Organizator : Patron : 3 września 2016 Organizator: Patroni:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
SPORTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Skąd się biorą problemy dzieci w nauce?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Shuttle Time to program, który ma przede wszystkim pomóc nauczycielom
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
„KIBICUJĘ BEZPIECZNIE” II miejsce w konkursie MSW
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Współpraca w naszej szkole
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
“Szkoła w procentach”.
Moja pasja – piłka nożna
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
SPORT TO ZDROWIE. SPORT TO ZDROWIE Był sobie chłopiec, który nie lubił uprawiać sportu Był sobie chłopiec, który nie lubił uprawiać sportu. Uwielbiał.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Prezentacja 1.
Atrakcyjne formy zajęć na lekcjach wychowania fizycznego
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Realizacja zadań z zakresu sportu w 2016 r.
Mały Mistrz Druga ogólnopolska ewaluacja programu Wałbrzych, r. Paulina Świerczewska.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Czas wolny dawniej a dziś.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
XI edycja programu Trzymaj Formę!
SOS – Sportowy Okrągły Stół
Szkoła Promująca Zdrowie
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Sport czyli moje hobby.
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Organizator : Patron : 3 września 2016 Organizator: Patroni:

Organizator: Fundacja LOTTO Milion Marzeń Łukasz Stajuda– Prezes Zarządu Fundacji Aneta Góraj – Członek Zarządu Fundacji Ewa Gwiazda – koordynator programu Jan Krypa – specjalista Monika Strogulska-Dwojak – koordynator ds. komunikacji Sylwia Jakubczyk – koordynator programów Bezpieczna Rozrywka i Filantropia Joanna Olejniczak – specjalista ds. administracji

Organizator: Program „Kumulacja Aktywności” ma na celu aktywizację sportową młodzieży nieaktywnej fizycznie. Jest skierowany do młodzieży w wieku gimnazjalnym, rodziców młodzieży w wieku gimnazjalnym.

Organizator: Badania CBOS 2012 Przystępując do projektowania programu zachęcającego młodzież do większej aktywności fizycznej Fundacja LOTTO Milion Marzeń zleciła Fundacji CBOS przeprowadzenie badań wśród gimnazjalistów, ich rodziców a także nauczycieli WF i trenerów różnych rodzajów sportu. Badania miały charakter zarówno ilościowy (wystandaryzowane ankiety) jak i jakościowy (wywiady grupowe tzw. Fokusy). Zasady programu konsultowano także z socjologami, psychologami i sportowcami.

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Aktywności sportowa gimnazjalistów 49,1% 34,5% 16,3% Niska Średnia Wysoka Ogółem ,4% 29,5% 16,1% Niska Średnia Wysoka Dziewczęta ,2% 39,2% 16,6% Niska Średnia Wysoka Chłopcy

Organizator: Wyniki badań HBSC 2014 Procent młodzieży nie spełniających normy wskaźnika MVPA Ogółem ChłopcyDziewczęta Ogółem75,8%70,1%81,4% 11 lat69,4%65,8%74,2% 13 lat75,1%70,6%81,4% 15 lat82,2 %74,6%88,9% Wskaźnik MVPA - przynajmniej 60 minut dziennie wysiłku o umiarkowanej intensywności

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Podstawowym czynnikiem demobilizującym do aktywności sportowej na poziomie szkoły to niska atrakcyjność i monotonia lekcji wychowania fizycznego – ten wniosek z badania jakościowego znajduje potwierdzenie w badaniach ankietowych; Największy wpływ na postawy wobec sportu i lekcji WF mają nauczyciele i trenerzy – to właśnie oni najlepiej potrafią zarazić młodzież miłością do sportu ale także oni mogą na całe życie zniechęcić do aktywności fizycznej „ bo jak zacząłem grać w podstawówce w siatkówkę, to pan powiedział, że dobrze serwuję, dobrze gram w siatkówkę i żebym nie stracił tego. I potem zacząłem chodzić na dodatkowe zajęcia i w gimnazjum też”

