E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
Advertisements

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Technik masażysta Czas trwania nauki – 2 lata. Kwalifikacja K1 Świadczenie usług w zakresie masażu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Zapis prezentacji:

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie M ULTIMEDIALNY K ATALOG Z AWODÓW ZAWÓD: TECHNIK AGROBIZNESU

ZADANIA ZAWODOWE ŚRODOWISKO PRACY PREDYSPOZYCJE KARIERA ZAWODOWA CZY WIESZ, ŻE …? MASZYNY I NARZĘDZIA TECHNIK AGROBIZNESU LITERATURA WARUNKI FIZYCZNE

C ZYM ZAJMUJE SIĘ TECHNIK AGROBIZNESU? ZADANIA ZAWODOWE : prowadzi produkcję roślinną i zwierzęcą, prowadzi działalność gospodarczą w agrobiznesie, planuje działania związane z przetwórstwem żywności, prowadzi rachunkowość i rozliczenia podatkowe swojego przedsiębiorstwa.

Miejsce wykonywania pracy Charakter pracy Jest to zarówno praca fizyczna, jak i umysłowa. Większość zadań wykonuje się indywidualnie, jednak w niektórych wypadkach wymagana jest współpraca w zespole, stały kontakt z klientami, kontrahentami. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA AGROBIZNESU ? Technik agrobiznesu swoją pracę wykonuje najczęściej w budynkach inwentarskich gospodarstwa rolnego, na otwartej przestrzeni (pola, łąki, sady), także w pomieszczeniach biurowych.

J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA AGROBIZNESU ? Możliwości zatrudnienia przedsiębiorstwa rolnicze, przedsiębiorstwa przetwórstwa rolno- spożywczego, firmy handlowe, usługowe i produkcyjne, agencje rynku rolnego, firmy wspierające rolnictwo i pozyskiwanie środków na inwestycje w rolnictwie, urzędy administracji samorządowej, można prowadzić własne przedsiębiorstwo agroturystyczne lub rolne. Stanowiska pracy technik agrobiznesu, specjalista ds. agroturystyki, operator pojazdów i maszyn rolniczych, operator ciągnika rolniczego.

Czas pracy Osoby, które są zatrudnione w firmach i instytucjach związanych ze świadczeniem usług turystycznych lub doradczych pracują najczęściej w jednozmianowym systemie 8-godzinnym. Zdarza się, że trzeba uczestniczyć w szkoleniach, targach, konferencjach również poza standardowymi godzinami pracy. We własnym gospodarstwie agroturystycznym czas pracy wygląda inaczej. Zazwyczaj jest nienormowany i uzależniony od charakteru prowadzonej działalności, liczby przyjmowanych gości oraz rodzaju oferowanych usług. Czynniki zagrażające zdrowiu Zagrożenia wynikają przede wszystkim z faktu pracy wśród maszyn i urządzeń rolniczych (ryzyko wypadków). W przypadku kontaktu ze zwierzętami istnieje niewielkie ryzyko chorób skórnych oraz zatruć oparami środków ochrony roślin. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA AGROBIZNESU ?

J AKICH MASZYN I NARZĘDZI UŻYWA TECHNIK AGROBIZNESU ? TELEFON FAXSKANER KOMPUTER

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY narzędzie wykorzystywane do tworzenia baz danych raportów, kalkulacji, a także pozyskiwania informacji i kontaktów z klientami. KOMPUTER

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY podstawowe narzędzia służące do komunikacji między ludźmi. TELEFON

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie do przesyłania dokumentów, wiadomości. FAX

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie zapisujące dokumenty w wersji elektronicznej. SKANER

J AKIE PREDYSPOZYCJE POWINIEN POSIADAĆ TECHNIK AGROBIZNESU ? W tym zawodzie istotne są zainteresowania związane z prowadzeniem agrobiznesu oraz przedsiębiorczość. W kontaktach z klientami i kontrahentami liczą się umiejętności interpersonalne, a w szczególności łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Konieczna jest umiejętność zarządzenia sobą w czasie, a także odporność na stres. Wiele inwestycji agrobiznesu uzależnionych jest od warunków pogodowych, które są często nieprzewidywalne, należy więc dobrze radzić sobie w trudnych sytuacjach i umiejętnie przewidywać konsekwencje swoich decyzji. Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są: dokładność, zdolność koncentracji na wykonywanym zadaniu, podzielność uwagi, spostrzegawczość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność współpracy, życzliwość, uprzejmość, zamiłowanie do porządku, zdolności organizatorskie.

