Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Prezentację przygotowali doradcy zawodowi
Rodzic jako doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Poradnictwo Zawodowe II
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO GIMNAZJUM NR 6 IM
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Przykłady dobrych praktyk
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los, musi liczyć się z warunkami obiektywnymi, w których żyje, lecz może jednocześnie zmieniać i wykorzystywać zawarte w nich możliwości - ważną cechą człowieka jest jego aktywność, zwłaszcza intelektualna, i motywacja wyrażająca się w podejmowaniu działań zmierzających do ciągłego samokształcenia, co umożliwia dostosowanie się do częstych zmian, jakie niesie gospodarka i rozwój społeczny - podstawą racjonalnych i prawidłowych decyzji jest samoświadomość - pogląd jednostki na temat własnych zalet i wad jest subiektywny, nie jest ostateczny, wymaga weryfikacji

Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Międzyszkolne Centrum Doradztwa Zawodowego podejmowanymi zadaniami wpisuje się w działalność grupy roboczej ds. reorientacji zawodowej w ramach realizacji projektu pt. ”Powiatowa Rada Zatrudnienia koordynatorem polityki społecznej w powiecie – wypracowanie nowego modelu współpracy”. Utworzenie MCDZ jest odpowiedzią na wytyczne grupy do dalszej pracy w zakresie funkcjonowania systemu doradztwa zawodowego w szkołach powiatu starachowickiego.

Międzyszkolne Centrum Doradztwa Zawodowego realizuje działania w następujących obszarach I. Doradztwo zawodowe dla młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu starachowickiego - określenie predyspozycji zawodowych - planowanie drogi zawodowej - podnoszenie poziomu wiedzy o zawodach -podnoszenie poziomu wiedzy o możliwych kierunkach kształcenia ponadgimnazjalnego - podnoszenie poziomu wiedzy o rynku pracy II. Wsparcie dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w zakresie preorientacji zawodowej uczniów - konsultacje dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów prowadzone przez doradców zawodowych WUP w Kielcach i PUP w Starachowicach na temat rozpoznawania predyspozycji zawodowych uczniów

Międzyszkolne Centrum Doradztwa Zawodowego realizuje działania w następujących obszarach III. Współpraca z pracodawcami - diagnoza zapotrzebowania lokalnych pracodawców we współpracy z PUP w Starachowicach - integracja kształcenia praktycznego realizowanego przez CKP z wybranymi podmiotami lokalnego rynku pracy - wsparcie absolwentów w znalezieniu zatrudnienia we współpracy z PUP IV. Promowanie kształcenia ustawicznego - określanie predyspozycji zawodowych młodzieży i dorosłych - realizacja kwalifikacyjnych kursów zawodowych - realizacja kursów doskonalących zgodnie z zapotrzebowaniem pracodawców

Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA GIMNAZJÓW W POWIECIE STARACHOWICKIM Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego obejmuje ogół działań podejmowanych przez szkołę w celu prawidłowego przygotowania uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia ponadgimnazjalnego, kształtowania postaw opartych na kulturze pracy. System określa rolę, zadania i metody oraz formy pracy zawodoznawczej nauczycieli w ramach rocznego planu działania i jest włączony do statutu szkoły. Harmonogram pracy z zakresu WSDZ w gimnazjum ma charakter otwarty i może być modyfikowany w zależności od specyfiki placówki.

Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) WSDZ został przygotowany przez nauczycieli, doradców zawodowych, pedagogów współpracujących z Międzyszkolnym Centrum Doradztwa Zawodowego przy CKP w Starachowicach, przy udziale i akceptacji Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, Powiatowego Urzędu Pracy i SSE „Starachowice”, zgodnie z inicjatywą ujednolicenia treści WSDZ dla wszystkich szkół gimnazjalnych w powiecie. Współpraca i wymiana doświadczeń wszystkich środowisk koncentrujących się wokół edukacji, poradnictwa zawodowego i rynku pracy w ramach MCDZ przy CKP pozwoli przygotować gimnazjalistów i ich rodziców do świadomego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji, co do dalszego kształcenia i kariery zawodowej. Zaplanowane długofalowe działania stanowią pierwszy krok w likwidacji barier pomiędzy szkołą a rynkiem pracy, budują przekonanie i akceptację dla konieczności kształcenia ustawicznego.

MCDZ REALIZUJE ZADANIA W NASTĘPUJĄCYCH OBSZARACH: -EDUKACJA PRZEDZAWODOWA -WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO -DORADZTWO ZAWODOWE DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH - O PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU STARACHOWICKIEGO -WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW -W ZAKRESIE PREORIENTACJI ZAWODOWEJ UCZNIA -WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI -PROMOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO Międzyszkolne Centrum Doradztwa Zawodowego

Dziękuję za uwagę.