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Na zainteresowanie sportem wpływa też grupa rówieśnicza i wzorce, które w tej grupie uchodzą za obowiązujące. Często do uprawiania sportu bezpośrednio namawiają znajomi, którzy dają przykład i aktywizują swoje otoczenie. Sport dla młodych ludzi to przede wszystkim rozrywka o charakterze towarzyskim. Jednocześnie wśród młodzieży istnieje społeczna akceptacja i zrozumienie dla osób, które nie lubią się ruszać lub nie mają tzw. predyspozycji do sportu. Zarówno rodzice jak i nauczyciele ale nawet sama młodzież jako główny powód nieuprawiania sportu poza lekcjami WF podają niechęć do ćwiczeń i lenistwo „Nie lubimy się pocić, w ogóle nie lubimy ćwiczyć. Na jakieś sportowe zajęcia pozalekcyjne u mnie z klasy mało osób chodzi. Nie chce im się po prostu”.

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Dlaczego nie podejmujesz w czasie wolnym żadnej aktywności sportowej? 27,9% 24,6% 23,8% 19,9% 16,9% 19,0% 28,6% 17,2% 14,9% 24,6% 39,6% 19,2% 32,7% 26,6% 6,6% Ogółem Dziewczęta Chłopcy Nie lubię tego rodzaju zajęć, mam inne zainteresowania Brakuje mi czasu - mam dużo nauki Nie chce mi się Brak towarzystwa - nie ma nikogo, kto chciałby to ze mną robić Brakuje mi czasu - mam dużo zajęć pozalekcyjnych

Organizator: Wyniki badań HBSC 2014 Czas spędzony bez ruchu przed ekranem – 2 lub więcej godziny dziennie Oglądanie tv 59,6% Gry komputerowe – 34,6% Inne zajęcia przy komputerze – 54,8% w tym 10,4% ponad 6 godzin dziennie)

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Rodzice nastolatków mają świadomość pozytywnej roli sportu w życiu dziecka i przywiązują dużą wagę do rozwoju fizycznego swoich dzieci, w praktyce jednak aktywność ruchowa nie jest postrzegana priorytetowo - pierwsze miejsce w hierarchii wartości związanych z rozwojem dziecka zajmuje zawsze nauka i rozwój intelektualny. Często brak aktywności fizycznej swoich dzieci tłumaczą ilością czasu przeznaczanego na naukę i związane z nią zajęcia dodatkowe. Istotnym czynnikiem jest aktywność fizyczna rodziców – im jest ona wyższa, tym częściej aktywne są również dzieci. Dziecko aktywnych rodziców oswaja się ze sportem od wczesnego dzieciństwa, a aktywność ruchowa staje się dla niego naturalną formą spędzania czasu wolnego. Młodzi ludzie, którzy uprawiali sport z rodzicami w wieku 5-8 lat są obecnie bardziej aktywni niż ich rówieśnicy nie mający tego rodzaju doświadczeń. „ludzie się spotkali i po prostu zrobili się takie jakby zajęcia po pracy.. I mój tata zaczął na to chodzić […] z kolegami taty, tam chodzi jeszcze moja ciocia, jest też parę osób w moim wieku. I tak sobie właśnie gramy”

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Sport uprawiany wspólnie przez dzieci i rodziców (gra w piłkę, jazda na rowerze, łyżwach itd.) 5,615,323,615,914,225,4 3,713,123,918,216,125,0 z ojcem z mamą 19,332,926,06,75,18,2 18,031,426,59,27,46,6 1,7 1,0 z ojcem z mamą (%) w wieku 5-8 lat w wieku gimnazjalnym Bardzo często Dość często Od czasu do czasu Dość rzadko Sporadycznie NigdyNie pamiętam

