Projekt pedagogiczny „Janusz Korczak” Projet pédagogique „Janusz Korczak”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty Bruksela Nagroda dla laureatów konkursu Tydzień eTwinning.
Advertisements

Le monde du fromage français
SNOWSHOE – LAND – ART - SIMON BECK
Voyage, voyage. DATES mars en France L’arrivée des Français avril La semaine d’Akademia Orange 25 mai.
„Miała baba koguta” Chanson folkolrique polonaise.
Poviat Legionowski - petit port au bord du lac. Le poviat Legionowski est situé dans la partie centrale de la Plaine de Mazovie. Il est composé de cinq.
Lokalne ugrupowanie transgraniczne REGIO PAMINA Le groupement local transfrontalier REGIO PAMINA Zadania INFOBESTU Mission INFOBEST.
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Stary Ratusz w Olsztynie. Cześć! Mam na imię Nina, a to mój brat Maria. Chcielibyśmy Wam razem opowiedzieć o Starym Ratuszu.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PARK OJCOWSKI OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc OJCOWSKI PARK NARODOWY OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
W okresie od kwietnia 2009 roku będziemy mieli okazje gościć reprezentację uczniów i nauczycieli gimnazjum z Mericourt. W ramach wymiany również.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa Pleśniak Maciej Przemysław Baran Klasa III technikum informatycznego.
POP aRtPOP aRt Pop Art, n.m. (mot anglais, de popular art ): tendance artistique moderne d'origine anglaise et américaine née aux alentours de 1960 qui.
Prezentację przygotowała Paulina Szymanek.  data urodzin: miejsce urodzin: Paryż data śmierci: rodzina: Brat Charles'a (Claude)
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
- Nie Klikaj OPERA w PARYŻU - Opera Narodowa Paryża, znana jest również jako Opera Garnier albo Pałac Gerniera, zbudowana została w latach 1862 i 1875.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
ŚWIETLICOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW. Do naszej świetlicy zawitali ostatnio mili goście - dzieci z Przedszkola nr 34.
Historyczne atrakcje, światowej klasy wydarzenia kulturalne, globalna mega gwiazda FC Barca, niekończąca się rozrywka oraz ekskluzywne zakupy to tylko.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Władca pierścieni. J.R.R.Tolkien John Ronald Reuel Tolkien był naukowcem i poetą. Urodził się w 1892 r. w Bloemfontain w Afryce Południowej ale mimo to.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ŚLADAMI MICKIEWICZA – WYCIECZKA ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR SOBIECKI, KONRAD KWIATKOWSKI, MICHAŁ MILEJ, KACPER BARAN Opiekun Ewa Karaszewska ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
NASZE NADLE Ś NICTWO NADLE Ś NICTWO BE Ł CHATÓW Pod zarządem Nadleśnictwa Bełchatów znajduje się prawie hektarów lasów. Leśnicy z Nadleśnictwa.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Muzea Migane – muzea dostępne dla niesłyszących Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
Ochrona Środowiska Czyli mój wpływ na nie Przyczyny zanieczyszczeń W ostatnich latach środowisko staje się coraz bardziej zanieczyszczone. Kiedyś środowisko.
Uczestnicy projektu Uczestnicy: Nikola Czachor Kacper Rynnik Paulina Pięta Jakub Malec Natalia Omańska Klaudia Korczyńska Daniel Torończak Patryk Gawron.
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Współpraca SP 97 z pozaszkolnymi placówkami i organizacjami edukacyjnymi Rok szkolny 2015/2016.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
WYCIECZKA DO PORTUGALII
Spotkanie Projektowe Erasmus+ Bad Nenndorf 6-10 marca 2017
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Toruń-Malbork-Grunwald
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
Przygotowanie do ŚDM Komorów 2016’.
TANIA I ATRAKCYJNA WYCIECZKA DO KRAKOWA
Wizyta w Bibliotece Szkolnej Grupa 0c
Wycieczka do Gorlic r..
Po długiej nocnej podróży wkraczamy do Planetarium Kopernika, nasz pierwszy cel…seans filmowy wprowadza nas w odprężający nastrój… tego nam było trzeba.
„Dziś stażysta, jutro profesjonalista”
Kto ty jesteś? Polak mały…
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
Los biednych, bezbronnych dzieci.
Wycieczka do Radia Andrychów i do Biblioteki Miejskiej 21 maja 2018 r.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
SLIGO MINI PRZEWODNIK.
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
"Od technika do Europejczyka
Wycieczka do urzędu pocztowego
GRECJA KWIECIEŃ-MAJ 2018.
DOTYCZĄCEJ POSTACI STEFANII WILCZYŃSKIEJ
Marian Pelczar II B.
CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA
Zapis prezentacji:

Projekt pedagogiczny „Janusz Korczak” Projet pédagogique „Janusz Korczak”

Wszystko zaczęło się od propozycji współpracy z MGI… Tout a commencé avec la demande de collaboration de la MGI… MGI zaproponowała naszej sekcji przygotowanie plakatów dotyczących praw dziecka. Opracowywaliśmy teksty Janusza Korczaka : „Jak kochać dziecko” i na ich podstawie przygotowaliśmy serię afiszów. Pomagała nam w tym pani fotograf z MGI, Hanna Zaworonko. La MGI, nous a proposé de préparer des affiches sur les droits de l´enfant. Nous avons travaillé sur les textes de Janusz Korczak : „Comment aimer un enfant” et d´après ceux-ci, nous avons préparé une série d´affiches. La photographe de la MGI Hanna Zaworonko nous a aidé dans ce projet.

