Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
o czymkolwiek myślisz, pomyśl to na odwrót
Advertisements

Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Podsumowanie głównych założeń projektu Enable i wnioski z jego realizacji Prezentowane przez:Gillian Broadhead.
Jak się robi plan marketingowy?
Jak ewaluator odróżnia dobry projekt od złego? Poznań, Dr M. Szweykowska-Muradin Ecofys Polska Sp. z o.o.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Etapy podejmowania decyzji
6 kroków do porozumienia
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ewa Lidén Kassel Project No Presentation 2009 Narzędzie 4 i 5 Ocena umiejętności (Przedsiębiorca) (Operator) Prezentacja 2009.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
Oswajanie swoich emocji
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Sposoby podejmowania decyzji
Jak wybrać zawód?.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Jak ujarzmić burzę mózgów?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wszyscy chronimy naszą przyrodę. Realizacja projektu: Klasa 5a i harcerze.
Ułamki Zwykłe.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Presenter(s)’ affiliation(s) Oddziaływanie trzeciego sektora BURZA MÓZGÓW Dr Bartosz Pieliński.
Metodologia badań empirycznych
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
E-Twinning project Christmas postcard Easter
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
The Leader in Me.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MODUŁ 1 TEMAT 3 POZIOM 2 Budowanie relacji. Silne relacje pomagają ludziom współpracować i osiągać wspólnie cele, zarówno te indywidualne, jak i grupowe.
MODUŁ 2 TEMAT 1 POZIOM 1 Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Człowiek – najlepsza inwestycja
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MODUŁ 3 TEMAT 2 POZIOM 1 i 2 Podejmowan ie decyzji.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Moduł 5 Temat 2 Poziom 2 Rozwiązywan ie problemów.
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Imię i nazwisko prezentera
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami

W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają znaczenie pojęcia innowacji Będą ćwiczyć generowanie pomysłów w procesie burzy mózgów Będą poznawać, w jakich obszarach własnego życia mogą generować pomysły

INNOWACJA TO ZNAJDOWANIE SPOSOBÓW DO ZROBIENIA CZEGOŚ Nowego Inaczej Lepiej …by zrobić dużą zmianę.

MYŚLENIE DYWERGENCYJNE I KONWERGENCYJNE Myślenie dywergencyjne, występuje na początku Myślenie konwergencyjne zawężanie pomysłów, wybranie jednego i podjęcie decyzji generowanie dużej liczby pomysłów, tzw. burza mózgów, liczy się każdy pomysł Wybór najlepszych pomysłów, by je ulepszyć Zidentyfikowanie najlepszego pomysłu

GENEROWANIE POMYSŁÓW Zbierz wiele pomysłów Nie oceniaj żadnego z pomysłów – zapisz wszystkie Liczą się wszystkie – nawet te najbardziej zwariowane Upewnij się czy wszyscy podzielili się swoimi pomysłami Ustal limit czasowy

IDENTYFIKOWANIE DOBRYCH POMYSŁÓW Dziel się tylko dobrymi komentarzami, zadawaj pozytywne pytania: Co jest w tym dobrego? Jak możemy go ulepszyć? Co moglibyśmy dodać? Jak moglibyśmy go uprościć?

WSPÓŁPRACA A INNOWACYJNOŚĆ Czy…

CO ZAMIERZASZ ROBIĆ INACZEJ?