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Motywacja młodzieży biernej do aktywności sportowej nie może ograniczać się do argumentacji o charakterze werbalnym. Wiarygodna jest przede wszystkim zachęta polegająca na przykładzie – wiarygodnym czyli weryfikowalnym. Pozytywnym wzorcem osobowym mogącym spełnić rolę „motywatora” są przede wszystkim aktywni rówieśnicy oraz sportowcy. Gwiazdy show biznesu zostały wykluczone z tego grona jako niewiarygodne! Na atrakcyjność konkretnych dyscyplin dla nastolatków wpływa ich medialny wizerunek wywołujący pozytywne skojarzenia. Jako atrakcyjne są postrzegane sporty wiążące się z dodatkową adrenaliną, a przede wszystkim te, które są efektowne i widowiskowe. „sama tak jakoś, jak w telewizji widziałam czy coś, to też tak chciałam”

Organizator: Wyniki badań CBOS 2012 Istnieje społeczna akceptacja (rodzice, nauczyciele i sama młodzież) do odmiennego traktowania dziewczynek i chłopców w odniesieniu do aktywności fizycznej. Stąd dziewczynkom jest łatwiej unikać lekcji WF co potem przekłada się na mniejszą sprawność fizyczną, podatność na choroby cywilizacyjne i rzutuje na ich stosunek do sportu przez całe życie. „ Chłopak powinien być silny a dziewczynka ładna, nie musi być sprawna fizycznie”

Organizator: Wyniki badań HBSC 2014 Dziewczęta z nadwagą i otyłością 11 lat – 15,1% 13 lat – 10,1% 15 lat – 4,3% Dziewczęta uważające się za grube 11 lat – 41,4% 13 lat – 54,9% 15 lat – 60,9%

Organizator: Idea programu Kumulacja Aktywności Program został stworzony przez Fundację LOTTO Milion Marzeń w roku W chwili obecnej trwa 3. edycja. Jego celem jest zachęcenie do uprawiania sportu młodzieży, która dotychczas była nieaktywnej fizycznie. Skierowany jest głównie do młodzieży w wieku gimnazjalnym ale także pośrednio do rodziców. Prowadzący program często współpracują z miejscowymi szkołami, nauczycielami WF, lokalnymi klubami sportowymi i organizacjami pozarządowymi.

Organizator: Program oparty jest na: Autorytecie sportowców mających wybitne osiągniecia np. mistrzostwo Polski, mistrzostwo świata czy medale olimpijskie. Bezpośrednim zaangażowaniu sportowca w ćwiczenia - prowadzący nie tylko instruuje, ale wspólnie z młodzieżą ćwiczy. Dostosowywaniu zajęć do umiejętności i możliwości uczestników, nie stawia się wygórowanych celów do osiągnięcia, każdy nawet najmniejszy sukces jest doceniany. Braku elementu oceny i rywalizacji.

Organizator: Realizacja programu: Konkurs dla Mistrzów Sportu na oryginalny i innowacyjny scenariusz sportowych zajęć dla gimnazjalistów. Przyznanie grantów 50 sportowcom na prowadzenie zajęć sportowych wg zaproponowanego scenariusza. Realizacja minimum 40 zajęć sportowych w każdej grupie (od września 2016 do kwietnia 2017) w tym co najmniej 5 na darmowej, ogólnodostępnej infrastrukturze np. Orliki, parki, las etc.

Organizator: Kogo rekrutujemy: – młodzież gimnazjalna, nieaktywna sportowo, można uzupełnić braki dziećmi z 6 klasy szkoły podstawowej Do kogo jeszcze chcemy dotrzeć: – rodzice – nauczyciele WF Program krok po kroku - rekrutacja

Organizator: Program krok po kroku - rekrutacja a.Promocja Gdzie szukać gimnazjalistów Miejsca na plakaty (legalność) Współpraca ze szkołą Współpraca z mediami b.Spotkania z rodzicami c.Spotkania z gimnazjalistami

Organizator: Materiały promocyjne: - ulotka dla gimnazjalistów Program krok po kroku - rekrutacja

