoria i/czy praktyka
Zapis prezentacji:

Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009

Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych przez handel i wpływ tego faktu na metody pracy na lekcji dotyczącej pomiaru i rysowania kątów. Na wybranych przykładach przedstawię różnice w ich budowie i sposobach pomiaru. Zareklamuję wg mnie najlepszy z nich do nauki rysowania i pomiaru kątów.

Moje uwagi Teresa Ryba Taki kątomierz jest w mojej szkole Wykonany z drewna Podziałka zwrócona w jedną stronę Kreska wierzchołkowa umieszczona pod uchwytem Niemożliwe jest narysowanie lub zmierzenie kąta bez dorysowania na przyrządzie punktu oznaczającego wierzchołek kąta Możliwość mierzenia kątów tylko w stronę lewą

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz kreślarski Wykonany z przeźroczystego plastiku Podziałka podwójna Druga podziałka posiada skalę uproszczoną o wartości jednej działki 5 stopni ogranicza to pomiar/rysunek kątów o wartościach od 1 do 4 stopni

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz z „nóżkami” Podziałka dwustronna Kreska wierzchołkowa umieszczona przy dolnej krawędzi Przy pomiarze ramię kąta przykładamy do krawędzi dolnej nasza rutyna skłania nas do innego sposobu pomiaru

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz z ekierką Wykonany z przeźroczystego plastiku Skala dwustronna Drugi przyrząd-ekierka nie jest wskazany, gdy dziecko po raz pierwszy poznaje kątomierz Kreska wierzchołkowa zastąpiona jest krzyżykiem umieszczonym poniżej brzegu Przy pomiarze ramię kąta przykładamy do punktów 0 stopni i krzyżyk, nie do krawędzi przyrządu. Ramię musi być odpowiednio długie. Jest to trudne zadanie dla dziecka.

Moje uwagi Teresa Ryba Ekierka z kątomierzem Przyrząd profesjonalny Może być używany w klasach starszych

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz typowy Możliwość pomiaru kątów w obie strony Materiał przeźroczysty Kreska wierzchołkowa na krawędzi narzędzia Wg mnie najlepszy do nauki w szkole podstawowej. Można go używać także jako linijki

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz kwadratowy Profesjonalny przyrząd np. do zastosowań kartograficznych

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz okrągły Skala dwustronna Pomiar kątów w zakresie kąta pełnego Tworzywo przeźroczyste Kreska wierzchołkowa zastąpiona punktem

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz okrągły pusty w środku Lepsza wersja od poprzedniej Utrwala umiejętność pomiaru kątów w zakresie kąta pełnego Skala dwustronna Tworzywo przeźroczyste Kreska wierzchołkowa na krawędzi przyrządu Wg mnie bardzo dobry

Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz elektroniczny Przyrząd do zastosowań profesjonalnych

Moje uwagi Teresa Ryba Cyrkolex Wykonany z przeźroczystego plastiku Pełni także funkcję linijki oraz ekierki Umożliwia uniwersalny pomiar kątów Kłopot stanowi dokładne umiejscowienie nóżki przyrządu w wierzchołku kąta Wskazany wówczas, gdy dziecko już zapoznało się z budową i zastosowaniem kątomierza

Moje uwagi Teresa Ryba Wnioski Pierwszy kontakt dziecka z kątomierzem jest bardzo ważny ze względu na nabycie prawidłowych umiejętności przy pomiarze i rysowaniu kątów. Realizując ten temat zwykle prosimy dzieci, aby przyniosły na lekcję kątomierze i w efekcie otrzymujemy cały przegląd przyrządów dostępnych w handlu. Nie jesteśmy wówczas w stanie pracować ze wszystkimi dziećmi jednocześnie. Prowadzi to do dezorganizacji lekcji. W czasie pierwszych lekcji z użyciem kątomierza dzieciom należy zapewnić jednakowe przyrządy pomiarowe, zakup małych kątomierzy stanowi niewielki wydatek dla szkoły.

Moje uwagi Teresa Ryba Praca z jednakowymi przyrządami to Zaplanowany, logiczny przebieg lekcji Jednakowa, równomierna praca wszystkich dzieci Możliwość śledzenia czynności nauczyciela i powtarzania ich przez wszystkie dzieci jednocześnie Kształcenie prawidłowych nawyków i umiejętności u wszystkich dzieci w tym samym czasie i jednakową metodą zapewnienie dzieciom odpowiedniego, bezstresowego komfortu pracy Osiągnięty cel operacyjny: nauczyć dzieci mierzyć i rysować kąty

Moje uwagi Teresa Ryba Najlepsze kątomierze Na pierwszy kontakt - typowy z podwójną skalą Póxniej - okrągły, pusty w środku Koniecznie bezbarwny, przeźroczysty