Do obejrzenia całości naszej wystawy zapraszamy do oranżerii. Poniżej kilka przykładów pracy: Pour admirer la totalité de notre exposition nous vous invitons dans la serre du lycée. Voici quelques exemples de nos travaux :

Przez cały rok przygotowywaliśmy się do wyjazdu śladami Korczaka poznając coraz lepiej jego życie i dzieła. Au cours de cette année nous nous sommes préparés pour le voyage sur les traces de Korczak en étudiant sa biographie et ses oeuvres.

Poniżej najważniejsze elementy naszej podróży: Et maintenant les moments forts de notre voyage: Poniedziałek 08/04/13: Wylot do Warszawy i pierwszy kontakt z miastem – przejazd autokarem ulicami stolicy. Pierwsza nasza wspólna kolacja. Lundi 08/04/13: Notre envol vers Varsovie, et découverte de la ville en tour panoramique. Notre premier dîner.

Wtorek 09/04/13 Mardi 09/04/13 Zwiedzanie starego miasta. Obejrzenie filmu Warszawy podczas drugiej wojny światowej. Wizyta w muzeum Marii Skłodowskiej Curie – w jej domu rodzinnym Visite du quartier historique de Varsovie. Séance cinématographique sur Varsovie lors de la seconde guerre mondiale. Visite du musée de Marie Sklodowska-Curie – sa maison natale

Środa 10/04/13 Mercredi 10/04/13 ● Zwiedzanie Warszawy ś ladami Janusza Korczaka: pomnik Korczaka, szpital dla dzieci ● Wizyta w getcie ● Wystawa w domu Korczaka ● Odwiedziny w Liceum Sempołowskiej i spotkanie z rówieśnikami ● Ś wiadek historii Pani Janina Różecka ● Spacer po Parku Ł azienkowskim Visite de Varsovie sur les traces de Janusz Korczak: monument en hommage à Korczak, hôpital pour enfant Départ vers l'ancien ghetto Exposition dans la maison de Korczak Découverte du lycée Sempolowskiej et rencontre avec les élèves Témoignage de Mme Janina Rożecka Ballade dans le Park Łazienki

Czwartek 11/04/13 Jeudi 11/04/13 ● Wyjazd do Treblinki ● Wizyta w obozie zagłady ● Powrót do Warszawy ● Przygotowanie do wieczornego wyjścia na koncert muzyki filmowej w Sali Kongresowej  Départ pour Treblinka  Visite du camp d'extermination  Retour vers Varsovie  Préparation pour la soirée Gala

Piątek 12/04/13 Vendredi 12/04/13 ● Ostatnie zakupy ● Pożegnanie z Warszawa ● Wyjazd na lotnisko i odlot do Paryża Derniers achats Varsovie au revoir! Départ pour l'aéroport et envol pour Paris

Czego nauczyli ś my si ę dzi ę ki projektowi ? Qu'avons nous retenu du projet ? ● Poznaliśmy lub pogłębiliśmy wiedzę o Korczaku ● Pochyliliśmy się nad prawami dziecka i przygotowaliśmy fotograficzne ilustracje niektórych ważnych dla nas zagadnień ● Spotkaliśmy w Warszawie naszych rówieśników i mogliśmy przyjrzeć się polskiemu szkolnictwu ● Mieliśmy ogromne szczęście spotkać świadka historii –osobę która pracowała w getcie ● Pokazaliśmy naszym francuskim kolegom różne oblicza Polski Nous avons découvert ou approfondi nos connaissances sur Korczak Nous avons travaillé sur les droits des enfants qui sont illustrés dans nos affiches Nous avons rencontré à Varsovie des élèves polonais et nous avons pu apercevoir le système éducatif polonais Nous avons eu la chance inouie de rencontrer un témoin de l'histoire -une personne qui a travaillé dans le ghetto de Varsovie Nous avons montré à nos camarades francais les multiples visages de la Pologne

Wyniki ankiety dotyczącej podróży Petite enquête concernant le voyage ● Zalety: program, jakość noclegów w hostelu, spotkania z interesującymi ludźmi, wyjście do teatru i na koncert, wolny czas na zakupy i indywidualne zwiedzanie, bardzo mili nauczyciele ● Wady: monotonne śniadania, wycieczka trwała zbyt krótko Avantages: programme, qualités de l'hôtel, rencontre avec des personnes intérressantes, soirée au théâtre et au Palais des Congres, temps libre pour les achats et les visites individuelles, professeurs très sympathiques Inconvéniants: la monotonie des petits déjeuner, durée du voyage un peu courte

Remerciements Madame Charlon, pour avoir organisé ce merveilleux voyage M. Djellouli, Mme Bastonero et Mme Descombes, pour nous avoir accompagné durant le voyage La Direction du lycée Montaigne, pour nous avoir autorisé ce voyage