Organizator: Program krok po kroku - rekrutacja Materiały promocyjne: - plakat B2

Organizator: Program krok po kroku - rekrutacja (spotkanie z rodzicami) Materiały promocyjne: - ulotka dla rodziców

Organizator: a.Minimum 40 spotkań z tą samą grupą młodzieży b.W tym 5 zajęć na ogólnodostępnej infrastrukturze c.Każde zajęcia minimum 90 minut d.Uzupełnienie rekrutacji w trakcie trwania programu w przypadku zbyt małej liczebności grupy e.Stały kontakt z Fundacją w tym systematyczne dosyłanie zdjęć z zajęć. Program krok po kroku - prowadzenie zajęć

Organizator: a.Strona internetowa fundacji fundacjalotto.pl b.Strona internetowa programu kumulacjaaktywnosci.pl c.Nagrania i zdjęcia (możliwość wizyty ekipy telewizyjnej na zajęciach) d.Media społecznościowe: -FACEBOOK.com/kumulacjaaktywnosci -FACEBOOK.com/fundacjalotto Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator:

Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne

Organizator: Działania komunikacyjne Pytania? Wątpliwości? Monika Strogulska-Dwojak Koordynator ds. komunikacji Fundacja LOTTO Milion Marzeń tel.: , Zapraszam

Organizator: Działania komunikacyjne – wyniki badań ewaluacyjnych Czy wchodziłeś na stronę www programu Kumulacja Aktywności? TAK 52%NIE 46% Czy wchodziłeś na profil programu Kumulacja Aktywności na FB? TAK 55%NIE 43%

Organizator: a.Listy obecności podpisywana przez młodzież b.Dokumentacja zdjęciowa c.Ankiety ewaluacyjne (#1: na 1. zajęciach, #2: na ostatnich zajęciach) d.Sprawozdanie częściowe za okres do końca grudnia 2016 (przesłanie do 5 stycznia 2017) e.Sprawozdanie końcowe za okres do końca kwietnia 2017 (przesłanie do 30 maja 2017) Program krok po kroku - prowadzenie zajęć

Organizator: Program krok po kroku - zgody rodziców

Organizator: – NNW dla młodzieży – OC i NNW dla prowadzących zajęcia kopia polisy zostanie wysłana mailem Program krok po kroku - ubezpieczenie

Organizator: Program krok po kroku - prowadzenie zajęć

Organizator: Program krok po kroku - ankieta dla gimnazjalistów

Organizator: Możliwość zorganizowania turnieju obejmującego wszystkie grupy z danego województwa lub z kilku sąsiednich województw Fundacja zapewnia medale dla wszystkich uczestników Organizacja i koszty np. transportu po stronie Mistrzów Sportu Program krok po kroku - turnieje wojewódzkie

Organizator: Konkurs dla szkół gimnazjalnych na terenie całej Polski Turniej dla laureatów konkursu Szkolna Kumulacja Aktywności na terenie AWF w Warszawie Program krok po kroku - Szkolna Kumulacja Aktywności

Organizator: a.stały kontakt z koordynatorem b.systematyczne dosyłanie zdjęć i informacji c.sprawozdania częściowego do 5 stycznia 2016 d.rachunek i 2. płatność Program krok po kroku - pierwsza połowa programu 3 września 2016 – 31 grudnia 2016

Organizator: a.stały kontakt z koordynatorem b.dosyłanie zdjęć i informacji c.sprawozdanie końcowe do 30 maja 2017 d.2. ankieta ewaluacyjna wypełniona przez młodzież e.rachunek i 3. płatność Program krok po kroku - druga połowa programu 1 stycznia 2017 – 30 kwietnia 2017

Organizator: Fundacja nie żąda rozliczenia budżetu, ani przedstawiania faktur. Kolejne płatności - po zaakceptowaniu sprawozdań na podstawie rachunku lub faktury. Program krok po kroku - budżet

Organizator: Dziękuję za uwagę Ewa Gwiazda