Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec, najpierw pieszy, potem konny, którego z kolei zastąpił dyliżans pocztowy, ale ciągle jeszcze droga listu była dość długa.
Szybszym sposobem wysyłania wiadomości były sygnały świetlne lub flagowe czy też błyski latarni morskich, lecz nawet najlepiej pomyślane sygnały wizualną tylko na taką odległość, z jakiej może je dostrzec oko ludzkie. Wielkim krokiem na przód było wynalezienie elektryczności. Po drutach telegraficznych zamiast słów biegły impulsy. Wkrótce przekazy typu "kropka-kreska" zastąpiła telefonia, czyli przekazywanie autentycznej mowy na dowolną odległość. Nadal jest to wiadomość typu "ode mnie do ciebie" z tym, że rozmowa telefoniczna ma charakter bezpośredniej wymiany myśli i informacji. A nic tak nie zbliża ludzi jak żywa, osobista wymiana zdań.
POCZTA Wysłanie listu pocztą jest takie proste i powszechne że, rzadko zdarza się nam pomyśleć o tym, z jak wspaniałej usługi korzystamy. TELEGRAF ELEKTRYCZNY W roku 1860 ważna wiadomość umieszczona w torbie przytrocznej do siodła galopującego konia docierała do odbiorcy na drugim końcu Stanów Zjednoczonych w 10 dni. W następnym roku podobna wiadomość docierała już po kilku minutach.
Nie minęło wiele czasu i powstał program do przesyłania sobie wiadomości. Konkurencja wobec systemu pocztowego pojawiła się w 1971, kiedy wymyślono pocztę elektroniczną i nazwano ją (poczta "e", czyli elektroniczna).
Celem naszych badań, było sprawdzenie, czy dzieci z klas III i V korzystają z poczty internetowej.
Zapytałyśmy 25 osób w klasach III i V czyli jedna osoba to 4%
Pytanie 1 Czy używasz poczty?
Wniosek- Poczty używa 100% uczniów.
Pytanie 2 Czy korzystasz z poczty tradycyjnej?
Wniosek- poczty tradycyjnej w klasach III używa 76% a w V 60%
Pytanie 3 Czy korzystasz z poczty internetowej?
Wniosek- 40% uczniów w klasach III korzysta z poczty internetowej a w klasach V 80%
W dalszej ankiecie biorą udział tylko osoby które korzystają z poczty internetowej. Czyli: Kl osób (1 osoba 5%) Kl osób (1 osoba to 10%)
Pytanie 4 Na jakim portalu masz pocztę internetową?
Wniosek- większość uczniów używa poczty wp. Nieco mniej używa onet.poczty, a reszta używa innych.
Pytanie 5 Ile kont pocztowych posiadasz?
Wniosek- większość uczniów używa 1 konta pocztowego trochę mniej 2, a nieliczni mają więcej niż 2 konta pocztowe.
Prezentację wykonały: Karolina Idziak i Paula Opioła