Moduł 5 Temat 2 Poziom 2 Rozwiązywan ie problemów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowy projekt KYB - QR KOD.
Advertisements

HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Dr inż. Bożena Mielczarek
Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Anna Paszkowska-Rogacz
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Oriflame Sprzedaż i marketing Elżbieta Medalis Menedżer klubu Oriflame.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
Złe nawyki żywieniowe Sandra Ligaszewska 2a.
Wprowadzenie do cateringu i branży hotelarskiej
Ewa Lidén Kassel Project No Presentation 2009 Narzędzie 4 i 5 Ocena umiejętności (Przedsiębiorca) (Operator) Prezentacja 2009.
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Jak skorzystać z Oferty dla Użytkowników sieci myAVON?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
KONCEPCJA PROWADZENIA RESTAURACJI
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Psychotest Rób to pomału i wykonuj polecenia w myśli jak najszybciej się da. Jeśli Ci to pomaga możesz mówić po cichu na głos.
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Title Slide 1 It starts with you
Obserwacja wybranych uczniów
Debata o samorządności uczniowskiej
Poznaj… nowy, ulepszony… e-katalog.
Szybkość reakcji człowieka
gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Metodologia badań empirycznych
Dni Użytkowników Aplikacji QAD 2013 Trzebieszowice 3-4 październik
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Wszyscy jesteśmy zadłużeni – niektórym przytrafiło się wpaść w pułapkę niewypłacalności. Problem zadłużenia w pracy socjalnej. Roman Pomianowski
Temat 3: Podstawy programowania Algorytmy – 2 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Tomek Jędrkiewicz Insight Research Director Grupa IQS.
Krok po kroku – Jak zrobić zamówienie w sklepie Crimson Circle Wybierz stronę:
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej.
MODUŁ 1 TEMAT 3 POZIOM 2 Budowanie relacji. Silne relacje pomagają ludziom współpracować i osiągać wspólnie cele, zarówno te indywidualne, jak i grupowe.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Kucharz w kuchni króluje. Dobre posiłki gotuje ;).
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
MODUŁ 3 TEMAT 2 POZIOM 1 i 2 Podejmowan ie decyzji.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.
Zespół Szkół Ogólnokształcących II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej Produkty Miniprzedsiębiorstwa.
Szkoła Promująca Zdrowie
Imię i nazwisko prezentera
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZACHORZOWIE
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
Instrukcja obsługi panelu E-gwarancji
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Przekazywanie złych wiadomości
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Moduł 5 Temat 2 Poziom 2 Rozwiązywan ie problemów

Albert Einstein Największą głupotą jest robienie w kółko tego samego i liczenie, że osiągnie się inne wyniki” – Albert Einstein

W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE BĘDĄ: Wiedzieć, że innowacyjność może obejmować problemy, gdy pomysły czy plany nie odnoszą sukcesu na początku Wiedzieć, że dla rozwiązania problemu ważne jest zidentyfikowanie przyczyny źródłowej, nie symptomów Ćwiczyć stosowanie Analizy Przyczyn Problemu i udzielanie informacji zwrotnych

NIE DZIAŁA, JAK BYŁO PLANOWANE! Otworzyłeś nową restaurację typu „fast food” Klienci zamawiają swoje dania poprzez aplikację na telefon Klienci mogą zamówić dania na wynos oraz zjeść w restauracji Zamówienie pojawia się na ekranach w kuchni Obsługa wybiera składniki i gotuje zgodnie z zamówieniem PROBLEM: Klienci często otrzymują nieprawidłowe zamównienia: Często są złe składniki lub posiłki Czasem są niedogotowane lub przypalone

5 KROKÓW ANALIZY PRZYCZYN PROBLEMU 1 Zidentyfikuj problem 3 Pogrupuj przyczyny 5 Potwierdź przyczynę źródłową 2 Pomysły z burzy mózgów 4 Zidentyfikuj podobne przyczyny

ZIDENTYFIKUJ PROBLEM I POPRZEZ BURZĘ MÓZGÓW DOKONAJ ANALIZY PRZYCZYN Problem

POGRUPUJ PRZYCZYNY Problem Sprzęt Procedury Ludzie Pomiary Materiały Środowisko

ZIDENTYFIKUJ MOŻLIWE PRZYCZYNY I POTWIERDŹ PRZYCZYNĘ ŹRÓDŁOWĄ Zbierz dane i informacje Przeanalizuj je Zidentyfikuj możliwe przyczyny Potwierdź najważniejsze przyczyny Głosuj, jeśli zajdzie taka potrzeba

PODSUMOWANIE 1 Zidentyfikuj problem 3 Pogrupuj przyczyny 5 Potwierdź przyczynę źródłową 2 Pomysły z burzy mózgów 4 Zidentyfikuj podobne przyczyny Identyfikując przyczynę źródłową docierasz do sedna problemu unikając powtórzenia problemu.

CO ZAMIERZASZ ROBIĆ INACZEJ?