Siedem grzechów głównych biblioteki w social mediach Bożena Jaskowska Łódź – Rogów, 24 czerwca 2014 r. Konferencja „Rozmowy o bibliotekach”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Znaczenie podręcznika
Zarządzanie projektami partnerskimi
E-Portfolio.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Gdańsk miastem wolności.
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Jan Białostocki Patryk Owczarek
O korzeniach i skrzydłach…
Media Społecznościowe
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1
MARKETING INTERNETOWY
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Siedem grzechów głównych biblioteki w social mediach Bożena Jaskowska Łódź – Rogów, 24 czerwca 2014 r. Konferencja „Rozmowy o bibliotekach”

A może zróbmy fanpejdż biblioteki na fejsbuku? Wszyscy mają… Hm… to może na tłiterze też? Będziemy mieć tysiące fanów!!! I śmieszne obrazki będziemy wrzucać! Ponoć jeszcze ten pinte…coś jest fajny!

Wróciła z konferencji, odkryła co to Facebook i kazała nam zrobić fanpejdż biblioteki….

#1 PYCHA

TAK! Latając samolotem obserwuję skrzydła maszyny, więc znam się na katastrofach lotniczych TAK! Jestem na Facebooku od 3 lat i wiem jak prowadzić fanpejdż Pomysł? Strategia i plan? Ale po co?

pomysł

Harold B. Lee Library Book Repair

strategia

Sukces w social media nie zdarza się przez przypadek. Jest zaplanowany. (Olivier Blanchard)

Strategia obecności biblioteki w mediach społecznościowych Jakie mają być zasady poruszania się biblioteki w social mediach? I w jakich social mediach? Kto ma odpowiadać za komunikację w mediach społecznościowych? Jak ta osoba ma być usytuowana w strukturze organizacji? Czy i dlaczego mamy tak mało na to pieniędzy?  Jaka ma być strategia obecności w social mediach? Czy i jak będzie mierzona oraz oceniana komunikacja społecznościowa biblioteki?

Strategia działań w social mediach powinna być częścią szerszego planu działań komunikacyjnych ANALIZA WYJŚCIOWA (Co dzieje się teraz?) STRATEGIA (Co powinniśmy zrobić i dlaczego?) WDROŻENIE (Jak to zrobimy?) OCENA (Jak to zrobiliśmy i dlaczego?) Cyt. za: A. Miotk, Skuteczne social media, s. 86 PLANOWANIE W BIZNESIE

Analiza wstępna W jakiej sytuacji komunikacyjnej się znajdujemy Mocne i słabe strony tej sytuacji; szanse i zagrożenia (SWOT) Jakie działania podejmują podobne nam organizacje (konkurencja) CEL: zebranie konkretnych danych

Strategia działań Określenie celów: biznesowego, strategicznego i komunikacyjnego (zasada SMART) Zdefiniowanie grup docelowych Sformułowanie „strategii właściwej” – ogólny pomysł na działania komunikacyjne w social mediach (1-2 zdania) + sformułowanie kluczowych przekazów, które będą powtarzane podczas „kampanii”

Wdrożenie Zestaw narzędzi – wybór serwisów społecznościowych, aplikacji czy sposobów działania Harmonogram działań i ew. budżet

Ocena efektów Sposób w jaki będziemy mierzyć efektywność działań w social mediach Zasięg (liczba osób, które potencjalnie widziały daną treść) czy zaangażowanie (odsetek liczby osób, które potencjalnie widziały daną treść i wykonały w związku z nią jakąś aktywność)? Mierniki realizacji celu (Key Performance Indicatiors) oraz narzędzia pomiaru

#2 CHCIWOŚĆ

CHCĘ BYĆ WSZĘDZIE, SZYBKO, MIEĆ TYSIĄCE FANÓW ORAZ WSZYSTKO ROBIĆ NAJLEPIEJ! I TO JUŻ!!!

Chcesz być wszędzie? Każdy serwis społecznościowy ma inny cel, content i użytkowników Dobierz odpowiedni „pakiet” serwisów, by się wzajemnie uzupełniały Naucz się tych serwisów Nic na siłę

Chcesz być szybko? Budowanie marki w social mediach nie dzieje się w dobę To długi i pracochłonny czas Nie unikniesz też błędów, ucz się na nich I ucz się od innych, inspiruj się, podpatruj

#3 NIECZYSTOŚĆ

Liczba fanów to nie wszystko Traktuj swoich fanów jako ludzi nie liczby Przekuwaj liczby w znaczące i mocne relacje

zaangażowanie

Save the Troy Library

emocje

How Selfies Are Re-Energizing The New York Public Library

uczestnictwo

Chcesz mieć więcej fanów i followersów? Bądź lepszy, bardziej kreatywny, bardziej pracowity, lepiej dbaj o relacje

#4 ZAZDROŚĆ

Muszę tam być, bo wszyscy tam są! Ale dlaczego? Ale po co? Ale co mogę dać swoim użytkownikom? I co mogę zyskać?

#szkoleniebiblioteczne Organizujemy różne szkolenia i warsztaty, dbamy o Wasze umiejętności informacyjne, w jakich innych chcielibyście uczestniczyć? Za 10 minut rozpoczynamy szkolenie Zobaczcie jak było na naszych poprzednich szkoleniach Treści szkoleniowe w postaci infografiki Nie musicie przychodzić do biblioteki, to my przychodzimy do Was Materiały wideo ze szkolenia Pomożemy Wam doskonalić umiejętności komunikacyjne, podniesiemy Waszą wartość na rynku pracy U nas naprawdę nie jest szaro i smutno, przyjdźcie do biblioteki nie tylko na szkolenie

#5 OBŻARSTWO

Nie da się być wszędzie i we właściwy sposób

Postaw na jakość

Unikaj zbyt oficjalnego i sztywnego języka Zamieszczaj ciekawe treści – odpowiednie do grupy odbiorców oraz specyfiki serwisu Komunikuj się Słuchaj i odpowiadaj Opowiadaj historie Wykorzystuj różne social media Miej poczucie humoru!

#6 GNIEW

To co raz opublikowane w internecie, z reguły na zawsze tam pozostaje Pomyśl 2 razy zanim coś napiszesz Stwórz ramy „procedury kryzysowej”

Komunikacja kryzysowa Przyjmij do wiadomości, że użytkownik może (i ma prawo) się skarżyć Jeśli wymaga tego sytuacja, przeproś za błąd lub incydent Wyjaśnij dlaczego wystąpiła ta nieprzyjemna sytuacja Zastanów się, co poprawi nastrój użytkownikowi Zachowuj się odpowiednio do sytuacji Zrezygnuj (jeśli wyczerpałeś wszystkie powyższe możliwości, a użytkownik wciąż ma pretensje)

Zanim się rozgniewamy…

#7 LENISTWO

Profil, którego nie ma, jest lepszy od nieaktualizowanego Nie zostawiaj informacji bez odpowiedzi Bądź systematyczny Rozmawiaj i komunikuj się Analizuj statystyki i dane Serwis społecznościowy to nie tablica ogłoszeń I to nie tylko Twój profil – Obserwuj innych – Komentuj innych

fot. Burke

Kreowanie zawartości, opowiadanie historii, budowanie zaangażowania – uczyń to swoim codziennym nawykiem

Dziękuję za uwagę I zapraszam do rozmowy Bożena Jaskowska