Moduł 5 Temat 2 Poziom 2 Rozwiązywan ie problemów
Albert Einstein Największą głupotą jest robienie w kółko tego samego i liczenie, że osiągnie się inne wyniki” – Albert Einstein
W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE BĘDĄ: Wiedzieć, że innowacyjność może obejmować problemy, gdy pomysły czy plany nie odnoszą sukcesu na początku Wiedzieć, że dla rozwiązania problemu ważne jest zidentyfikowanie przyczyny źródłowej, nie symptomów Ćwiczyć stosowanie Analizy Przyczyn Problemu i udzielanie informacji zwrotnych
NIE DZIAŁA, JAK BYŁO PLANOWANE! Otworzyłeś nową restaurację typu „fast food” Klienci zamawiają swoje dania poprzez aplikację na telefon Klienci mogą zamówić dania na wynos oraz zjeść w restauracji Zamówienie pojawia się na ekranach w kuchni Obsługa wybiera składniki i gotuje zgodnie z zamówieniem PROBLEM: Klienci często otrzymują nieprawidłowe zamównienia: Często są złe składniki lub posiłki Czasem są niedogotowane lub przypalone
5 KROKÓW ANALIZY PRZYCZYN PROBLEMU 1 Zidentyfikuj problem 3 Pogrupuj przyczyny 5 Potwierdź przyczynę źródłową 2 Pomysły z burzy mózgów 4 Zidentyfikuj podobne przyczyny
ZIDENTYFIKUJ PROBLEM I POPRZEZ BURZĘ MÓZGÓW DOKONAJ ANALIZY PRZYCZYN Problem
POGRUPUJ PRZYCZYNY Problem Sprzęt Procedury Ludzie Pomiary Materiały Środowisko
ZIDENTYFIKUJ MOŻLIWE PRZYCZYNY I POTWIERDŹ PRZYCZYNĘ ŹRÓDŁOWĄ Zbierz dane i informacje Przeanalizuj je Zidentyfikuj możliwe przyczyny Potwierdź najważniejsze przyczyny Głosuj, jeśli zajdzie taka potrzeba
PODSUMOWANIE 1 Zidentyfikuj problem 3 Pogrupuj przyczyny 5 Potwierdź przyczynę źródłową 2 Pomysły z burzy mózgów 4 Zidentyfikuj podobne przyczyny Identyfikując przyczynę źródłową docierasz do sedna problemu unikając powtórzenia problemu.
CO ZAMIERZASZ ROBIĆ INACZEJ?