J AKIE WARUNKI FIZYCZNE SĄ NIEZBĘDNE W TYM ZAWODZIE ? Ten zawód wymaga dobrej kondycji fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. W kontaktach z klientami, współ- pracownikami ważna jest zdolność swobodnego wypowiadania się. Przeciwwskazania zdrowotne do wykonywania zawodu: wada wymowy, zaburzenia sprawności wzroku i słuchu, zaburzenia równowagi, ogólnie słabe zdrowie i niska wydolność fizyczna, nadpobudliwość, skłonność do alergii, przewlekłe choroby płuc i oskrzeli, astma.

I NFORMACJE DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Możliwe jest kształcenie w zawodzie, o ile pozwalają na to warunki zdrowotne. Technikiem agrobiznesu może być osoba niedowidząca, niedosłysząca, osoba z dysfunkcjami kończyn dolnych czy górnych, która może być wspomagana odpowiednim sprzętem umożliwiającym wykonywanie zawodu takim jak: wózek inwalidzki, wysokie krzesło na kółkach czy odpowiednio do potrzeb osoby niepełnosprawnej dostosowana klawiatura komputera.

Istnieje możliwość uzyskania kwalifikacji na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym. JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W TYM ZAWODZIE? Po zdaniu egzaminu maturalnego istnieje możliwość kontynuowania nauki na studiach wyższych. Przykładowe kierunki: Behawiorystyka zwierząt, Bioinżynieria zwierząt, Hipologia i jeździectwo, Hodowla i ochrona zwierząt towarzyszących i dzikich, Ogrody zoologiczne i zwierzęta amatorskie, Zootechnika, Medycyna roślin, Ogrodnictwo, Agrobiznes, Agrochemia, Gospodarka w ekosystemach rolnych i leśnych, Inżynieria precyzyjna w produkcji rolno-spożywczej, Ochrona roślin i kontrola fitosanitarna, Technika rolnicza i leśna, Zielarstwo i terapie roślinne, Rolnictwo. Technik agrobiznesu JAK ZOSTAĆ TECHNIKIEM AGROBIZNESU ? Technikum -4 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje R.3, R.6. Technikum -4 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje R.3, R.6. GIMNAZJUM

C ZY WIESZ, ŻE …? C IEKAWOSTKI Agroturystyka jest wypoczynkiem możliwie jak najbliżej natury. Jest to w ostatnim czasie coraz bardziej chętnie propagowana forma wypoczynku. Pozwala na oderwanie się od postępu i zgiełku cywilizacyjnego i pełen relaks wśród pięknej przyrody. Gospodarstwa agroturystyczne, które w ostatnim czasie powstały w bardzo dużej liczbie, oferują czynny wypoczynek na łonie natury w połączeniu z obcowaniem ze zwierzętami oraz przypatrywaniem się pracy w tradycyjnym gospodarstwie rolnym. W Wojciechowie nieopodal Lublina funkcjonuje gospodarstwo agroturystyczne, które posiada otwarte przez cały rok Mini Zoo. Można tam obejrzeć takie zwierzęta jak alpaki, owce kameruńskie czy strusie afrykańskie.

W. Kujawiński, „Metodyka i organizacja doradztwa rolniczego”, wyd. KCDRRiOW, Poznań 2002r., M. Sznajder, L. Przezbórska, „Agroturystyka”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,Warszawa 2006 r. Czasopisma: „Działkowiec” – miesięcznik ( ), „Top Agrar Polska” – miesięcznik ( ). C O CZYTAĆ ? L ITERATURA FACHOWA

B IBLIOGRAFIA Podstawa programowa kształcenia w zawodzie, Opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z późn. zmianami. Informator o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie CKE, zawodowy zawodowy Materiały projektu „Poznaj swoje zainteresowania i świat szkolnictwa zawodowego”, tacja tacja Strony internetowe szkół prowadzących kształcenie w zawodzie. „Podręcznik oceny zawodów z punktu widzenia różnych rodzajów niepełnosprawności. Zeszyty informacyjno-metodyczne doradcy zawodowego” informacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf informacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf

WYWIAD Z T ECHNIKIEM AGROBIZNESU

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ - QUIZY Zapoznałeś się z charakterystyką zawodu. Teraz sprawdź swoją wiedzę i predyspozycje do zawodu rozwiązując quizy interaktywne.